Helg og turar i mørket

 

Eg syntest denne helga var stussleg, og det gjorde meg glad. For eg såg håp i det.

 

Eg labba inn i helga med ein aning omsudd U munn. For eg syntes den var litt trist denne helga eg skulle inn i. Ikkje noko artig på programmet, berre for meg sjølv. Ingenting å sjå fram til.

Høyrest det trist ut?

Det er bra eg synest det.

Eg som har ynska meg slike helger i lange tider, kanskje i årevis. Helger berre med meg sjølv. Eg tolkar det som ei aning meir energi. Ikkje nok til å ville noko. Ikkje nok til å ta kontakt eller reisa for å besøke nokon. Nei, eg heldt stand.

Eg kom meg knapt ut. Da eg endeleg kom meg ut var det mørkt. Både i går og i dag.


Har sett på tv, har strikka og så vidt orka å lage meg mat. Lagt samen klede………ja, eg har  altså ingenting å skryta av. For eg har ikkje noko å vise til slik.

Skal eg ta på meg synske briller reknar eg med litt slik misnøye framover. Og eg synest det er håp i det. For på sikt kjem nok meir energi, nok til å gjera noko. Det er det eg trur. Etter ein skogstur i mørke utan beinbrot.

16 kommentarer
    1. he he ja du skal se noe er i ferd med å forandre seg :)) og du ønsker att noe skal skje.
      Du får bare nyte det,uansett så fikk du er par koslige bilder 🙂

    2. Jeg syns tid alene er gull verdt jeg 🙂 Men jeg har jo mannen rundt meg når han ikke er på jobb eller trening..så blir aldri veldig lenge alene jeg da 🙂 Men liker at aktivitetsnivået er lavt ….eller koselig å ha litt å drive med…men ikke bare plikter og stress 🙂 Bilder i mørket blir stemningsfullt og fint 🙂 Klem og fin kommende uke <3

    3. Noen ganger er det godt å bare være til. Om man kjeder seg litt gjør det ikke noe, man gjør som du sier, samler energi. Jeg har bare sitti rett opp og ned det meste av dagen. Eldstesønnen vår med familie kom i ettermiddag og det var koselig. I kveld har det vært tv-titting og ro. Men i morgen er det en ny uke, med nye utfordringer. Ha en vakker kveld 🙂

    4. Jeg har vært forholdsvis tidlig oppe i helgen. Og lys gir energi, det kjenner jeg…Ellers har jeg det slik du beskriver her : mørkt. Mørkt når jeg sovner og nesten mørkt når jeg står opp. Gleder meg til November er tilbakelagt…
      Ikke alltid lett å få til balanse mellom å være sammen og være alene. Men fint slik du tolker det her.

    5. fruensvilje: Det er egentlig noe helt “nytt” dette at jeg kjente på at det var “kjedelig” å tilbringe tiden bare med meg sjøl. Så kanskje er det noe som skjer ja :).

    6. annebe: Jeg har vært helt desperat etter og være aleine, veldig glad for ingen mann. Men – ser på det som et sunnhetstegn…kanskje noe holder på å skje likevel med energien :). Men burde greid å kommet meg ut mens det var lyst. Riktig fin uke til deg også <3.

    7. natheless: Jeg bruker ikke å kjede meg, så at jeg hadde litt den der følelsen syns jeg bare var positiv. Kanskje det betyr at jeg ønsker litt mer etter hvert, det har ingenting å si. Koselig å ha besøk av familien på en søndag.
      Riktig god natt til deg :).

    8. maiken: Om litt over en måned snur sola…det blir GODT!!!
      Jeg har villet være aleine så lenge, men denne helga følte jeg meg ikke helt tilfreds…så om det betyr at energinivået har økt litt er det superte :). For jeg lever et dørgende kjedelig liv og er SÅ fornøgd med det….så bra om det går litt over….tror jeg:))).

    9. Hmmmmm…Ja å KJENNE på at man synes det er litt kjedelig å tusle rundt alene, DET kan være et sunnhetstegn. Har kjent meg i ei boble ei stund sjøl….fordi det er så mye som SNART skal skje….Så jeg tror jeg er på lading….ved å vimse litt rundt, tilsynelatende uten mål og mening – rett før ting begynner å skje…. fortere enn svint!!! 2016 skal bli et år med store forandringer….og jeg tror det er sunt at jeg får tid til å lengte etter dem! Når vi ikke er vant til å ha helger alene – ikke har tid til å kjenne på at vi er DØNN slitne……så trenger vi noen slike helger før vi orker å “Finne på” så mye!! Kanskje du nettopp har begynt “å lade”………..for du har helt tydelig vært en person som har stilt opp for andre så det holder…for du har ikke sett noen annen mulighet. Jeg tror det er et stille kvinneopprør på gang nå. Jeg merker det både hos meg sjøl og hos andre. Det er akkurat som om hele livet mitt kommer i reprise i hodet mitt, Jeg ser sammenhenger og mønstre…..og puslebitene begynner å falle på plass!! 😀 Jeg liker så godt å lese dine betraktninger. Så kortfattet og enkelt….men du får sagt så mye likevel! En klok kvinne, med masse livserfaring, en som har prøvet og feilet, håpet og trodd……og som har lært masse – det ser jeg i deg!! 🙂

    10. Jeg kunne ikke greid meg uten alenetid, alenetid for å gjøre ingenting eller alt. Jeg har ikke plass i hodet til at det skal skje noe hele tiden, da blir jeg bare sliten og trøtt. Men jo jeg har en mann, men han er ute og aktiv på sine fronter, dessuten er vi flink til å kunne være alene sammen. Vi vet når vi skal la den andre være i fred for å si det slik.

    11. karidansen: For det første, jeg vart så glad over svaret ditt at jeg ikke klarte å svare. Jeg syns det var enormt hyggelig. Og så ble jeg satt ut :).
      Og du har virkelig mye foran deg, svært spennende- men det å ikke vite er også en utfordring. Det må nok en del opplading til før noe slikt settes i gang.
      Men jeg har tenkt på dette at når livet har valgt å bli mer uforutsigbart enn hva drømmen er (for de fleste tror jeg), så er man egentlig heldig. For en får en sterk følelse av å leve, som gjerne oppstår når en “slipper” å “kveles” av rutiner.
      Men slitenhet får en gjerne lære seg å bli godt kjent med.
      Ja, kanskje du har rett i at det er et kvinneopprør på gang. Og det med puslebitene kjenner jeg godt igjen.
      Jeg har nok alltid ville være for andre, og det vil jeg fortsette med- men uten å “gå under” sjøl. Ellers har jeg et visst anlegg for refleksjon, men det er nok ikke min fortjeneste, det handler om slik en blir sammenskrudd, men det gjør en del ting enklere for meg. Og jeg har veldig mye å lære.
      Og tanker, klokskap og erfaringer ser jeg ikke minst hos deg. Og tekstene dine, dem LIKER jeg….du har et grep på skriving som gleder meg STORT. Så sier TUSEN TAKK til en av de fineste kommentarene jeg noen gang har fått :)))).

    12. Inger: Alenetid er godt, og jeg har hatt et utømmelig behov for det. Og at ingenting skulle skje. Så det derfor som et sunnhetstegn at jeg hadde ønske om litt mer :).
      Viktig å kunne hvile i alenetid sammen når en er et par :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg