Med sko i høgda

I dag var det lenge nok. Eg tok dei fram og tok dei på.

 

Etter ei veke i berre sandalar fekk eg gjera eit forsøk på noko anna. Først gjekk dagen tett med alle matmåltid. Under middagen ytra eg tankane om å ta på meg sko. Nokon hadde tenkt Zakariasdammen oppom Tafjorden.

Slik vart det. Eg tok på meg turklede og fjellsko.

 

På tur innover smale, svingete veger tok eg ingen bilete……….men naturen fortsett med si fantastiske framsyning, elver på stupbratt tur ned i sjøen.

Fargane, frukttrea og hus på berghyller oppe i fjellet.

 

Opp frå Tafjorden var det bratt med tunnelar og vegar som svinga seg rundt seg sjølv.

 

Og så var vi der.

Eg bruker ikkje meir ord, men legg ut nokre av bileta.

18 kommentarer
    1. For noen fine bilder ..var noe veldig norsk over naturen..og det er jo ikke så rart..hehe…er vel Bjørka som gjør at jeg tenkte det :)) Håper det gikk greit med fjellsko..og at du fremover kan ta på deg det du ønsker av sko og støvler 🙂 Nattaklem:))

    2. annebe: Takk…det er norskt :)…tenkte da vi kjørte langs fjorden at her kunne brudeferden i Hardanger blitt malt på nytt.
      Det gikk greit med fjellskoa, de er såpass romslige. Ennå har jeg så tykk bandasje, men håper at det ikke vil gå alt for lang tid :).
      Nattaklem til deg også :)))

    3. Bra ikke fjellskoa gjorde gnagsåra verre :)…skjønte det var norsk…det jeg mente var at det var sånn “heilnorskt”..som du sier litt sånn brudeferden eller Ja vi elsker og 17 mai og den slags..hehe…

    4. Fantastisk nydelig. Det er bare et helt utrolig vakkert og spesielt land vi bor i <3
      Veldig godt å høre at du kunne ta på deg skikkelige fjellsko igjen. Og håper at bedringen på såret fortsetter i rakettfart 🙂
      Veldig kjekt å se bildene, også bildet av deg. Du ser så frisk og fin ut der på det bildet <3
      Ha en flott uke 🙂 Klem <3

    5. Wow for noen flotte bilder av nydelig natur 🙂 Du ser sprek og lykkelig ut på bildet, var det sånn du følte deg? 🙂
      Jeg føler den friske lukta og naturopplevelsen, så takk for turen 🙂
      Håper det går bra med deg og foten din og at du har fått maks utav oppholdet. Når du kommer hjem er det en herlig årstid til å vedlikeholde formen 🙂

    6. Så utrolig flotte bilder, og som Annebe sier, noe helnorskt over det! Det virker som en fantastisk plass å oppholde seg på, der du har vært de siste ukene, til tross for de grusomme gnagsårene!
      Nyt de siste dagene <3

    7. nydelige bilder,kjekt att du fikk deg en tur selv om att foten har vært et hinder noen dager :)) slik som det har regna og fonnene rast var det overaskande å se att zakariasdammen fortsatt var så nedtappa,men dei veit vel hva dei styrer med :)) ønsker deg en fin treningsdag

    8. annebe: Skjønte at du skjønte…men jeg formulerte meg bare litt dårlig :))). På fjorden var det enda mer brudeferdenaktig, helt spesielt…..burde tatt bilder der også…. :).

    9. Eva: Eva, kanskje vi skal begynne å dra rundt i Norge for å ta bilder?? Det har vært helt herlig :)))). Det er enormt mye vakkert.
      Det var godt å ta på sko….tenker å prøve meg ut en tur nå og – sitter bare litt langt inne.
      Gjengen jeg var med tøyser og tuller så mye, så det blir mye latter.
      Riktig flott uke til deg også :).
      Klem<3

    10. Åse Helen: Naturen der vi var i går var veldig spesiell. Jeg veit ikke om jeg følte meg så sprek, men jeg hadde det morsomt. Jeg har det veldig fint her jeg er og veldig glad for at jeg er i gang med en livsstilsendring.
      Koselig at du ville være med på turen :).
      Foten går det framover med, i dag var CPR’n normal. Og det å komme hjem igjen blir veldig spennende, men det er bare å fortsette det som er starta. :))).

    11. Fruemmel: Takk skaldu ha :)). Det er en fantastisk plass her jeg er, og det er et veldigbra team i rundt oss. Gnagsåret skulle jeg gjerne ha unnvært ….men nå ble det slik.
      Jeg skal absolutt nyte de siste dagene :).

    12. fruensvilje: Det var godt og komme seg ut på tur..til tross or at jeg måtte konsentrere meg om hvordan jeg brukte føttene.
      Spesiell dette dam området …, sikkert fint når det er masse vatn også.
      I dag har dagen vært rolig, men vurderer en tur ut :).
      Riktig fin kveld til deg.

    13. Flotte bilder ja. Vet ikke helt hvordan jeg havnet her, men jammen holdt du meg oppe halve natta for jeg måtte lese mer, både her og på den andre siden din. For ei dame du er 😀 Jeg er imponert.

    14. Inger: Så koselig respons….ble nesten satt ut. Tusen takk. Men ikke bra du mistet nattesøvnen din :).
      Tror vi kan bli imponert av hverandre alle, det er mange historier og mange liv. Og alle gjør sitt beste :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg