Ein storm i våren

 

Det bles ein vårstorm utanfor huset. Eg er glad, sliten, lei og takksam. For det går an.

 

Eg kom heim etter ein alt for lang dag i dag. Både prikkete og rutete så sliten. Og så går eg inn på bloggen min. Kan tru eg vart glad for dei heilt utruleg fine kommentarane på eit full-fart-innlegg før klokka bikka midnatt i gårkveld. For det innlegget måtte inn før da, om det skulle stemme med dato. Så dette var eit riktig godt plaster på ein dag med hovudet i koma og alt for klagande kropp. Dagen vart fin i det gule ljoset stormen, som herjar utanfor veggene, laga.

Tusen takk vakre bloggarar.

 

Dei to første dagane i veka vart trøndersk. Og vi som kom frå ein utpost på nordmøre fekk godt stell. Foreldra mine drog inn våren med alle sansar da vi var på tur dit. Våren låg blå over horisontane. Sola var kledeleg sjenert, og ekrene hadde starta å grønskast. Det er no like før alt eksploderer, det mange av oss glede oss til; varmen og lettheita i den ljose årstida.

 

Foreldra mine hadde ei stortid da dei fekk omvisning i huset som søster mi og mannen har kjøpt og flytta til.

-Stort og med ei herleg plassering.

Dei riktig kosa seg med inntrykka, foreldra, utsikta og alt. Dei har ei dotter med MS, dei har meg med alle desse reduksjonane, så da er det godt dei har ei som har det materielt bra og. Eg veit, som mor, kor viktig det er at barna har det bra.

 

Men eg orka ingen butikk da vi var i den trønderske hovudstaden. No er det under to veker til eg skal veg å berre konsentrera meg om meg sjølv.

Til rehabilitering.

Det er både eitt og meir eg til treng til det opphaldet. Eg gle meg til å være der og eg kvir meg til pakking.

Men vi hadde det bra i solveggen, eg vart raud  kinna,  vi åt mykje god mat, vi fekk oss ein liten gåtur i nærområdet og vi tok verda med ro og ikkje med storm.

 

Og i kveld fyrer eg i omnen, eg er heime i min eigen heim i blåsten. For stormen kom i dag.

 

12 kommentarer
    1. så koslige bilder da og kjekt å kunne se sine gamle foreldre nyte livet )i dag er det virkelig surt ute,tror ikke det blåser så gale ,men fyameg kor det regner,tror eg dropper en spasertur ute og holder meg inne i dag for det er lov det også hi hi

    2. fruensvilje: Ja, det er fint og se de fylles med glede.
      Surt her også, men våren står vel bare der bak hjørnet og lurer :))).
      Syns det hørtes ganske bra ut at du bestemte deg for å være inne når været er ufyselig.

    3. Eg likt godt bildet ditt med flaskene, så enkelt kan det gjerast for å få eit blinksko. Når ein snakkar om verkande kropp, så er det sjeldan eg har det, men akkuat i det siste halve året, har nakken streika, og eg har vondt og vondt og fyttirakkeren så sur eg blir av heile greia.

    4. Ja, det der med foreldre og evig bekymring, det har jeg begynt å forstå selv nå. Min mamma er nok også evig bekymret for meg. Og ifølge broren min, er hun veldig beskyttende overfor meg. Og det har nok med helse og alt annet å gjøre. Det er jeg som har fått utdelt de dårligste kortene, sånn sett 😉
      Men uansett, så er det jo så fint, å kunne nyte og kose seg med dem som har det litt bedre. Og tenke at man er i familie, og har det bra sammen 🙂
      Veldig fine bilder her, som alltid 🙂
      Du har noe å se frem til med rehabiliteringen 🙂 Jeg tror det vil komme vel med for deg <3

    5. Ja, det bildet med flaskene likte jeg også godt. Et eksempel på at enkle virkemidler kan skape en flott effekt. Det gjelder bare å ha blikk for motivene og fange dem opp. Se det store i det små ….. og den evnen har du i fullt monn…. Sånn vase som den lengst til høyre har jeg også. Jeg har flere av dem…… Kjøpt på IKEA for en rimelig penge, men kjempefine å sette f. eks en lang slank blomst i! Ja, som foreldre ønsker vi at unga skal ha det bra. Jeg er imidlertid sikker på at foreldrene dine ser hvilken flott datter de har i deg, sjøl om du sliter litt med økonomien og overskuddet og helsa ikke er helt på topp. Du skriver så nært og levende om hverdagen din. Små betraktninger som vekker ettertanke og “gir noe” til den som leser! 🙂

    6. Eva: Mødrer slutter aldri å være mor. Vi vil at ungene våre skal ha det bra, og våre foreldre vil at vi skal ha det også. Nå er det ikke slik at det er økonomien som avgjør om vi har godt liv…den gjør det bare enklere. Og uansett er det fint og kunne dele tid sammen uansett. Og det er fint og kunne dele glede. (Jeg er glad for det store huset ikke er mitt, tenk på all vasking 🙂 ).
      Takk, men jeg kjenner jeg savner speilrefleks….mobil trykker en bare av på.
      Tror det må bli bra men dette oppholdet, akkurat nå er jeg et skikkelig sørgelig kapitel, foretok en varetelling her og lageret var nok alt for fullt.
      Ønsker deg en super dag Eva, det blir bra….alt, og du er på skikkelig god vei. Klem <3

    7. Du fortjener fine kommentarer..og det er hyggelig du setter pris på dem :)) ..det gjør ikke formen så mye bedre , men alt som er positivt er med på å påvirke en og gjøre i allefall noen ting litt bedre..
      Koselig å se bildene her..med blå himmel og gode greier :)) ..klarer aldri å slutte å bekymre meg for barna…men prøver å ikke la det få FOR stor plass…for man må ta vare på seg selv for å være til støtte også..også fortjener men jo å ha sitt eget liv også…men det er neimen ikke så enkelt bestandig.. Det oppholdet må du passe på å nyte ,og håper det gir deg mye positivt :)) Fredagsklem<3

    8. karidansen: Takk for en veldig fin kommentar. Den varmer godt.
      Når du sier dette om enkle virkemiddel fikk jeg lyst til å dra på fotojakt – det er artig. Den ene av flaskene er fra IKEA og så er det gamle apotekerflasker. Da det ble rydda i huset til besteforeldra mine for mange ti år siden kom jeg over en bøtte full av slike. Etter de var rensa ble de med meg der jeg bodde utover åra, i dag har jeg ikke så mange igjen.
      Foreldra mine uttrykker både verbalt og med å vise stor glede at de setter stor pris på meg. Ingen fare :). De har nok ønska mang en gang at det skulle gå mer min vei ……men ellers oppfatter de meg nok som en støtte. Og om en sliter økonomisk betyr ikke det at en har et dårlig liv. Heldigvis :))).

    9. annebe: Tusen takk :), fine kommentar varmer. Og det er sant, det positive løfter. Jeg er nok ikke alltid like flink der, men jeg tror det er en forbedring :)). Du er veldig flink til å vinkle positivt.
      Du har nok helt rett i det med bekymringer for barna, det har vært en stor del i for mange år. Må nok til å avlære og ha tillit. Det har liksom vært så mye som ikke har vært som det skulle, at unntakstilstanden nesten har blitt det vanlige. Dette har nok vært med og tatt de fleste kreftene mine tror jeg. Så få ryddet opp i gammelt tankegods er nok bra, er nok mye som kan ligge å ta plass selv om en tror mye er bearbeidet. For det er både fysisk trening og kognitiv trening der. Tror dette blir skikkelig bra :)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg