Laurdag, søndag og måndag…….slik i all enkelheit

 Vi seglar i veg mot framtida……..både eg og andre. I sol og regn. Med sommaren i ermet, der den leikar gøym og leit……….

 

No skal eg fortelja noko svært overraskande, og som eg kanskje ikkje har nemnd tidlegare……og det er at i dag regnar det her hos meg!

Eg vil nok tru at for deg som har lest bloggen min meir enn eit par gong skjønar ironien i dette…….sjølv om og har sagt at “ironi bør ein ikkje bruka når ein skriv”……ja, så slår eg til.

Altså……..DET REGNAR!!!

Men rett skal væra rett, det har vore opp til fleire dagar utan regn. I helga for eksempel. Da var det sol. Både laurdag og søndag. Fredag hugsar eg ikkje, men det var sikkert vêr da også. Eg hugsar faktisk ikkje kva eg gjorde på fredag. Men eg gjorde sikkert noko.

På laurdag køyrde eg til Trondheim. Og eg tok så mange…….og heilt sikkert utruleg fine bilete. Da eg kom heim om kvelden, seint – og eg burde ha lagt meg…….. ville sjå på ALLE dei fine bileta. Og sette minnebrikka i pc’n. Det einaste om skjedde var at det kom opp ein kvit firkant, og den ba meg transformera brikka. I tillegg fekk og beskjed om at da forsvann det om var på den. Etter det var liksom ikkje noko artig. Eg fekk ikkje lyst til å skriva blogg, ikkje noko fekk eg lyst til eigentleg.

Men vi feira fødselsdagen til mellomste søster mi og den eine dottera hadde stått for å grilling. Og det var noko ho kunne. Søster mi gjekk i eitt med veggen………ho hadde akkurat same farge på kjolen som på veggen. Berre det tok eg mange bilete av…….sukk……

Vi hadde det hyggeleg.

Søndag måtte eg tidleg opp, eg hadde handla for vaffelsal i lange banar. Og folk kjøpte både vaflar og dei skrytte av dei og. Oppskrifta fann eg på nett……..så takk til nettet.

Da eg hadde gått over alt og låst, køyrde eg heim. Ryggen var i kranglehumør. Eg hadde ein tanke i hovudet…….SOLSTOL – . Vel heime reiste eg den opp, sette meg i den og la meg attover. Og dermed var eg borte. Den søvnen der smaka det meir enn godt av. Før eg henta yngste på bussen da kvelden mest var natt.

I dag viste temperaturen over tjue grader under den overskya himmelen. Eg rakk å henga ut nokre klede før eg måtte ta dei inn. Og så fall temperaturen og vi var på han igjen…….

Elles har eg køyrd yngste på jobb, og eg har gjord slik ein gjer, sjølv om eg ikkje skulle gjera slikt i dag. Og når eg først var på farten køyrde eg framom foreldra mine. Der var yngste søster mi og dei hadde akkurat set seg til kaffibordet. Eg nøyde meg med ein kopp svart kaffi. No har det vore både vaflar og vaflar på søndag, og ein boks øl på fredag (……aha, det var det eg gjorde på fredag……drakk øl). Da er det på tide med moderasjon. Altså berre ein kopp kaffi. Og snart er det middag. Laks i folie, har pakka inn både frosne erter, sopp, søtpotet, cilie, kvitlauk og gresk youghurt. Så det blir spanande om fell i smak.

Slik har dei siste dagane trilla ut i historia i all enkelheit.

10 kommentarer
    1. Huff så utrolig frustrerende å oppleve det med bildebrikken 🙁 Jeg håper du får ordnet det.
      Ikke har jeg noen gode råd heller. Det høres mest ut som at noe er feil på brikken.
      Man kan jo ikke drikke øl hver dag, og kaffe er visst godt det også, sies det 🙂 Selv drikker jeg kun motekaffe 🙂 Og til og med det er veldig sjelden.
      Dagene går i normalen her også. Helt til helgen. Og helgene er travle for tiden. I dag har jeg gjort det jeg burde gjort mye oftere, nemlig å hvile. Jeg trengte det nå 🙂 Og i dag passet godt 🙂
      Håper uken din blir ultragod, og at du får gjøre det du vil, uten å slite deg ut <3
      Klem <3

    2. Noe så forsmedelig med de bildene! Men , kan du få noen til å se på det, det kan jo hende de er der , bare at du ikke får de frem? Føler det på meg …:) Neste gang det er så varmt at du får lyst på en iskald øl, prøv med Corona( på flaske). DET er godt kan eg si, men berre når varmen kjem sigande… Håper du forteller litt om psykomotorisk behandling når den tid kommer….

    3. godt å høre att du har små glimt av noe som heter kvile mellom øktene hi hi,kjedelig med brikka,har du prøvd å restarte pc og så sett brikka inn for et nytt forsøk ? det har hendt att eg har måttet gjøre det,neste gang får du ta noen bilder med telefonen også da har du iallefall noe :))
      håper du får ei fin natt,og du her har det regna non stopp i hele dag,jeg sier da att vekstene i hagen måtte vannes hihi

    4. Ergerlig når man tror man har tatt mange blinkskudd…og så har man ikke det likevel….. Den fisken i folie hørtes god ut. Greit å variere med sunn mat etter vafler….og vafler…. Det er ikke farlig å bruke ironi slik som du gjorde her… Litt sjølironi skader ikke….men bare litt… 😉

    5. karidansen: Får trøste meg med dine ord :)))…..veit ikke om det akkurat var noen blinkskudd -men gledde meg til å se bildene :).
      Fisken ble faktisk veldig god.
      Vafler/bakels høre med på disse museumssøndagene, gikk bort fra poser til “laga fra grunn i år”….men var nok sukker i dem.
      Det er ikke alltid leseren skjønner at det er ironi en bruker….og mulig ironien ligger mer til grunn i det jeg skriver enn hva jeg tenker……der fikk JEG noe å tenke på…..hm. Men enig at litt kan gå an. Litt :).

    6. fruensvilje: Ja, det der med minnebrikka var kjedelig. Men har ikke gitt opp håpet. Var en som foreslo overføringskabel…så kanskje jeg skal forsøke det……kan så klart prøve restart på pc’n….men det er nok noe om har skjedd med brikka.
      Får vel bruke telefonen…men den er kjedelig.
      Natta ble bra og veeeeldig lang, og faktisk opphold i dag. Håper de natt også var bra :).

    7. maiken: Ja, dette med bildet var fryktelig kjedelig. Men driver og spør folk, så kanskje jeg lykkes med å få de fram til slutt. Håper det.
      Kanskje jeg skal kjøpe meg Corona neste gang ja…den er lett syns jeg og egner seg nok godt til bruk om sommeren.

      Skal fortelle når jeg kommer i gang om psykomotorisk behandling, men har ikke time før midten av august og midt i ferien. Så det kan hende jeg også kommer til å utsette om det kommer i veien for ferieplaner. Men når høsten er i gang er nok jeg også i gang med dette :).

    8. Eva: Satte meg ned og skulle riktig kose meg med bildene….så ja, frustrasjonen var høy :).
      Her hjemme går det mest på kaffe fra kaffemaskin og er vi flere blir det helst presskannekaffe. Av og til koker jeg gammeldags kaffe, men har aldri hatt kaffetrakter…..fikk flere den gangen jeg ble gift og leverte alle tilbake.
      Skal innom og lese hos deg nå, denne dagen har liksombare gått sin egen vei….:). Bra du får hvile, og bra med travel helger av og til…men ikke for mye. Artig derimot kan en ha det :). Ha en fin dag. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg