Og dagen gjekk over himmelen

 

Liksom berre tom og trøyt. Eg vakna nok for tidleg.

 

 

For i dag tidleg spratt eg opp av senga berre etter seks timar med søvn. Eg skulle køyra yngste til bussen som gjekk fem over halv sju. Tenkte å vera att på sentrum, eg syntes eg hadde så mykje å gjera som kunne væra greitt å få gjort når verda mest var folketom.

 

Da eg kjem ned på rommet for å kvitra god morgon, fekk eg berre eit sukk attende om lite søvn og hosting natta lang.

 

Så det vart trede dag heim frå skule, men i kveld reiste ho. Mellomste held på med sitt, tenkte å reise opp att til Trondheim – men i kveld er forma elendig.

 

Og ryggen min og eg er eit skikkeleg sørgjeleg kapitel, vi er uvener.

 

Eg sto likevel opp tidleg og fekk gjort litt av alt.

 

Så dagen har vandra med sine gjeremål. Papir og telefonar. Kattane fekk ormekur. Boffen stakk av til morgonen med tydeleg dårleg samvit da han var innfanga.

 

I går vart legen og eg einig om at dette gjekk for sakte, med meg og betringa. Ho foreslo opphald på rehabilitering, og eg er villig til mest alt om det kan føra til framgang. Redusere denne irriterende manko på energi og oversikt.

 

Så slik er det heime hos A/S Klag og Syt, Host og Hark. Men reknar med eit rimeleg kort opphald før eg skal vidare til Vakker Bloming i Vårbakken sponsa av Varm Sol i Nakken.

12 kommentarer
    1. Huff altså, den helsa som hele tiden skal være i veien. Det hadde nå vært kjekt om man innimellom kunne ha litt energi. Det har jeg hatt i går og i dag. Litt energi. Ikke mye. Men mer enn jeg hadde hele forrige uke. Men nå, har jeg brukt meg opp igjen. Sånn er det, sånn er tilværelsen.
      Ja, kanskje et lite rehabiliteringsopphold ville gjøre godt for deg. Da vil du slippe alt som har med ansvar og problemer en liten stund, og kanskje får mulighet til å hente deg inn igjen.
      Fortsatt god bedring til deg og dine, og håper du får sove litt bedre og lengre kommende natt <3
      Klem

    2. Dumt at du sliter med ryggen og ikke er i form..Jeg har vært to ganger av treukers opphold på rehabilitering på Vikersund kurbad i løpet av de siste fem åra..noe som har vært veldig positivt for meg..siste gang var for to år siden ..og nå søkte jeg igjen men fikk avslag fordi jeg skal benytte meg av tilbud som er i kommunen..men det blir jo noe helt annet..for da må jeg ha timer å reise rundt til fysioterapi og annen behandling..så jeg skal få legen min til å sende en ny henvisning…så håper du får et slikt opphold ,for det kan virkelig være nyttig 🙂
      Er det jentene dine som synger og spiller der…kjempestilig i allefall :)) Nattaklem<3

    3. Eva: Det er så godt når en har, om så bare litt energi. Men jeg hadde faktisk lyst til å stå opp i dag, gledde meg til å gå i gang med det jeg skulle. Er i gang med planlegging av sommeren, masse spennende som skjer….ikke privat nei.
      Du får sove og hvile deg godt opp i natt, så håper jeg dagen din blir fin i morgen også.
      Håpet er at et relabilitetsopphold skal føre meg opp på neste “trappetrinn”. Men uansett tror jeg på bedring :))).
      Takk for godbedring ønsket, tar i mot det med åpne armer. Klem <3

    4. annebe: Tror ryggen er såpass svak at det er mye forkjølelse/influensa greier rundt meg, så kanskje litt i min kropp også – og da går det på slike svake punkt i kroppen. MEN -det går over.
      Jeg var også på et opphold for mange år siden, mens bana var små og jeg hadde fibromyalgi. Det var i to uker, og nydelig å bare kunne konsentrere seg om seg selv. Håper den nye henvisningen fra legen din kommer bedre fram. Det er så mange som sitter og bestemmer som selv ikke føler på kroppen de problemer de er satt til å forvalte over.

      Ja, det er jentene mine som sitter ute på plena med sol i nakken, de er fulle av innfall :))).

      Sov riktig godt. Klem <3

    5. karidansen: Takk skal du ha, er nok verst for henne med “kokker” i halsen.
      Mellomste, tror jeg, som har skrevet teksten aleine…muligens yngste var med, har visst aldri spurt :))))…. Midterste er rimelig munnrapp, får plassert mange ord i lange rekker på kort tid, uten å snuble i tunga .

    6. du holder iallefall humøret oppe høres det ut som ,og om du har lite energi så høres det ut for att noe blir gjort uansett :)) det kommer nok bedre dager skal du se

    7. Et rehabiliterings opphold bør du takke ja til hvis du får 🙂 Jeg kjenner flere som har fått god hjelp der. I tillegg er det som å bo på hotell med personlig trener (fysioterapeut), spa avdeling (oppvarmet basseng) og alle måltider servert. Rommet blir vasket og man får mange nye venner. Det sosiale er vist helt topp på sånne plasser og latter og galgenhumor sitter løst. Det blir mer som en voksen folkehøgskole.
      Jeg har vært lite på nett i det siste, derfor sen tilbakemelding. Her følte jeg at jeg hadde noe å bidra med, derfor svarte jeg nå.
      Noen ganger trenger man bare litt hjelp til å komme litt opp i energi nivå og hjelp til smerte lindring. Trening er faktisk den beste motgiften til smerter.
      Håper uansett at det går bedre med deg framover uavhengig av hva du velger. Ha en riktig fin helg 🙂

    8. Åse Helen: Hyggelig med svar uansett ;).
      Ja, det høres unektelig godt ut med et slikt opphold. Og jeg har tenkt å takke ja, jeg har i hvert fall sagt ja til at det ble sendt en søknad. Blir spennende å se hva som dukker oppi postkasse framover.
      Og jeg må bli mer aktiv, så tror dette kan bli til stor hjelp.
      Og takk for gode dine ønsker, setter pris på det. Riktig god helg til deg også :)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg