Sol på blå himmel

 

Etter ei veke kjem helga. I helga kan eg summere. I helga kan eg kvile………litt.

 

Laurdagen sto opp med sol. Blå himmel over høge, kvite fjell er eit syn ein morgon i mai.

Etter frukosten gjekk eg meg ein tur i butikken – med sandalar og boblejakke.

Lufta var kald, eg hadde gnagsår og måtte kjøpe meg gnagsårplaster. Det vart og børste, tullbriller og sjampo…….og blåbær som kos til kvelden.




Eg stoppa omtrentleg anna kvar skritt for å ta bilete. Dette var dagen for bilete.

 


Seinare gjekk eg opp att Strandpromenaden. Ikkje så lang ein tur, men så nydeleg.


Eg måtte ned på steinane, heilt ned til vasskanten.


Litt lengre borte var det mura opp store steinar og eg måtte ned for å balansere på desse steinane…..tenkte det var betre trening enn å gå på asfalt.




Til slutt var eg borte ved elva.

Fann ut at turen var alt for kort, så eg gjekk over vegen til Bedringens veg og gjekk attmed elva og oppover den.


På venstre side var det lange renner for der låg ein jordbæråker. Valldal er visst kjend for gode jordbær.


Til slutt var eg ute av skogen, og der voks ein hekk av spirea ved vegen. Der snudde eg.

Eg måtte ta bilete alt i eit,  også på turen attende. Det er så vakkert no.


Til slutt var eg attende ved brua. Da var det middagstid.


Før kveldsmaten gjekk eg ein halv time og trena styrke. Eg er så glad for denne foten som oppfører seg så bra, det er ein fryd å kjenne denne betringa. No er det berre dette gnagsåret, men eg har plaster og får det fred for sko i morgon satsar eg at på måndagen kan eg ta på meg sko igjen…….

No har eg kosa meg med ein kopp natt te og blåbær. Så da er det snart natta.

 

12 kommentarer
    1. Så fin billedkavalkade. “Bedringens vei”……. Det var et fint og optimistisk navn på en vei! Det ser ut til at du har fått farge i fjeset også! Merker at det er en mye gladere undertone i innlggene dine nå enn det som var tilfelle for noen dager siden. Nyt små gleder, både naturopplevelser og natt-te med blåbær til! 😉 Ønsker deg nok en herlig dag! 😀 Karidansen skal på speiderdugnad et stykke til fjells nå på morgenkvisten, så nå må jeg gjøre meg i stand og dra! 😀

    2. God morgen og nok en gang takk for en nydelig tur 🙂 du er flink til å ta bilder.Får reint dårlig samvitighet her eg sitter hi hi,men i går var det konfirmasjon og dagen i dag er dagen derpå hi hi.Ha en nydelig søndag,her blir det steinbit til middag og fersk rabarbra grøt med nyinnplukka rabarbra

    3. Guuuud så nydelig det er der <3 Både strandpromenade og Bedringens vei. Høres ut som Paradis.
      Så kjekt å se at du har det så bra, og at det er så positivt alt sammen 🙂 Og til tross for gnagsår til og med. 😉 Men gnagsårene vet vi jo gror og blir borte. Jeg er også storforbruker av gnagsårplaster for tiden. Men mange nye sko som jeg prøver å presse på meg. Da er gnagsårplaster en god lindring 🙂
      Kveldsstunden med natt te og blåbær hørtes himmelsk ut den alene 😉 Godt å lese 🙂
      Ha en strålende søndag, hva enn du skal gjøre 🙂
      Klem <3

    4. karidansen: Ja, ikke sant – artig navn på en vei, en blir nesten bare bedre av navnet :))).
      Veit ikke akkurat om jeg har fått farge…men har vært litt ute disse dagene. Og du har rett i at jeg har blitt gladere, for jeg er på “veien” igjen – før jeg kom hit vil jeg si jeg var spora skikkelig av “veien”. Jeg er foreløpig bare på en “sti”, men veit den fører til større “veier” :))).
      Håper du får en fin dugnadsdag inne på fjellet og at været er litt bedre og temperaturen noe mer sympatisk enn her :). Og så må du også kose deg skikkelig når du er hjemme igjen. Klem:)

    5. fruensvilje: God formiddag:))). Dårlig samvittighet behøver ikke du å ha, du er så flink atte :))). Og en rekker ikke alt, håper konfirmasjonens dagen var fin.
      Steinbit og nyplukka rabarbragrøt hørtes bare helt nyyyyydelig ut. Ha en superfin søndag.

    6. Eva: Jeg har det veldig fint og føler jeg er veldig heldig. Så et gnagsår er bare det det er, og gror – som du så riktig sier. Men tror ikke jeg skal trenge på meg sko i dag. Vurderer spinning……..hjælpes og trøste….men har musikk jeg kan sett på øret….spotify. Da går det av seg selv….nesten.
      Ja, du er skikkelig flink på turer og bilder. Viktig med gode sko…og barføtt bør en IKKE gå men joggesko på lengre tur. Det har jeg lært :).
      Det pussige med natt teen var at jeg hadde problemer med å sove etterpå….det var helt feil – he, he – en skulle sovne av den teen (men nå er jeg vant til å sovne nesten før hodet treffer puten).
      Du må også nyte søndagen dobbelt :)))).
      Klem<3

    7. Veldig vakkert der..og så deilig å gå slik i finvær og knipse bilder og ikke tenke på at n har mye som må ordnes..men bruke dagen på seg selv ….nyt det :))
      Så håper jeg gnagsåret ikke plager deg mer heller..minst mulig vondter er best ..I dag er det blå himmel her…etter en grå dag i går :)) Ha en fin søndag ettermiddag og kos deg <3

    8. annebe: Ja, dette er virkelig en luksustilværelse….bare tenke på seg selv hele dagen :))). Men håper dette skal hjelpe til at resten av livet mitt blir annerledes enn det har vært. Så prøver å gjøre disse tinga som jeg har godt av.
      Gnagsåret går over, er ikke riktig der ennå, men snart kan jeg ta på meg joggeskoene og bade i basenget….om ikke samtidig…he,he…
      Så deilig med blå himmel, her har det vært skiftende etter en blå dag i går:)))).
      Ønsker deg en kjempegod natt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg