H for helg

 

Så er eg heime på tampen av fredagskvelden. Eg har lyst til å bla om…….

H for helg og H for haust. Det er godt og……ja, enkelt og greitt å være heime. Fredagskvelden var gått før eg kunne vri nøkkelen om i døra mi.

Handletur med mor og far. Etterpå spandere dei ein salat. Far fekk henta skrivaren han hadde bestilt. No er dei heime og eg er komen heim til meg sjølv. Vi hadde det hyggeleg. H for hyggeleg.

Eg kjenner ei intens lyst til å leve, ha det artig og kaste slikt eg ikkje har bruk for langt over bord. Eg har lyst til å fri meg frå det som dreg ned. Denne intense lysta til å ta fram alle gode krefter og bruke dei.

Kvifor skal eg let folk få øydeleggja seier til meg sjølv. For eg treng ikkje tillate det. Eg treng det ikkje. Og akkurat det kjennest som ein enorm herleg tanke. H for herleg.

For eg skal ikkje sørgje for det som ikkje er å sørgje over. Tre veker er lang nok tid til å legge vekk ein illusjon.

Framtida ligg glitrande framom. I alle opplevingane eg ikkje har opplevd enno. Over å gje meg sjølv fri frå ei tvangstrøye eg sjølv har kledd meg i. Eg treng den ikkje. Ikkje den heller.

Eg trur eg held på å blar om i boka om livet mitt. H for håp, helg, hell og gyllen haust.

 

14 kommentarer
    1. Det var mange fine H’er <3
      Og alt til sin tid. Sørging, det gjør man når det trengs, når det er tid for det 🙂
      Og godt at det er helg nå 🙂 Jeg kjenner på det selv, selv om de fleste dagene mine er like 🙂
      Ønsker deg en gullgod høsthelg <3

    2. Så vakkert bilde!!!! H for helse, hygge og høst, det passer meg fint! Dette innlegget likte jeg, motiverende og med iver! Du er flink til å sette ord på følelser og tanker. Tusen takk og ha en vakker lørdag!

    3. Så klokt og vakkert skrevet. Det er ikke alltid vi klarer å opptre så klokt….Når vi får det såre på god avstand, kan vi kanskje tenke :”PYTT , at DET kunne føles så altoppslukende!” Men når vi er midt oppe i det…så blir vi fort så irrasjonelle, og da hjelper det neimen ikke hva andre sier! Jeg har vært Forelsket i Forelskelsen flere ganger….Det har vært en liten virkelighetsflukt midt oppe i mye annet som har vært vanskelig. Og så har jeg i etterkant sett at det har vært……en illusjon….Egentlig heeeeelt urealistisk. Likevel….ting tar som oftest litt tid…….. Når ei boble sprekker, etterlater den seg som oftest et tomrom…..:)

    4. Eva: Alt til sin tid, så sant som det er sagt.
      Syns du er kjempeflink til å få godt innhold i dagene dine. Syns du gjør mye, mye fint:).
      God helg Eva :).
      Klem<3

    5. natheless: Tusen takk, H for herlige og hyggelige ord :))):D. Jeg følte et STERKT snev av at nok var nok. Veldig god følelse. Og den har vart :).
      Håper du har en NYDELIG lørdag <3. :)))

    6. frodith: Nei, en bør ikke tillate det….men av og til må en. For å komme videre. Og så kommer en videre…og det er GODT! God helg :).

    7. karidansen: Det er en fordel og ha levd en stund, for da vet en mer om å overleve og mekanismer. Forelskelse er alltid deilig, så den skal får være et vakker minne denne gangen, beholde minnet fra de vakre følelsene…men nå er de slik som det er. Og jeg VIL ha det bra, og da orker jeg ikke dra på det som ikke vart.
      Tenk på ALT som ligger framom, som vil gi nye vakre opplevelser. Musikken, naturen….og en vakker dag slipper en kanskje til kjærligheten igjen, H for han :))). Kos deg med lørdagen <3.

    8. Kos deg med resten av lørdagen og søndagen. Ja, optimister må vi være….og vi skal ha det GODT uansett om vi skal leve alene ..eller ikke! 😀

    9. karidansen: Takk det samme til deg. RIKTIG god søndag.
      Og JA, så klart skal vi ha det godt. På mange måter har vi kanskje like godt aleine. I hvert fall jeg. Og så lenge det ikke er til det bedre byttes ikke situasjonen ut :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg