Dagar med vêr

I morgon fer vi på fjellet og badar sa vi i går. Etter vi forsto vi mest ikkje kunne det da…….

 

For i går, i går var ein vêr dag. Som starta med steikande sol og frukost på terrassen. Så både graset kunne slåast og kroppen solast……..tenkte eg.

Men så skya det over og plutseleg var levenet laust. Det slo i dører og møblane på terrassen vart enormt livlege med puter strødd utover. Så medan vinden reiv og sleit fekk eg organisert etter beste evne. Friskt var det, litt slik å sloss mot naturkreftene….. Og verre skulle det bli.

Han Tor tok reisa si over himmelen med bulder og brak. Og boffen som ikkje er glad i han Tor, bjeffa i veg. Skikkeleg hurlumhei var det. Og som det ikkje var nok, vart det strødd sukker over landskapet. Men hallo…….det var ikkje sukker, det var hagel ein sommardag i august.

Så du forstår at i går var det ingen dag til å bada i -.

 

Dagen i dag start grå og skikkeleg trist med regn og regn og regn. Vi to i huset fann ut at litt slik reinsing var nok riktig i dag……..av både klede og til innvortes bruk. Så medan vaskemaskina rullar med magen sin for reine klede, laga vi oss ein juice av eple og pastinakk. Og ja, tusen takk, den smakte søtt og godt.

Og akkurat no kom sola fram, så kanskje vi kan ta fri frå tankane om framtida, reine klede og pakking for dagar som straks kjem.

Kanskje vi kan ta oss eit bad etter ein springartur i sanda på stranda…………??????

 

Og gjer vi det skal eg jammen dokumentera hendinga.

 

Men no regnar det igjen……………… 

16 kommentarer
    1. Det der så ikke ut som hverken sol eller badevær nei..men fint du rakk en frokost på terrassen først da :))
      Her er det deilig sol i dag, så har lyst å dra å bade..men ser noen skyer i horisonten..så vi får se hva det blir til :))
      Så deilig drikk ser det ut til…aldri prøvd pastinakk i noe slikt..men sikkert god smak :))
      Håper det blir litt soling eller et bad på deg før høsten kommer :)) klem:))

    2. du verden,ja det var vær det.Noe slikt har heldigvis vi sluppet her inne i fjorden 🙂 men dere hvet no å kose dere alikavel ser eg,det er bra for du har tross alt ferie 🙂 bare nei i år står eg over det ja hi hi

    3. Mye VÆR ute om dagen ja 😀 Og litt moro, så lenge man er INNE og ikke treng å gå ut. i dag har sola skint her. Men jeg har vært inne på jobb , hele dagen… Herlig drikke du laget da 🙂

    4. Det var jo fint dusjevær da, og isdusj, ikke minst. Men aller best, fint vær å være inne i!
      Men synd det er sånt et merkelig vær denne sommeren. Jeg krysser fingrene for at badeværet dukker opp ganske så snart. Og juicen så veldig god ut. Jeg må finne frem juicemaskinen min og lage noen juicer jeg også 🙂
      Klem <3

    5. Det ble jo flotte bilder av uværet også. Blomster gjennom ei skikkelig regnvåt rute, lagde en fin effekt. Den juicen så deilig ut. Nå håper jeg dere får finvær, slik at det snart kommer en Badenymfereportasje! 😉

    6. annebe: Så herlig at du fikk en soldag i går. Håper du har den i dag også. Her er det meldt bra vær til uka, da jeg har tenkt å reise bort…så jeg veit ikke.
      Den drikken der var overrakende god, brukte en pastinakk og to epler, vann og isbiter. Vil nok lage den mer :).
      Håper på sommerlangt ut i september:))).
      Klem:)

    7. fruensvilje: Godt og slippe slikt vær….så inn mot sentrum hadde det faktisk lagt seg et lag med hvitt.
      Viktig å kunne kose seg, og vi har så mange muligheter til å gjøre det :).

    8. frodith: Er litt tøft slikt vær, gir et så mange skiftende inntrykk. Godt med sol, men en vil gjerne ha fri da. Jeg har ennå i overkant av to uker ferie igjen :).
      Ja, den drikken der var veldig godt.

    9. Fruemmel: Ja, fint med den varmen…og vil gjerne ha den tilbake :). Heldigvis er jeg ikke redd torden, men den kan forvolde stor skade. Boffen derimot syns det er kjempeubehagelig :).

    10. Eva: Det har du rett i, og jeg sprang fra vindu til vindu for å få med meg inntrykka :).
      Badevær må vi få :)))). Ja, du må finne fram juicemaskina. Og vil du prøve denne, skreiv jeg opp hva jeg brukte lengre nede her :).
      Klem <3

    11. karidansen: Uvær kan være spektakulært. Regnet lager så fine brytninger på et vindu.
      Juicen smakte overraskende godt.
      Behøver ikke finvær for en slik reportasje :))))). Det går likevel……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg