September

Gone. Både sommaren og ferien. Og slik som alltid-, er det eigentleg litt godt også.

 

Så var det plutseleg over. Alt det ein ser fram til var med eit knips omgjort til eit minne. Dei frie dagane med vind i håret og sol i sinnet sit att og vinkar. Eg kan tørka av tavla mi. Det er ikkje meir.

Men det kjem alltid noko nytt. Hausten er ein ny start for mange av oss. Og eg kjenner lysta til å starta med noko nytt. Og noko nytt startar eg med. No har eg nettopp hatt vitjing av ei dame som skal hjelpa meg. Det skal eg fortelja om seinare.

Og så har eg lyst til å starta med eit nytt strikketøy. Eg har lyst til å kjøpa nytt garn og strikka ein genser eg har strikka før. Eg har faktisk lyst til å strikka to av den genseren, ein svart og ein kvit. Den eg har strikka er lilla og fullstendig utslite. Eg har garn liggande, men har ikkje lyst til å starta med det.

I helga hadde eg gjester……foreldra mine. Det var på søndag. Og så var mellomste heime. Så eg laga supe, eg laga Ungarske karbonadar og jordbæris. Mellomste laga ei rullekake. Så vi vart mette. På laurdag køyrde eg henne på jobb og eg gjekk på kino og såg “Bølgen”.



No skin sola. Og eg har gjort avtale om minimum ein halv time ut kvar dag. Så da eg det da.

Og når eg ser på dobbelthaka mi, skjønar eg det er på sin plass.

Ha ein riktig fin tirsdag :))).

 

22 kommentarer
    1. Rart det der går å venter på sommeren og så vips er den over…men mye fint med høsten 🙂
      Savner å strikke…men det går så ut over nakken at jeg velger å la det være …
      Så koselig du hadde gjort i stand til besøk…så delikat og pent …hyggelig at datteren bakte kake også ..hun ser veldig søt ut…du også…hadde du ikke nevnt dobbelthake hadde jeg ikke tenkt på det engang…:) Håper du får en fin tur ut..og kan kose deg inne i kveld <3

    2. koslige bilder da,og mellomste er ei vakker kvinne :)) tror ikke noen sulter hos deg.
      Synes du skal kjøpe garn om det er det du har lyst til,en genser bruker mann jo hele tiden uansett så en eller to ekstra er bare hyggelig :)) ja vi kan få se den lilla 🙂

    3. Hver årstid har sin sjarm. Min favoritt er sommeren, og nå er den over. Men høsten er jo også fin 🙂
      Det er hyggelig med middag og gjester. Og så fint å kunne samarbeide litt om hva som skal serveres 🙂
      Det er nok på tide med et nytt strikketøy ja 🙂 Den lilla høres fin ut, og det er nok en modell som er behagelig, siden du har lyst å strikke to til 😀 Gleder meg hvis vi får se 🙂
      Selv ble jeg akkurat ferdig med en strikket topp i morges, men holder på å feste trådene 🙂 Ja, jeg kommer til å vise den frem, i morgen kanskje 🙂
      Ønsker deg en fin uke nå når vi går mot høst. Du har en halvtime å gå tur, jeg må gå en time. Men jeg skal nyte forandringene i naturen mens jeg går. Og se når høstfargene begynner å sette spor 😀
      Klem <3

    4. Det er slik livet er, ein gler seg til noko og plutseleg er det over. Då må ein finne noko anna å gle seg til. Alltid kjekt å ha noko å sjå fram til. No kan du byrja på genseren, med det nye garnet, og då har du ei tid du gler deg til den er ferdig.

    5. Jeg har også noen strikkeprosjekter, nærmer seg jo jul…:), men det blir helst noen småting.. høsten og strikking hører liksom sammen….
      Fine bilder, jammen er hun mye lik på sin mor….

    6. Det er noe koselig med høsten også. Når den først er der, så aksepterer jeg den….og finner fram vedkubbene og telysene. Du hadde jammen stelt til mye god mat. Hjemmelaget er best. Når det gjelder dobbelthaker – så er vi nok mest obs på dem sjøl! Vi skulle heller se etter det vi er fornøyde med enn å henge oss opp i “Lytene”, men det er fort gjort å se etter “feil” ….. 😉

    7. Så koselig det så ut. Godt å samles til mat og prat. Ja, det var den sommeren.I år hadde jeg ingen forventninger til den årstiden annet enn å nyte det som kom, så jeg er fornøyd. Nå gleder jeg meg over høsten. Kos deg masse med dine halvtimer. Jeg skal undre meg på om du ikke blir litt avhengig av de turene ut etterhvert. Det er jeg, men det er godt! 🙂

    8. annebe: Høsten er fin…den labber bare så fort avgårde. Har att en travel uke, så rekker lite her inne. Det syns jeger synd..
      Men så synd du ikke kan strikke for nakken….håper du kan håpe på bedring.
      Takk til deg, så hyggelig at du syns bordet så delikat ut, det var datteren som dekte bord også. Hun er en veldig snill mennesketype. Enig at hun er søt, men takk til deg for hyggelige ord. Ellers er man som en er, med eller uten flere haker :))))). Har faktisk vært veldig flink på turer den uka her.
      Ha en super fredag.
      Klem :)))

    9. frodith: Får prøve å ta…eller finne et bildet av den lilla genseren. Burde ikke være så vanskelig, den har vært mye brukt :).
      For oftest alltid hyggelig med besøk :))):

    10. fruensvilje: Nei da, sulter gjør vi ikke :))). Og mellomste er søt – som jeg syns alle unge er-egentlig. Men viktig at de har et trygt indre, og trygge på seg selv som de menneskene de er :)).
      Så fint at du syns jeg skal kjøpe nytt garn….tenker å gjøre det. Skal til byen på mandag, og da skal jeg rekker det :). Skal se om jeg kan finne et bilde av meg og den lilla :))).

    11. Eva: Det har du helt rett i. Hver årstid sin sjarm.
      Både samarbeid og gjester er fint.
      Ja, jeg likte den modellen som jeg strikka den gangen, så må finne fram oppskrifta igjen.
      Var en snartur innom blogg i gårkveld, og registrerte at du hadde lagt ut en topp. Den så fin ut, men jeg har hatt det så travelt i det siste at jeg ikke har hatt tid til å bruke tid her inne. Har savna det. Men nå har jeg en helg…fri og uten planer :), så da må jeg ha tid.
      Så som du forstår har uka gått vel hektisk avgårde, men jeg har faktisk fått til de gåturene.
      Riktig fin fredag til deg.
      Klem<3

    12. maiken: Ååå. du tenker utvida…så fint. Det er lurt, og så fint at du greier det. Høst+strikk=sant :D.
      Takk…..veit ikke om mi datter er så lik meg, men noe kan det være….og jeg er visst nok litt lik min mor. Vi er der alle tre:))).

    13. karidansen: Høsten er koselig….nå vi aksepterer at sommeren er over for denne gangen :).
      Hjemlaget mat brukte å være best, jeg har forresten en målsetning av at det meste skal være lagd fra grunnen. Noe med kontrollen av å vite-.
      Doble haker er nok et problem vi fokuserer på sjøl ja, tror ingen andre henger seg opp i den (det kunne blitt tungt..ha,ha).
      En blir vel litt mindre fokusert på detaljer når en blir eldre, jeg ser – men føler ingen krise. Men for knærne sin del har det vært en fordel om de har minka.
      Tenker egentlig på hvor mye tid jeg brukte til å kritisere meg sjøl som yngre, så idiotisk bortkasta. Av og til burde en ha levd den andre veien….
      Ha en riktig fin fredag :).

    14. natheless: Prat og mat er en god kombinasjon.
      Så godt og føle seg fornøgd. Og det å kunne glede seg er så viktig.
      Jeg håper jeg utvikler en STERK avhengighet :))). Det tror jeg både kroppen min og hunden ha satt pris på :).
      Du er heldig som har kommet dit, til avhengighet av gåturer :).

    15. Så bra at du har fått til turene 😀 Det har jeg også. Men det har vært et slit et par av gangene. I dag har jeg ikke gått tur. Men skal gjøre det litt senere 🙂
      Jeg har fotokonkurranse også ute nå. Med frist til i morgen (lørdag) kl. 22.00. Må få ut en påminnelse om det litt senere også. Hektiske dager…men kjekt også 🙂
      Kos deg masse i helgen <3

    16. Jeg måtte gå mye i min barndom og ungdom, for vi bodde langt ut på landsbygda. Dermed har det vært helt naturlig å fortsette med det opp igjennom årene. Så jeg er nok heldig. Her jeg har bodd i over 30 år nå, fikk jeg meg tidlig en venninne som var som meg. Vi har gått sammen mange ganger i uka hele tiden, men jeg går også alene stadig vekk. Godt å komme ut. Det er bra for både kropp og sjel! Lykke til!

    17. Eva: I går kveld kjente jeg at jeg gledde meg til turen, sjøl om det regna.
      Spennende fotokonkurranse du har kjørt i gang. Gleder meg til å se.
      Takk, du må også kose deg masse.
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg