Laurdag på fredag

Ikkje heilt i vater, men heng med slik havveges i svingane.

 

I går hadde eg laurdag. Eg ringte til og med ein stad og beklaga meg for at eg forstyrra ein laurdagskveld.

Barna lo godt da dei fekk høyra kva mora heldt på med. Men eg trur eg var i eit laurdagsmood. Sjølv om vi henta yngste som kom heim frå vidaregåande med haustferie i bagasjen.

Men det er nok i dag det er laurdag. Det er stille utaføre novene. Vinden har herja frå seg. Men det er vått. Det renn frå taket…….men er nok opphalds akkurat no.

Her skal vi ha egg, bacon og bønner om ei lita stund. Enno søv fleire av gjengen. Eg gjekk å la meg i gårkveld, da var det ludo det gjekk på. Tidlegare i veka har det vore sjakk. Sonen og kjærasen har  nokre konsentrerte timar med sjakk dei dagane dei har vore heime. Sonen set på klassisk musikk og operaariar. Noko som kan væra krevjande når han samtidig vil diskutera verda sin økonomiske status. Kjærasten fekk for vondt i hovudet av alt. Så eg steppa inn som motspelar ein av gongane. Eg sat og venta på sonen sitt trekk…..og skjøna ikkje kvifor han ikkje tok springaren min med tårnet sitt. Slik sat vi i over fem minuttar. Da seier sonen “skal du ikkje snart ta eit trekk?” Da knakk eg saman av latter…….det var min tur, så mykje greidde eg ikkje følgje med……

I dag skal eg køyre dei til Trondheim og Værnes. Er spent på kor mykje tida vert kutta ned etter at den nye vegen som vart opna i går. I dag skal køyra etter den………

Sonen og kjærasten tek fly ned att til Oslo i kveld. Vi har hatt nokre triveleg dagar saman. Yngste vert og med opp til Trondheim, der møter vi mellomste. Så eit lite kort møte med heile gjengen min blir det.

Elles håpar eg på eit lettare vêr, det har gjort fantastisk godt.

14 kommentarer
    1. Eg lo av sjakktrekket ditt, der du sat å venta. Det er godt å kunne le av eit blogginnlegg, det hender ikkje så ofte. No etter at han med gnagsåret ikkje kan køyre bil, har eg trødd til som privatsjåfør. Elles køyrer eg så lite, at det blir kviasamt når eg ein sjeldaln gong må trø til. Heldigvis er eg komen inn i ruatina igjen, og skal ikkje la det skli ut igjen. Sjakk har eg aldri spelt, men ludo er eg og i. 🙂

    2. Hender man ikke er helt med ja…så noen slike” feil” kan det ofte bli :)) Har spist egg og bacon på kafè i dag vi…deilig :))
      Hyggelig med besøk av barn og kjærester tenker jeg…sjakk har jeg ikke peiling på 🙂
      God helg videre <3

    3. Jeg kan ikke spille sjakk! Min farfar var ganske ivrig. Det er jo et av de spillene som svært mange er fascinert av. Koselig at dere spiller et spill i stedet for bare å sitte med hver deres data – slik mange gjør. Hender seg nok vi sitter med hver vår data her i huset også, men i går hadde vi en skikkelig koselig tacokveld, . unga, svigerdatter og jeg. (OG katta, selvfølgelig!) 😀

    4. Så koselig med besøk de dagene som har gått da 🙂 Noen dager er man bare på FEIL dag ja.. Vært med på det 🙂 Og da er det ikke lett å snu, det sitter i hele kroppen 😀 Her er det bare lørdag, og vi har hatt besøk 🙂

    5. så heldige du er . da fikk du plutselig een ekstra dag i helgen he he he
      sjakk er også veldig populært her i huset , minnstemann har lært seg det netopp og dermed er det ikke så enkelt å slippe fri thi hi men som Karidansen sier, veldig bra at ungene lærer seg noe annet enn å sitte med nettbrettet.
      ha en stålende søndag Bfor B

    6. Hehe, det er vel fort gjort å falle ut litt når det gjelder sjakk 😉 Men så koselig det må ha vært i helgen med alle dine rundt deg. Sånt lever man lenge på 🙂
      Håper turen din gikk fint på den nye veien 😉

    7. Oldemorbloggen: Sjøl lo eg så eg heldt på å datt i to da det gjekk opp for meg kor observant eg var :).
      Kan væra greit å måtte øva på bilkjøring, men eg vonar det går greit framover med tåa…..etterpå kan du ta rattet av og til…likevel, berre for øvinga :))).

    8. annebe: Håper du hadde en fin helg :). Bacon og egg kan gjøre seg i helga en høstdag.
      Vi hadde noen hyggelige dager, og disse to som reise lånte med seg et lite sjakkspill med magneter som de kunne spille på flyet :)). Det er egentlig et morsomt spill og ikke så vanskelig å lære seg.

    9. karidansen: Det er ikke et vanskelig spill, men kjente jeg sleit med strategier….så kanskje ikke det beste spillet for utbrenthet og konsentrasjonssvikt :).
      Vi greidde å være på data også, men liker at de unge går sammen om å spille gammeldagse spill.
      Taco er det mange som liker, vi hadde en variant vi også :). Koselig med familie….og dyr. Sjøl om den firefota gjengen hos meg kan bli i meste laget når alle er inne :).

    10. frodith: He, he, noen dager blir absolutt feil….men fører med seg latter i etterkant…..om det ikke bli alt for ille :). Håper besøket var hyggelig :))).

    11. Siv Svanem: He,he, ja litt tålmodighet er greit og ha…..men sønnen min hører ikke til det slaget, så at han ikke sa noe før fem minutter var utrulig :))).

    12. Anonym: Ja, har det vært så vel at det hadde kommet en ekstra av disse dagene …..:)))).
      Ja, det er artig at de gamle spilla fortsatt har en plass til tross for alle spill på nett.
      Håper din søndag også var fin :).

    13. Fruemmel: Sjakk er kanskje ikke et ideelt spill for ukonsentrerte hjerner, men kanskje det kan være med på øve den opp igjen…….???….en tanke…….:).
      Det er koselig når gjengen, eller deler av den, kommer. Nå kommer ikke sønnen og kjæresten hit før på nyåret er plana – de skal feire jula med hennes familie i år. Nå har jeg yngste hjemme på høstferie, vi skal straks ut :).
      Turen gikk kjempefint og kjempefort…..kunne kjøre i 90……yeah :D.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg