Fjerde dag

 

Fire dagar i eit nytt år. Første dagen det ikkje var fritt. Kvardagen er attende.

 

Det var kaldt og fleire blå minus. Svært tungt å koma i gong. Alt i meg prøvde å koma unna. Da eg atter var heime heldt det på å bli mørkt.

Eg har snøra på meg sko og kome meg ut dei tre første dagane i det nye året. I dag var det for kaldt, for mørkt og eg var ikkje motivert på nokon måte, tenkte eg i bilen heim.

Da eg kom inn ville boffen ut, og eg opna døra for han. Plutseleg fann eg fram ullunderklede, snøra på meg skoa og fann fram refleksvest og huve. Tok med meg bandet og fòr etter boffen. Han vart hoppande glad da eg tok på han band. Vi gjekk mot der himmelen var ljosast.


Det var kaldt og i overkant friskt. Heime vart det middag, skikkeleg kvardagsmat, steikt fiskpudding med løk og raspa gulrot. Og så sovna eg. Gong på gong. I stolen.

No trur eg at eg skal leggja meg på ordentleg

20 kommentarer
    1. Heisann snille du! Jeg håper du er kommet godt i gang med 2016 allerede, og at resten av året går strålende! Jeg gleder meg i hvertfall til å følge deg på ferden gjennom dette året <3 Ønsker deg ellers en helt fantastisk mandagskveld!

    2. Tøft å starte opp igjen etter ferien. Jeg gjorde motsatt i år. Jobbet en del i jula, og har trolig fri helt fram til fredag nå – hvis jeg ikke får ei ekstravakt! Det begynner allerede å bli LITT lysere! Dagene blir noen minutter lengre for hver dag….. Ha ei god natt når du legger deg “På ornt’li!” 🙂

    3. Så bra det ble en gåtur på deg da…gått tur i dag jeg også …deilig vær her med snø i lufta
      :)) Håper du sover godt i natt ..og får en fin morgendag <3

    4. god morgen,håper du sov godt i natt )) ja en frisk kvelstur kan gjøre godt og gi en bedre nattesøvn )) men i dag er det mildere ute ,så da blir dørstokkmila lettere å trakke over

    5. Hørtes helt perfekt ut med en sånn kveld. Det er så godt å gå, når man først har kledd seg og kommet seg ut. Jeg går ofte i kvelden som du vet og noen kvelden kunne jeg godt vært ute veldig lenge. Håper du får en like fin kveld i dag! 🙂

    6. karidansen: Håper du har hatt noen fine fridager. Deilig at det begynner lysne, noe veldig optimistisk i det. Godt med vår, og din vil jeg tro er veldig spennende :))).

    7. annebe: Det for oftest godt når en kommer seg ut. Det har snødd her også nå. Så nå er det vinter :). Riktig fin kveld til deg :))).

    8. Oldemorbloggen: Steikt fiskepudding er godt av og til….no er han boffen ikkje av dei beste dragardyr…men med motivasjon er han grei :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg