Ei helg på tur forbi

Etter ein super laurdag går eg i gong med søndagen. Og noko er bra og noko er slik som det er.

 

Dagen strålar opp…….

I dag og……….

Som i går………

Ein må berre nyta.

Det er dette ein lengtar etter når alt er annleis.

Sol og sommar.

Eg vakna til gårdagen og kjente klumpen i magen over alt eg syntes eg måtte. Veka hadde skrapa opp dei gode følelsane. Parkert kontrollen og plukka fram att stresset. Eg hadde innteke hamen til eit piggsvin.

Så da eg vakna, slik og slik tenkte eg, måtte eg. Men ein eller annan plass på formiddagen tenkte eg

……….KVIFOR?

Kven har sagt det. At ting skulle vera slik og slik. Jau, det var meg sjølv.

Om geraniumen ikkje sto i vindauga denne søndagen, kva så? Eg hadde alt for mange timar, alt for mange……..så kvifor skal eg prøva det umoglege……….tenkte eg.

Den tanken var nok det luraste eg presterte i heile går. Og den førte til RO og at dagen var t der eg var.

Heime.

Så frå da kom arbeidslysta fram, eg rydda og spyla terrasse, eg planta om planter, eg tok fram putene til sommarmøblane, eg baud opp søster mi på kaffi, eg støvsuga inne, eg sovna i solstolen på terrassen, eg fekk til og med gått meg ein tur med innslag av jogging. Og eg la meg rimeleg tidleg. Det var ei bieffekt av å gje meg sjølv fred og få lov til ikkje skulle ALT.

I dag er dagen meir slik må’aktig. No skal eg straks sette meg i bilen. Eg skal framom ein stad for noko bilettagning og eg skal hente to jenter og så mykje stuff at det er usikkert om vi får alt inn i bilen. Men vi får finna løysningane og ikkje avgrensingane.

Ha ein riktig fin søndag.

10 kommentarer
    1. Da så du at “Det gikk an ” i går. Det er godt. Være litt snill mot seg sjøl og tillate seg å ha noen små mål for dagen! 🙂 Det er så godt med sommer! Jeg har hatt den gode sommerfølelsen i dag…. Ellers kjenner jeg også på at det svinger veldig i følelsesregisteret om dagen. Både sinne, tårer og latter i løpet av en og samme dag! 🙂

    2. jeg håper du får mange slike lørdager,det tror jeg at du trenger 🙂 og det er jo greit om dagen i dag ble grei den også selv om att det var mer å håndtere enn i går 🙂

    3. Bra du senka tempoet, litt… men du gjør jo mye mer enn meg uansett, hadde jeg hatt en så travel dag hadde det tatt 14 dager å komme seg.

    4. Jeg håper så inderlig at du får mange sånne gode dager. Dager som gir energi. Og glede 🙂 For det er jo der vi mennesker sliter…Vi stresser for mye over alt vi MÅ, istedet for å kose oss med det vi VIL 🙂
      God klem til deg, krysser fingrene for en energifull uke, uten for mye MÅ <3

    5. karidansen: Ja, jeg må bare huske å få det til oftere at det får an og ikke prøve på alt sammen.
      Så herlig..”den gode sommerfølelsen” er så inn i hampen god. Men ikke godt å kjøre berg og dalbane…men en kjenner i hvert fall at følelsene finnes. Håper det blir litt roligere.
      I kveld er jeg bare sliten, så skal snart avslutte dagen. Har koka meg en kopp natt te. God natt :).

    6. Anonym: Ja, det tror jeg også :)….så får fortsette å øve :). Dagen i dag ble nok mer hektisk, men nå er hybelen til yngste tømt og godt er det :)-

    7. Inger: I går fikk jeg til å senke tempo inni meg,,,og det var godt. Regner du evner det bedre enn det tullet jeg greier å kave meg opp med. Bare dumt.-

    8. Eva: Det håper jeg, for dagen ble rett så god og harmonisk. Og det resulterte jeg fikk gjort mer :). Det er i hvert fall greit å se at det er mye en må bli flinkere på….og det er bra, for da har jeg mye jeg må forbedre meg og utvikle meg på.

      Takk for at du krysser fingrene, jeg er redd for at uken blir travel…..og jeg har allerede brukt for mye tid slik at jeg må bruke mindre…om du forstår :).
      Ønsker deg en super uke. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg