Enn om dei kjenner det…..

 

I dag les eg blogg, eg må til med noko anna….. Men ein kan få idear. Og eg fekk lyst til å fortelje -.

 

Eg kom på ein episode da eg las Karidansen sitt innlegg her. Om slikt som ikkje er direkte til å forstå ut i frå vår naturvitskapelege kultur og tankegong.

 

For mange år sidan, medan eg budde i Oslo, fekk eg eingong ein ide.

Eg har alltid likt å overraske.

Faren min har fødselsdag i slutten av januar så eg fekk ei intens lyst til å reise oppover for å overraske han og resten av familien. Det var ingen rund dag og eg hadde ikkje det for vane å gjera slikt. Eg hadde aldri gjort det før.

Dette opptok hjernen min slik at eg til og med drøymde om det. Eg hugsa eg tenkte at det ville bli oppfatta, fordi eg tenkte så mykje på det -.

Flybillett vart bestilt….. ein kostnad for ein student. Ikkje gjekk det buss heilt fram heller. Så dei siste åtte, ni kilometra måtte eg gå. Det var mørkt, barfrost og det susa i furuskogen. Eg var ikkje av dei modige og skvatt skikkeleg da det kom ein joggar og sprang forbi meg der i mørket.

 

Da eg endeleg kom fram gjekk eg opp på terrassen og såg inn i stova. Der såg eg familien min i aktivitet. Eg knakka på vindauge. Den første som fikk augo på meg skvatt skikkeleg og vart heilt kvit i ansiktet.

Men mor vart ikkje overraska.

Ho hadde heile dagen hatt i tankane at eg kom heim. Ho hadde stoppa seg sjølv kvar gong tanken kom, med at så klart kom ikkje eg. Men så var tanken der att.

Eg bruka berre reise heim til, jul, påske og sommarferien.

 

Ho hadde teke opp tanken min og kjend på seg at eg kom heim utan at det var nokon logikk i det. Utanom tankeoverføring.

 

Har du opplevd slikt?

 

 

8 kommentarer
    1. En vakker historie om et ønske om å overraske/lede – og om tankeoverføring mellom personer som står hverandre nær. <3 Dette er jo en koselig form for tankeoverføring. Det skumle er......at om en da er sint på noen/tenker negativt om dem, så kan de trolig merke DET på ett eller annet vis også! Derfor bør vi (strengt tatt) ikke tenke negativt om noen...... enda så god grunn vi kan synes at vi har! 😛

    2. Jeg ser Karidansen kommenterer noe her, og hun hadde også opplevd noe sånt, som hun skrev om i går. Hvis jeg ikke husker feil. Jeg tror litt på at det finnes ting vi ikke kan forklare, uten at jeg vet HVA det er. Men har nok opplevd noe sånt, liknende jeg også 🙂

    3. litt av en historie ) ja det er nok mye vi ikke forstår .
      Jeg kan ikke si att jeg har opplevd noe liknande nei,har ikke hørt om det heller annet enn det du og Kari skriver

    4. Ja da, den der overføringen her jeg opplevd mange ganger. Jeg kunne vel fortelle mange lignende historier fra min familie og meg selv. For en koselig historie du hadde. Tenk all den gleden du ga ved å komme uforberedt. Ha en vakker helg!

    5. karidansen: Takk for det. Kanskje en må stå litt nærme for at tankene skal slå over….. Tenker at det er vel ikke mange som tenker slike tanker at en vil noen noe vondt, men personer kan gjøre handlinger som gjør at en blir lei seg….og det er vanskelig å unngå å være lei seg/sint. Men samtidig er det vel i mange tilfeller slik at de som gjør en “urett” mot en ikke ser det. Tankene er et spennende område :).

    6. frodith: Det var på grunn av Karidansen sitt innlegg denne historia dukka opp :). Tror de fleste av oss opplever slikt, begynner å snakke om det samme i kor med noen som er nærme osv. Tanken er spennende.

    7. natheless: Artig med disse bånda vi har i mellom oss. Tror kanskje dyr er ennå tettere på tanken….ser de kan oppfatte noe en tenker på…for eksempel tur med hunden.
      Det var det som var så artig med å overraske, for det ga glede hos andre – men kanskje aller størst glede hos meg sjølv<3 :). Ha en vakker helg du også :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg