Heilt fantastisk

 

I dag vakna eg til ein fridag med skyfri himmel.


Eg kjende det før eg sto opp. Før eg opna augo. Kroppen var ikkje så vond, kjakane var ikkje så stramme. Så bestemte eg meg………….ja, det var det eg gjorde……….bestemte meg for å opna augo. Trur aldri eg har bestemt meg for det før, for det brukar å skje automatisk.

Da eg sto opp hadde eg lyst til å gjera ting. Så eg gjekk i gong med tømming av kattkasse, tok ut eit golvteppe fullt av dyrehår og la det ut i snøen. Slikt. Før eg ordna meg mat.

Samtidig chatta eg med eit par av ungene og sendte til og med ut eit bilete på snappchatt. Har faktisk fått kommentar på at eg sender så skjeldent ut snapper. Grunnen er for låg energi og for dårleg husk.

Eg oppdaga det da eg sprang opp og ned trappa, eg kunne det…………knea var ikkje så vonde.

Og så plutseleg skjønar eg, eg har meir energi. For første gong i det nye året føler eg på energi.

No skal eg ikkje bruka den opp på å jubla om den, men det var fantastisk godt etter fleire veker der den har vore heilt av og borte.

 

Ha ein super dag i vårt langstrakte land.


Berre bare føter i snø.

 

12 kommentarer
    1. Her var det futt og fart! Barbent i snøen, ja du er en tøffing, jeg hadde fått negelsprett med en gang! Finnes ikke bedre enn å våkne med energi. Håper det bare øker på hos deg framover. Ha en vakker dag! 🙂

    2. Uæhhh, bare føtter i snøen, det så veldig kaldt ut, og jeg ble nesten kald på bena bare av å se på bildet he he. Energiløs er det ikke morro å være nei, men du fikk nå gjort noe da, og litt er bedre enn ingen ting. Lurt å bestemme seg for å åpne øynene, kanskje en ser ting på en ny måte da? Ha en fin fredags ettermiddag da 🙂

    3. Hørtes ut som en perfekt start på dagen..håper det fortsetter slik for deg :)) Flott naturbilde..men så veeeeeldig kaldt ut med bare tær i snøen :)) Fredagsklem <3

    4. Godt å kjenne på energi….og du er ikke skvetten som setter en bar fot i snøen….. Det er godt med denne tida da en merker at det begynne rå lysne igjen. Jeg er ikke FULLT så stuptrøtt om morgenen lenger, og begynner å få mer lyst til å lee på meg igjen! 🙂

    5. Deilig med så mye energi da 🙂 Det fortjener du da, hvis du har vært så lav på energi lenge 🙂 Så kaldt ut med føttene i snøen der 😀

    6. natheless: Det var ordentlig godt å kjenne på energien. Men må sikkert lage meg en plan for å den til å vokse….tror jeg. Riktig in lørdag til deg :)).

    7. MOONBEAMSCORNER: Bli veldig varm på beina etter en tur i snøen :).
      Å se ting på nye måter er absolutt ikke dumt, men vet ikke om det skjedde. Men må nok til å se på denne energien…eller fraværet….med nye øyne :). Riktig fin lørdag til deg.

    8. annebe: Ja, det var en riktig god start…og får håpe det blir mer energi med lysere dager.
      Føttene får sjokk når de blir satt ned i snøen, så kjenner ikke kulden først…blir veldig godt etterpå:).
      Lørdagsklem <3

    9. karidansen: Jeg liker å gå barføtt, så de tåler litt føttene mine. Det er godt det lysner….tenk når vi får tak i våren :). Og å kjenne at en begynner å få lyst til mer er veldig godt. :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg