Midten

 

Det er på ein måte greitt å rekna, dele og kome fram til resultat som fortel noko. Om tid. Om glede. Og om det motsette.

 

For når eg er ute og går, så veit eg at om eg går dit, tek det så lang tid. Minutta, når eg set ein fot framom den andre, vert til tid. Eg har vore ute medan mørke kom. Men det er aldri så mørkt ute som det ser ut innafrå. Det viktigaste er refleksvesten for at andre skal sjå. Bilane som susar forbi. Nokre gløymar å blenda, da mistar eg evna til å sjå.

Turen i ettermiddagen var god. Lufta hadde krystallpreg. Eg langa ut, prøvde å rette ut knea, prøvde å let magen væra fri, kjende etter at skuldrene hang og pusten fekk gå naturleg.

Vi er framme ved midten av hausten. Midten av oktober slik omtrentleg, midt-i-månaden.

Eg reknar månadar attover og månader framover. April er seks månad attende og seks månader framover. Og det er ikkje så lenge sidan……..

Eg eksisterar i ei verd av tid. Ikkje er det ille og ikkje er det flott. Eg gled meg til at eg er ute av bobla mi. For eg trur eg er i ei boble der eg ikkje veit så mykje, ikkje tenker så mykje. Ei tid det er fint å dele med meg sjølv. Som eg ikkje har så lyst til å ha folk inni. Men eg blir overraska over kor greitt det er, når eg slepp folk inn til meg.

Det er ikkje tid for planar. Ikkje enno. Om ti dagar skal eg til å tenkje jul, tenker eg -. For da er det to månadar til den kjem og boset seg i hjarta. Eg ynskjer meg ikkje kav før den kjem.

I kveld trur eg at eg skal tenne på talgljos medan flammande i omnen leikar og fortærer veden eg gjev den.

12 kommentarer
    1. tror det er godt å få leve i en boble litt over tid,det tar tid å jobbe mot en livstilsendring 🙂 og du hr kommet langt.
      Jeg er snart ferdige med julegavene,liker å kunne kose meg i adventstida uten å måtte stresse med julegaver 🙂

    2. Noen ganger trenger vi å leve i ei boble….Jeg lever også litt i bobleland nå – og nærmere jul eller utpå nyåret må jeg for alvor begynne å lete etter nytt bosted …og trolig en mer “ordentlig” jobb. (I stedet for å basere meg på vikarvakter! Vakkert skrevet om denne “Tilstanden”. Vi må uansett flytte det ene benet foran det andre for å komme framover – i alle fall rent fysisk! 🙂

    3. fruensvilje: Takk, fikk også kommentar på jobb i dag at jeg var tydeligere.
      Himmel, du altså :))), snar ferdig!! Heldige deg:).

    4. karidansen: Vi gjør sikkert det, må leve i bobleverdenen.
      Men du har så mye nytt og spennende foran deg, og sikker mer enn spennende for deg. Men uansett står du foran en ny start, en får ikke tid til å stagnere den som gjør det. Det blir spennende å følge deg. Kanskje du skulle flytte til Trondheim:))))?????

    5. Kjekt med midten også 🙂 Og det å være i sin egen boble innimellom tror jeg vi trenger 🙂 For et vakkert bilde du, male selv? 🙂

    6. “I kveld trur eg at eg skal tenne på talgljos medan flammande i omnen leikar og fortærer veden eg gjev den.” Så vakre ord! Jeg blir helt i stemning her. Noen ganger er den boblen fin også, bare vi ikke blir i den for lenge alene. Nydelig tegning, er den din? Ønsker deg en flott dag og ja, på med refleksen. I dag er refleksens dag!

    7. Ja, den bobla kan være en god pause fra verdens kav og kjas. Dette var så fint og illustrerende skrevet 🙂 Og ikke minst, tegnet 🙂 Du er dyktig du <3
      Gleder meg over å få følge deg på denne veien 🙂
      Klem 🙂

    8. frodith: Det er kanskje derfor vi havner i bobler, fordi vi trenger det :). Takk, bildet er en tegning jeg har tegnet og som er redigert med pixlr:))).

    9. natheless: Takk….må si jeg syns dine ord er vakre :).
      Bobler kan være fine, bare det ikke blir for mye vakuum.
      Koselig at du likte tegningen, den er min ja.
      Så det var refleksen dag, så måtte på med vesten i dag også:))). Håper du også har hatt en superfin dag :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg