Dokumentasjon

 

Eg sa eg skulle om vi gjorde……… Og vi gjorde det.

 

Etter at havrepannekaka ikkje kjendes fullt så godt i magen, såg vi to i huset på kvarandre. Vi gjer det sa vi……………….

Vi dreg opp til Sandvatnet, joggar på stranda og badar. Sjølv om temperaturen berre viste 11 gradar på målaren utanføre kjøkenvindaget.

Dette var i gårkveld.

 

Vi pakka med oss vatten, handdukar og hund. Og vi følte oss tøffe, spreke og litt slik på “toppen av fjellet”.

Sanden var så kald at den mest svei under føtene.

Yngste la i veg først.

Vi tok nokre turar att og fram langs stranda for å få opp varmen.

Like før vi reiste opp såg eg gjennom eit gamalt IFORM blad, og der fann eg akkurat det som passa og finne. Eit innlegg om trening på stranda. Den var riktignok utført med sola hengande høgt på himmelen, men det måtte fungera attmed eit fjellvatten under heilt andre temperaturar også…..Så vi to som skulle akkurat på ei strand, vi pugga inn tre øvingar kvar. Da vi hadde fått opp varmen såpass at det gjekk å legga seg i den kalde sanda, køyrde vi på.

Vi skulle ta 12 repetisjonar, men akkurat der fjuska vi. Alt er betre enn ingenting trur eg vi begge tenkte. 

I bladet sto det vi skulle klaske hender da vi var ferdig, så det gjorde vi.

Så var vi klar over siste post, og den viktigste. Sjølve badeturen. Først for yngsteberta ut i.


Og så eg. Det rare var at det var ikkje så kaldt i vatnet. Og det var nok den kalde lufta som hjelpte på der. Men det VAR kaldt. Og frykteleg friskt.

Og korleis trur du det føltes etterpå?

Jau, fantastisk herleg, kroppen var god og varm. Og så å køyra ned til varm dusj og middag etter dette var absolutt ikkje feil.

Etterpå snakka vi om kvifor vi ikkje gjorde slikt meir.

 

Har du gjort noko i sommar som har gått utanom komfortsona di og som du fekk ein positiv oppleving av?

 

16 kommentarer
    1. Herlig!! Det siste bildet hadde en “kul” vri med dattera i forgrunnen og badenymfemammaen i bakgrunnen. Jeg har badet i 8-10 grader. Det er friskt, men kjempegodt etterpå! 😀

    2. fruensvilje: Takker og bukker :)))), komfortsone er bra……og av og til kan det være fint med et lite skritt uten føre….syns jeg :)))

    3. karidansen: Dette er media og kommunikasjons datteren min 🙂 – som ser verden fra litt andre vinkler, slik som sønnen din, han tenker seg vel den retningen han også – og ser garantert andre vinkler :))).
      Det er det det blir, SKIKKELIG god følelse etterpå. For noen år siden vurderte jeg isbading… Kanskje det er det du har bedrevet??

    4. Åh herlighet, dere må være de friskeste menneskene jeg vet om 😀 Jeg er dødsimponert! Der tror jeg nok at jeg hadde vært en skikkelig pyse. Men likevel, det ser kjekt ut når jeg ser på bildene. Og for en herlig utfordring dere ga dere selv. Noe sånt er så oppfriskende i seg selv, og føles vanvittig godt etterpå 😀
      Jeg har vel ikke gjort så mye dristig denne sommeren er jeg redd. Helsa har vært litt laber. Men jeg har gått ut og spist på restaurant alene 2-3 ganger. Og det var kraftig utenfor min komfortsone. Og nå føler jeg at jeg kan det, og at det ikke var så skummelt som jeg trodde 🙂
      Kos dere masse videre, og fortsett å trosse været 🙂 Herlig altså…Tommel opp for dere 😀
      Klem <3

    5. Eva: Du imponerer meg med de ute-aleine-spisinga di, der er jeg fryktelig dårlig. Men det er sant som du skriver, det var vanvittig godt etterpå.
      Akkurat nå er det verdens nydligste vær der jeg bor….og så er det ikke der jeg er :),men bra her også.
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg