Hekta

 

Så sat eg der å dingla med ein pc i fanget. Eg tenkte på slikt eg las på bloggen. Slik eg snappa opp.

Den som snakkar mest om det og brukar det mest er Frodith. Ho brukar det i illustrasjonane sine. Teikningar. Teikningar i paint. Det er fleire og, men ho brukar det mest i alle innlegga sine.

Paint tenkte eg. Det har eg ikkje. Og så har eg ikkje tenkt meir på det. Ikkje før i no. Litt slik smådesperat starta eg å leita på nettet. Plutseleg tenkte eg må ha, må ha.

Og når ein vil ha noko slikt sterkt brukar det i grunn verta slik.

Så plutseleg……..etter lang tid var det på plass. Det laaaaasta svært lenge.

Men da eg endeleg hadde det på plass forsvann timane. For eg teikna på pc’n min. Det var artig skikkeleg artig. Litt slik hekta-artig.

Og her kjem første forsøk på å bruka paint.

Created with Microsoft Fresh Paint
 

 

20 kommentarer
    1. Den ble jo superfin 🙂 Ikke sant det er gøy? Du finner jo mer og mer funksjoner, som gjør ting lettere også, og hvis man har et innlegg som handler om noe spesielt så er det kjempegøy å illustrere egne greier . Noen ganger starter innleggene mine med et bilde i hodet, og så tegner jeg først, og skriver etterpå. Andre ganger omvendt. Så gøy at jeg har inspirert litt <3 Du er kjempeflink på første forsøk 🙂

    2. Jeg har prøvd meg litt og det er gøy :)) Frodith er jo helt rå …og jammen ble din veldig fin også :)) Dette har du talent for …som du har for skriving også :)) Kos deg med søndagen videre <3

    3. kjempeflott tegning da )) ja du blir sikkert hekta når du først har fått det til,)) hvet ikke om det blir helt det samme her på mac som jeg har,mener å ha prøvd å finne en gratis nedlasting uten hell

    4. frodith: Det er kjempeartig å tegne….men burde sikker hatt et tegneredskap. Har du skal tro…..Jeg bruker fingeren, har ingen mus å flytte tegneredskapet med.
      Du har din egen spesielle stil, en stil en blir glad i etter hvert som en blir “kjent” med deg. Og så er tegningene dine så full av uttrykk, du får det så godt fram. Det er en kunst.
      Du har skrevet en del om paint, og i går “datt” det plutselig inn i hodet mitt også. Takk for at du syns jeg fikk det til……jeg er ALT for opptatt med å få det “pent” – min bane :)))).

    5. annebe: Frodith’s tegninger er så uttrykksfulle. Og husker du også har lagt ut noen som jeg syns ble fine.
      Takk for det du sier om talent, skrivinga kan jeg leke meg med…tegninga blir jeg mer bundet. Jeg var av de som voks opp med skryt når det kom til tegning, derfor ble jeg for opptatt med at det skulle bli pent, det dreper streken.
      Her regner det i dag, så skikkelig innedag, godt det også.
      Riktig fin søndagskveld til deg :)-

    6. fruensvilje: Takker :))). Har du ikke tegneprogram altså…..skal høre med yngste her, hun bruker mac. Paintbrush sier hun, Paintbrush for mac.

    7. Litt melankolsk…drømmende ser hun ut! Et flott Første forsøk! 😀 Det er ingen tvil om at du kan tegne – OGSÅ! Paint er morsomt, og nå er det lenge siden jeg har drevet med det. Det gjelder å finne tida og, ikke minst, ROA til det!

    8. Jeg bruker også fingeren på museplata, men også de hjelpefigurene som finnes i programmer. Rundinger til hode og øyne, spannet til å fylle i klærne osv. Man finner ut etterhvert, og da blir det en del av uttrykket sitt 🙂 Stå på, gleder meg til å se mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg