Er dei så viktige desse kiloa?

Gamle bilete frå ein gamal telefon ein vindfull dag -. Da alt hadde ei anna plan, fann eg ut at eg skal prøve å fortelje det som er viktig, illustrert av dei gamle bileta.

 

For i dag måtte vi skrinleggja planane på hengande håret. Slik i sist liten.

“Eg vil hjelpe til”, sa yngste med ein flat stemme utan trykk. Da hadde eg spurt henne fleire gong om ho trudde feiringa av fødselsdagen gjekk bra, -ho ville sova, stemmen hengte seg opp i en sår hals og ho var feberraud.

“Skal vi – ?”, sa eg for ‘nte gong.

I en straum av tårer trudde ho til slutt det var det beste.

Å avlyse!

Fekk ringt og sagt i frå, til syster og faren, besteforeldre og tante. No søv ho og eg kan skrive eit blogginnlegg.

 

Eg tømte den gamle telefonen min for bilete for nokre dagar sidan. Fordi yngste skulle låna den, hennar har vorte eit problem. Det var opp til fleire bilete av store, frodige meg, utan staffasje og krimskrams. Berre med den naturlege utgåva, usminka og med nokre av alle dei ansikt ein kan ha.

 

Eg ser på yngste, på alle gratulasjonane ho fekk på dagen sin, der vener hadde lagt til bilete av henne på facebook. Alle dei ansikt ho ikler seg. Full av spelopper. Som når ho konsentrerer seg om å få det til å sjå ut som ho sett fingeren på nasen til ein sovande morfar…………eller leikar fjortis med trutmunn.

 

Vi tullar og tøyser ein del i denne familien, og vi tek oss nok ikkje så frykteleg høgtideleg, ikkje om det er vener på besøk heller. Men andre gong kan vi så klart ta oss frykteleg høgtideleg…..det høyrer med til menneskenaturen -.

 

Vi pussar gjerne tennene i samla flokk, og jentene tek bilete i alle situasjonar; om vi køyrer bil – her er mellomste i aksjon med knipsing. Slikt er så enkelt i denne tidsalderen vi har hamna i.

Eg har mykje å sette pris på. Foreldra mine som er i livet og greier seg med det meste sjølv. Det var ein kraftig nedtur for far da han ikkje fekk ha sertifikatet for eit par år sidan, dei mista noko av fridomen sin da. Så dei må ha hjelp til å koma seg hit og dit.

–  Det er dyra. Dei er trufaste. “Kanskje du skal leike med meg no?”, seier Lucas med augo.

– Gleda med teikning og måling, som eg må til med igjen.

 

Desse bileta er frå i fjor sommar. Det er snart eit år sidan. Åra går så fort. Kor mange år er det no sidan eg tenkte; eg må slanka meg, eg må bort med kilo….. Dei er der enno, like godt.

Alle kiloa.

Aukar kanskje litt også. Dei kom brått på, på eitt år var dei der……etter eg hadde gått gjennom fleire svangerskap i tett rekkjefølgje. Etter 25 månader hadde eg alle kilo, da hadde eg og to alt for små, døde barn gravlagt og eit levande.

 

Eg bort med kiloa, har eg tenkt mang gong. Og så har eg klart å få bort 10 eller 15 kilo, men så har det vore stopp. Eg orka berre ikkje meir. Motivasjonen var så overdøyvande borte, at det var ikkje sjans.

Eg vil bli tynn og ha på meg lekre klede har eg tenkt, eg vil være riktig…….. slik vi skal være………….slik eg eigentleg er, for eigentelg er eg tynn, inni meg er eg tynn, slik har nok underbevisheita tenkt teker eg.

Det hjelpte berre ikkje.

Det hjelpte ikkje at eg var ein tynn baby, eit tynt barn, ein tynn ungdom med spisse knær – og som ikkje var det slag artig-. Eg var ei tynn kvinne………fram til eg var 32, da var det bom stopp!

 

Det eine er det med dei lekre kleda, verre er det dei vonde knea, stivheita i kroppen, alle vondtene.

Eg må slanke meg har eg tenkt. Sjølv om eg veit at tjueåra er ferdig, og at eg i dag må velje mellom ansiktet og rumpa……..om eg skulle greia det eg har tenkt eg må, vil nok ansiktet bli som ei rynkete rosin.

 

Heilt til ein dag eg tenkte: eg DRIT i kiloa!!!!!

No datt eg litt ut her og tenker at akkurat den setninga kan det vera gang i…………,  ……….det var en digresjon.

 

Men altså kiloa……..skal eg bruka opp dei siste åra eg har att, som kanskje tilsvarer dei eg har levd med for mange kilo, med å ha enno meir fokus på  kiloa?

Det var da eg forsto at akkurat det skal eg faktisk ikkje.

Eg skal gi blaffen i kiloa, det funker ikkje likevel – det har vist seg at tanken og fokuset på kiloa ikkje fungere, den tanken går over, gong på gong.

Og da bestemte eg meg – eg gje blaffen og eg DRIT i kiloa.

MEN…….., og her er eg framme ved pointet, sakens kjerne……….alt slikt – for eigentelg har eg eit storveges bra liv, eg har så mykje og vera glad for, eg har så mange p væra glad i og som er glad i meg – så derfor MÅ EG TA VARE PÅ MEG SJØLV!

Utan å tenkje på kiloa. Men eg må tenkje kva som er bra for meg, at eg har det godt. Derfor vil eg i staden kjenne etter korleis kroppe min har det!!! Har den det bra kan alle dei kilo som sit det få lov til å bli. Men eg vil ha ein GOD kropp og bo i, derfor må eg kjenne etter, tenke etter kva eg puttar inn i den opninga i ansiktet. Og da reknar eg alle forstår eg ikkje meinte nasebora.

 

Så det er den nye strategien, eg skal ha sterk fokus på å gjera det eg kan for at EG har det godt med å bo inni meg sjølv. Om du må sjå ei dundre på over hundre er ikkje det mitt problem, men det at denne kroppen-, uansett kva den veg, er vond, – det er mitt problem og kan bli samfunnet sitt også.

Det er mitt nye fokus, ikkje tala på ei vekt, men stivheita og smerter i kroppen min.

Eg har lyst og hoppa opp tappa enno nokre år (akkurat som det er noko eg driv med), eg har ikkje lyst og pesa opp ein bakke.

Dette er fokuset mitt og motivasjonen min for og ha det godt saman med dei eg deler livet saman med.

For å ha eit bra liv saman med dei, både for min del og dei sin.


 Takk for at du lytta og las om kva eg har funne ut er vikig.

Så må du ha ein riktig GOD laurdag.

 

10 kommentarer
    1. Så mange artige bilder! Jeg tror dere har et sterkt samhold, mye moro – og sikkert også mye alvor sammen. Du har jammen fått prøve litt i livet – uten at du lar de tyngste tingene få så stor plass – utad…….. Jeg tror du har veldig rett i det med kiloene. Vi har så lett for å ha fokus på utseendet. Det viktigste i forhold til å gå ned i vekt er jo at belastningen på kroppen bli mindre slik at vi orker mer og FØLER oss bedre.

    2. Flotte bilder av en flott familie <3
      Men ordene!!! De traff meg som sleggeslag når det gjelder vekten. Jeg har det på akkurat samme måte, og akkurat samme tankene.... Hvem streber vi for når vi prøver å bli kvitt de altfor mange kiloene....?

    3. Dette var morosam lesing. Det du skriv om slanking og kilo er visst eit vanleg problem. Det kan ikkje vera lett å slanke seg, når magen skrik etter mat og ein ikkje kan greie å tenkje på anna. Eg sjøl er ikkje så veldig matglad, men etter jul og slike høgtider, der ein proppar seg med søtsaker og snop, må eg faktisk ta rev i seila og ikkje ha slikt i hus, for trongen er der. Litt etter litt forsvinn trongen og eg er tilbake til normalen igjen.

    4. JA…viktigst å ha det bra med seg selv <3 Da spiller ikke kilo inn, men heller hvordan man har det inni seg.
      Jeg var også en tynn jente som barn og ung. Men la på meg da jeg nærmet meg 30. Selv fant jeg ut at jeg ikke skulle tenke på vekta som et utseende problem, men heller som et helsefare problem. Og først da klarte jeg å faktisk gjøre noe med det, med motivasjon og det hele. Og bonusen er jo at jeg kan gå i hvilke butikker som helst og handle klær. Men nå er jeg ikke så bekymret for hjerte og karsykdommer som jeg var tidligere. Jeg er ikke så redd for å utvikle diabetes. Men likevel har jeg sykdommer. Men ikke sånne som er livstruende.
      Du har så mange fine bilder 🙂 Og det er en sann glede å se på. Alt sammen 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld. Og god bedring til hun som holder senga <3

    5. du skriver godt,likte bilda dine også :)) skal en ned mange kilo og rett og slett begynne på en livstilsendring så trur eg det er best med hjelp fra fagfolk,ikke alt er like lett alene

    6. karidansen: Ja, vi har et godt samhold, og opplever vi er heldige med hverandre :). Vi snakker mye sammen og deler tanker, er så fint å gå bakom fasadene.
      Livet har lært meg å sette “sjøbein”, og lærekurven har vært rimelig bratt. Men ellers tror jeg de fleste har sitt, og det behøver heller ikke være samsvar med hva som skjer og hvordan en opplever det som skjer. Syns mennesket er veldig fascinerende, variasjonene osv.
      Det blir spennende å se om jeg får til det jeg har tenkt, men det er hvordan vi har det som er viktig, kilo er en måleenhet på masse som ikke forteller noe om tilstanden, egentlig :).

    7. Fruemmel: Takk :).
      Vi må støtte hverandre…..for dette gjør vi for oss selv :)))). -Prøve å lage innlegg for å motivere oss selv, og kanskje motiverer vi hverandre :))).

    8. Oldemorbloggen: Så fint at du har ein kropp som er på parti med deg, det er det beste.
      Trur vi tenker alt for lett på hva andre synest en korleis vi eigentleg har det. Mat kan være så mykje, mat er ikkje alltid bruka for å bli mett….og kroppane våre handsamar også maten ulikt.
      Eg har alltid gløymt og eta, fordi eg følte inga svolt – både medan eg var tynn og no når eg har ein del å bæra på. Og når eg føst et, et eg for mykje. Så eg må huska på å eta, og det er ikkje lett for denne tida går da så fort og eg er nokså gløymsk :). Men eg trur eg har funne nøkkelen no :).

    9. Eva: Du klarte å gjøre noe med det som ikke var bra for deg da du skifta fokus, så bra…for det er akkurat det som er min teori, tanken om at dette gjør jeg for meg selv og for at kroppen skal oppleves bedre. Veit for eksempel. at sukker i for store mengder ikke er bra, så jeg må passe på at det ikke blir for mye av det. Kjenner jeg ikke har lyst å putte noe av det søte vi spiste i gårkveld inn i munnen i dag.
      Heldigvis er sjuklingen bedre, hun var veldig opptatt av at hun må tilbake til byen i dag, fordi det er matte i morgen – og det behersker hun ikke så godt, derfor vil hun ikke miste timene.
      Takk, bilder er artig….ønsker meg et speilrefleks, sukk…….
      Kos deg med søndagen :). <3

    10. fruensvilje: Takker :))))
      Joa, fagfolk er greit og jeg har prøvd å ha en dialog med legen min om dette men hun syns ikke det er tiden eller så viktig. Skal prøve å legge det fram tydeligere neste gang jeg skal dit. Ellers kan jeg greie og ha en veldig bra fokus et par måneder….det er den kneiken jeg må komme meg forbi. Og så er det vel ikke den store endringa i og med at jeg spiser rimelig riktig i hverdagen :). Det handle nok om et tankemønster..så fokuset er flyttet dit….hva sier tankene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg