Tid

“Vil du høyra”, seier ho på telefonen ein dag. Etterpå be eg om at eg må får høyra meir når ho kjem heim.

 

Ho seier ho ikkje har hatt inspirasjon lenge, men så kom den. Og at ho prøva seg på dialekt.

I helga fekk eg høyra meir. Eg likar så godt når mellomste tek fram gitaren.

“Er det greitt eg spelar på rommet”” seier ho.

Ja, berre døra får stå opa var det greitt. For eg vil høyre ordentleg.

 

Ho syng om å væra lita. Eg må smila litt over at ho syng om at ho fekk Cola å drikke, som det var drikken. Det var nok ikkje det…..som dei fleste foreldre var eg opptatt av det de små fekk i seg av  dei gode byggesteinar. Men på eit vis passa det vel inn i teksten da.

 

Over helga trefte eg tilfeldig ein som spurte etter henne, han sa han kan tenkje seg å øva inn nokre av songane hennar saman med henne. Det har vore ordentleg artig synes eg.

Men det viktigaste er gleda ho har av songen.

 

 

18 kommentarer
    1. Så fint! Virker som en selvsikker jente som vet hvem hun er og hva hun vil…Har helt sikkert fått med mye god ballast hjemmefra….:)

    2. Inderlig…… Hun MENER noe med det! Hun har særpreg. Stemmen hennes er ekstra fin når hun “gir på” litt, synes jeg. Kjenner igjen omgivelsene….Minner om sånn dattera mi har det. Bamsen var med leeeenge. Vet ikke om den fortsatt er det, men hun har sin særegne måte å pynte opp på – og har sin egen stil! 😀

    3. maiken: Hun er både sjølsikker og sårbar. Og veit ikke hva hun vil med framtida, men veldig fint å få dele tida sammen med henne :).

    4. karidansen: Ja, det har du rett i, hun MENER absolutt!. Hun har en kraftig stemme, så disse opptakene foretatt uten lydutstyr, bare med en mobil blir ikke helt rettferdig :).
      Var ikke datteren din også omtrentlig på samme alder og synger….og bor hun fortsatt i Trondheim skal tro. Kan du ikke legge ut link til henne om hun fortatt blogger..
      Jeg syns det er artig å se det som de unge syns er fint for da ser en tiden er gått. Bamser og kosedyr….her er det svartsekker fulle på mørkloftet, men Brumle har vært med i åra etter hun flytta. Du skal se datter di fortsatt har bamsen sin også :). Alle er vi små jenter ett sted inni oss <3.

    5. Flott jente som synger og spiller følsomt og fint :)) Ja litt må man ha med pga at teksten skal “gå opp ” også..hehe… Klem til deg <3

    6. Helt herlig, og den colaen forklarte hun jo i sangen med at det fikk hun om hun hadde vondt i magen. De sa det før, at det alltid hjalp, så sånn var det her også når ungene hadde magevondt. Hun har noe den jenta di, så dette må hun utvikle og fortsette med. Teksten var så artig også, så hun har jammen talent. Jeg heier på henne!

    7. Å, så vakkert hun synger, og hun har en stemme som virkelig når inn til meg <3.
      Så glad for at du la igjen en kommentar hos meg sånn at jeg fikk oppleve denne fine musikk stunden.
      Tusen takk,

    8. natheless: Du har rett, hun kommenterte det sjøl også – at du hadde hørt teksten ordentlig som jeg misoppfatta. Så du fikk masse kreditt fra henne :D.
      Hun satte pris på kommentaren din, takk <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg