Ut i det blå

Så var alle orsakingane bruka opp og det var inga anna råd.

 

Eg fekk kle på meg å ta turen ut i ein dag på hell. Det eg er fornøgd med er at eg kom meg ut. Det eg ikkje er så glad over er korleis eg oppleve det. Men det er nok ei blanding av form, tankar og årstid. Turen hadde ikkje sneve av å og ha ei god kjensle, sjølv om fargane var vakre.

Irritasjonen medan eg sloss for å koma inn i kleda. Gleda hos boffen, planlegging av slik og sånn. Eg var både skjelva innmed margen og i ordentleg i ulage da eg la i veg.

Eg hadde bruka opp orsakingar for å ikkje gå ut.

“Eg er lat og vil ingenting, og det vert eg ikkje lykkeleg av” chatta eg med mellomste på facebook like før.

“Du har funne ut mykje da” sa ho som var yngst.

Så ti dagar ut i 2016 har eg ingenting å skryta av. Berre knakande ledd, kne og kjakar som knekk. Det siste er nokså ekkelt nå eg et.

Skal eg berre setja meg ned og let alderen skyfle over meg og svelgje meg med hud og hår…..eit såkalla retorisk spørsmål…….kven vil det liksom………

Eg må nok berre ta på arbeidet. Arbeidet med denne forbruksvara som heiter energi.

Slik sett har eg ikkje meir å meddela. Og det er vel akkurat det eg har lyst og ha……….proppfull av glede og positiv glød………ja, ja lange sutrepave, vi får satsa på noko betre.

Riktig fin søndagskveld, den kan eg i alle fall seia og meina.

18 kommentarer
    1. Her har det lavet ned med snø i dag, og jeg følte som jeg hadde hatt en treningsøkt, bare etter 500 meter 😀 Vært på landet og besøkt mamma 🙂

    2. Jeg tar meg en sånn synessyndpåmegselvdag i mellom og så er det ferdig med det. I dag har jeg vært lat! Ikke egentlig godt det heller. Nå gleder jeg meg til å ta fatt i morgen. Da er det en helt ny dag for deg og meg! Klemsiklem i kvelden 🙂

    3. Du kom deg da ut og bare været blir litt mildere stemt så blir det litt bedre skal du se )) nydelige bilder,det var virkelig å gå tur ut i det blå ))

    4. Kjenner utrolig godt igjen dette her ja. Det er tungt å komme i gang. Det er tungt å motivere seg selv….
      Men jeg håper du klarer det etterhvert. Snart våres det, og da vil alt se så mye bedre ut 🙂
      God og varm klem til deg <3

    5. Du skriver i alle fall om elendigheta på en herlig og humoristisk måte. Jeg er også “røtin” nå. Blitt for mye mat…… ……og alt for mye inneliv ei stund! 😛

    6. Det er slitsomt å være trøtt hele tiden. Jeg tenker at det er denne mørke tiden som gjøre det litt. Og som du sa så fint selv lenger nede: Dette nyfødte året. De unge må sove mye 🙂
      Håper du våkner opp etterhvert!
      Klem til deg!

    7. karidansen: “Røtin” er et godt ord…..det er nok det som har vederfart meg også….ALT for mye mat og inneluft. Så nå kan det bare bli bedre :)))).

    8. Eva: Driver og snakker skikkelig alvorlig med meg sjøl om dagen…..så det blir bedre etter hvert.
      Gleeeeeeeedeeeeer meg til våren!!!!!
      Klem <3

    9. natheless: Nei, lat er ikke godt å være…..det er det jeg føler meg også.
      Du hadde tatt noen skikkelig fine bilder i dag, og jeg kom meg ut jeg også :))).
      Klemmer tilbake :).

    10. Oldemorbloggen: Kanskje jeg burde sjekke B’ene…..men tror kanskje betennelsen like oppunder jul, hestekuren pga. den, og redsel for nokon eg er så glad i som har sett meg ut.

    11. frodith: Du er flink til å besøke mamma’n din. Ser på nyhetene at dere har fått en del snø….så det blir bra treningsøkt da :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg