Første søndag

Det er første søndag i advent. Eg har tatt ned eska med adventssaker.

 

Det er ikkje mykje i eska. Det er ei stjerne, ein sjuarma lysestake, adventskalenderen som eg laga da den eldste var liten. I tillegg var det ei ljosslynge for og ha ute. Den får vente.


Eg venter med å tenne første ljoset i adventstaken. I morgon kjem ho midt i heim, så vi  tek det da. Den sjuarma virka ikkje da eg kopla på straumen. Men så kom eg på at den vi bruka før, og som takka for seg i fjor, sto i ei bod i kjellaren.

Og vips, eg leita i pæra om ikkje virka og dermed lyser den no. Vurderte å henge opp julegardiner, men i og med eg ikkje har montert gardinstenger fikk det vente.

Så no er vi kome hit, og i morgon startar vi med det siste månaden det året her.

8 kommentarer
    1. Desember, den lyseste vintermåneden. Er ikke så vanskelig å komme seg gjennom, og går veldig fort 😉
      Ha en fin adventstid 🙂

    2. adventslys er det kosligste med hele advent synes eg :)ute er det svarte natten og da er det så koselig stemning med masse lys 🙂 og i dag skal jeg fylle et lite tre med lys ute i hagen også

    3. Det er så koselig med advent og alle lysene 🙂 jeg går ofte tur i nærområdet og bare kikker på alle de fine lysene som er. Noen er jo ekstra ivrig og lyser opp hele huset utvendig også. Det gjør ikke jeg, men det er veldig pent å se på 🙂
      Kos deg med advent og din mellomste når hun kommer 🙂

    4. Adventslys er det fineste jeg vet. I går var vi på lang kjøretur, og det lyste så nydelig i mange vinduer.Det skapte forventninger både hos liten og stor i bilen 😀

    5. Åse Helen: Det syns jeg er artig også, og se alle som har tent lys omkring. Har hatt lyst til å dra rundt å snikfotografere de husa som er mest fantastisk dekorert.
      Takk for dine gode ønker, vi har hatt noen fine dager.
      Riktig god adventstid til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg