Siste juli med laurdagskjensle

Vi har vi feira. Intenst og med fullt av mat. Eit år er ikkje lang tid.

 

I fjor følte mor fødselsdagen sin som ein stor belastning. Vi kan feira hos meg sa eg til henne. Eg trur kanskje eg og feira dagen min da……

Og slik vart det, fødselsdagen vart her.


I år tok ho alt på strak arm. Artig å registrera at ho er betre i form i år.

Vi kom tidligare for å hjelpe til. Gulrot og potet var skrella. Elles var det sodd. Vi var ellev til middag og tolv til kaffi.

 

Eg trur mor hadde ein fin 83 års dag. Da ho var lita brukte ho å seia at ho hadde fødselsdag siste juli, for da slapp ho og tulla med om det var 30. eller 31. juli som var hennar dag.

Her er det mi mellomste i aksjon. Oppryddinga gjekk raskt med mange hjelpande hender.

Så var selskapet over slik som dei brukar å bli. Hengaren min har stått hos foreldra mine med hagerusk ei stund. I morgon må vi ha den for å køyra flyttelasset til yngste. Så vi tok likegodt med oss rusket heim. Eg fekk svinga hengaren medan eg hadde opp til fleire tilskodarar med forskrekka ansikt. Eg er ingen kløppar med hengar, men eg fekk det til. Så det så!

Jentene har styra ute i regnet, fått rusket av og vaska hengaren. Får håpe den tørkar til i morgon. Det har regna tett i heile dag, men i morgon er det meldt sol. Det har gjort flyttearbeidet enklare.

Yngste har båre kassar ut i bilen. Ho gler seg til å flytte til sitt nye husvære. No blir ho der berre i helga for å treffa vener, så kjem ho attende hit.

Så slik har denne dagen gått. Ein dag med laurdagskjensle, sjølv om det berre er fredag.

10 kommentarer
    1. Gratulerer med mor! Sprekt gjort av en 83 – åring å invitere såpass mange til middag på dagen! Bra hun hadde gode hjelpere. Imponert over tilhengerkjøringa di – og til og med foran et forskrekket publikum! Jeg har ikke hengerfeste på den bilen jeg har nå, og jeg har nesten aldri kjørt med henger. De få gangene det skjedde , kneppet jeg den av og dro den på plass i stedet for å rygge med den. Det gikk bare helt i surr med hvordan jeg skulle bevege rattet! 😛

    2. karidansen: Takk :). Tror hun har mer energi i år enn i fjor. Det er bra. Vi må alle prøve å hjelpe til.
      Jeg kjøpte meg bil uten hengerfeste sist…det kan jeg fortelle om en gang, for det var bare så dumt. Nå kjører jeg bilen til foreldra mine, skal ta over den, og den har feste….men ble oppgitt av fjerndirigeringa i går, den kunne ha satt en stakkar helt ut. For oftest knepper jeg av jeg også, men det er verre nå hengeren er full. Det er noe med rattet, hjulene og min hjerne….og hengeren svingte i går samme vei uansett hvilken vei jeg svingte rattet. Da blir en i hvert fall forvirra.

    3. Så fin stemning og farger i bildene her..og det så veldig trivelig ut både i fjor og i år 🙂 Koselig når ungdommen hjelper til med rydding og vask..kan være hyggelig å holde på sammen på kjøkkenet også 🙂 Ja tenk nå er det August…starta med sol her i dag, men nå har det skyet til ..
      Fortsatt fin helg til deg <3

    4. Så koselig å tromme sammen til selskap, enten man gjør det selv, eller lar andre hjelpe til 🙂 Og altså, 83 år, det er imponerende 🙂
      Jeg har forresten en onkel som fyller 88 i dag. Han trommer ikke sammen til selskap, men vi pleier å besøke han og feire han med medbrakt 🙂
      Jeg synes det er tøft når damer styrer med bil og tilhenger. Det er ikke noe man ofte ser. Jeg er selv ganske så klønete, for jeg har jo ikke tilhenger, men har bil med hengerfeste. Så det blir jo sjelden da. Jeg foretrekker å få hjelp til akkurat det, men klarer det selv også, om ikke hengeren er for stor 🙂
      Kos deg masse videre <3

    5. koslige familiebilder,og så lik som du er din mor da 🙂 når er din bursdag da ? dere får uansett ha gratulerer med dagen,en på etterskudd og en på forskudd hi hi

    6. annebe: Her har også august sjenket litt sol, faktisk sittet ute i solstol nå men så ble det for overskyet.
      De er flinke til å hjelpe til disse ungdommene, og det er veldig fint å se. Og vi hadde en fin feiring både i fjor og i år men det som var forskrekkelig var at jeg greidde ikke huske hvordan det var i fjor før jeg så bildene.

    7. Eva: Mor er heldig med å kunne ha en noenlunde fri alderdom, ikke alle forunt. Og det var artig å se hun gikk i gang med selskap i år når hun grudde seg så i fjor. Det samme var det med fars fødselsdag like etter jul, oppdaga at vi feira den her også da jeg gikk i gjennom bilder.
      Så fint at du besøker onkelen din. På mor si side er det igjen en onkel som er eldre enn mor, han er 87 tror jeg, men han får også ha en god alderdom. Det var han vi var med på båttur for en stund siden.
      Jeg er ingen flink manøvrer av henger, men får det til på et vis. for eksempel. får jeg ikke inn kontakten for å få lys på hengeren, det gjør meg knallfrustrert. Det er verre å rygge med en liten henger har jeg hørt, trøster meg med det. :))
      Kos deg du også 🙂 <3

    8. fruensvilje: Syns du jeg er lik moren min ja. Noen syns det har jeg hørt. Takk for gratulasjonen, jeg hadde min litt tidligere i juli. Akkurat på grensen mellom kreps og løver, så jeg har funnet ut at jeg er stjernetegnløs :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg