Bytur

 

Skal, skal ikkje. Skal eg? Skal eg heller i morgon? Kanskje betre da? Slik gjekk eg å tenkte i går.

 

Skikkeleg ubestemmeleg med andre ord.

Så kjem det ei melding; “når kan du køyra?”

Ja, det var slik det var ja. Eg hadde lova. Fikk avslutta telefonsamtale med ei venninne eg skulla ha snakka med lenge.

“Må dusja først” skreiv eg attende.

Så prøvde eg å få opp tempo, noko kroppen tolkar fort som stress og reagerer negativt.

Men eg fekk dusja og eg fekk samla samen det eg skulle ha med.

-Til å ta byturen når eg først var i farten. For eg hadde fått beskjed om at telefonen var ferdig, at brillene var ferdig, og yngste hadde henta klippfisken ho skulle selja gjennom at ho er med i russestyret for å tjena nokre kroner.

no har eg databriller og min eigen telefon. Det vil seia telefonen er ny, og ikkje fekk eg til å synkronisera da eg kom seint heim i går kveld. Så noko vart tapt, men verda går nok ikkje under for det. Eg fekk og kjøpt meg ein ladar eg kan bruka når eg ikkje er i nærleiken av strøm. Og nye øyretelefonar. Musikk og Spotify……….

Eg var innom ei helsekostforretning, kjøpt både te og sukker. Har tankar om å prøve å kutta det kvite, raffinerte sukkeret etter kvart. Trur mykje av vondtar eg har i kroppen kjem av det. Fekk og med meg nokre oppskrift hefter.

Men julegåver fekk eg ikkje kjøpt inn i går, for det var og tanken. Heller ikkje sjå etter noko til meg sjølv, eg har eit gåvekort som går ut til jul.

Yngste og eg gjekk å kjøpte oss mat. Eg syntest det smaka rart. Så da yngste også kommenterte smaken slutta eg også å eta. Og for første gong i mitt liv klaga eg på maten eg hadde kjøpt.

Vi tok i staden noko kjeks og ost saman med te hos henne før eg tok turen heim igjen.

Og ferja rugga godt på seg både på turen dit og attende.

Så da er den turen gjort unna. Den vart likevel til slutt.

 

Har du kjennskap til Steviosa sukker og Kokosblomst sukker?

 

 

 

10 kommentarer
    1. Godt når ting er gjort. Å få ny telefon er noko skit i byrjinga, mykje nytt og ukjent. Men det tek ikkje lange stunda før den blir til velsigning og ein kan ikkje forstå at ein heldt ut med den gamle. Slik er det i allefall hos meg.

    2. Ja, jeg bruker kokosblomstsukker. Det blir jo for dyrt å bruke i bakverk, men som søtning i krem og grøt er det fint! Brunt på farge, men det gjør jo ikke noe om kremen bli litt beige!Synes det er mer naturlig smak på det enn på søtning laget av stevia. Kokosblomstsukkeret er nesten like kaloririkt som vanlig sukker tror jeg, men det er sunnere. 🙂

    3. Kjekt med en bytur,og for giveren sin skylt håper eg du får brukt gavekortet før jul 🙂 nå hvet jo ikke jeg hvilke butikk den er kjøpt på men noe kan du jo unne deg.Gratulerer med ny tellefon,alltid spennende med ny og det tar tid å komme helt inn i bruken.
      Gode briller er en must,så det var nok godt å få nye 🙂
      Jeg har ikke kjennskap til sukkerartene du har kjøpt,kokkosblomstsukker har jeg ikke hørt om heller,spennende :)) kos deg med dagen i dag også

    4. Oldemorbloggen: Det var godt når turen var over :). Telefonen er eksakt den samme jg hadde sist ….en museal iPhone 4S, glaset var knust….og det gamle innholdet borte….eller mykje av det. No er det berre tilgongen til e-posten min på jobb att, og det får eg ordna i morgon :). Men mobilane har vorte eit ekstremt viktig verktøy.

    5. karidansen: Ja, det er et dyrt sukker…men tenker i starten å blande….flytende overgang. Syns mye av søtningsmidlene blir så spisse i smaken. En ting er kalorier, men jeg tror det vanlige sukkeret er litt slik gift for kroppen. Har kjent når jeg har vært veldig streng med hva jeg putter i munnen, der det er minimalt vanlig sukker i kosten, blir det mindre smerter i muskulatur :).

    6. fruensvilje: Ja, jeg må rekke å bruke kortet, heldigvis kan kortet brukes på mange av kjøpesentra i Norge.
      Telefonen er ny i den forstand at den er ny…ha, ha….men helt den samme jeg hadde før. Hadde garanti, så fikk ny…men den samme. Føler jeg ikke får til å forklare, men tror du forstår 😀 😀 :D. Men takk :))):
      Disse databrillene tror jeg skal gjøre nytta, kan både se på data og lese :).
      Tenker å kutte ut vanlig sukker etter hvert.
      Ha en super dag. Nå er det straks jobb her :))).

    7. Nei, jeg er ikke inne i det sukkeret, men du får sikker svar av andre som kan. Fint du fikk deg en tur, men dumt når maten ikke smaker. Da må man klage, så ikke neste kunde får det samme.Ønsker deg en vakker kveld 🙂

    8. natheless: Det var det jeg tenkte også da jeg klagde, at de ikke skulle selge en dårlig vare til andre.
      Sukkeret må jeg nok prøve meg fram med. Prøvde i går kveld, blanda flere sukkertyper – så resultatet ble en mye mindre mengde av det hvite raffinerte sukkeret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg