Etter ein lang dag

 

Klokka ringte halv sju, no er den halvtolv på kvelden. Og det er hysterisk godt berre å sitja her å trykke bokstavar utover skjermen.

 

Etter morgonens vanlege prosedyrar var det nokre timar attmed pulten. Før eg henta mor på slikt ho må.

Turen gjekk til Kristiansund på ein av dei varmaste dagane….kanskje i heile sommar, og i alle fall i haust. Sokkane måtte eg ta av meg, og bukse og langerma bomullsgenser var i meste laget. Og eg som hadde mobilisert meg med regnjakke og ulljakke-.

 

Eg tenkte også sjå etter regnkappe og støvlar. Det orka eg ikkje.

Byen var liksom så tom i dag. Kanskje var det fordi yngste ikkje bor der lengre……..

 

Men vi to som tok turen i dag fekk kosa oss både med god mat på kinesisk og innom eit knippe med butikkar. Gjorde det først kjøp med tanke på høgtida ved enden av året også.

Til slutt var vi innom Plantasjen. Eg fekk kjøpt meg eføy, aloe vera, kala og hengeasparges. Handla også lyng til å setje ute.

 

Far hadde koka kaffi til vi kom dit. Trur eg drakk tre koppar før eg tok bilen den siste etappen.

No sit eg i ein tilstand tilnærma overtrøyt……..og ja, senga står øvst på plana.

 

Skal berre ta bilete av kala først, mor fortalte at momor mi hadde kvite kala i vindauga. Eg hadde lyst til å kjøpa det også.

 

 

14 kommentarer
    1. god morgen.Håper natten var god for deg,slike dager da en kjører og handler + div andre ting kan nok slite på ,men godt med slike dager også ))nyt dagen i dag også,her er det iallefall veldig fin temperatur ute

    2. passion4therapy: Det er sant, viktig å nyte vakre dager :).
      Jeg visst ikke helt om kala…egentlig har jeg en plan om å få flest mulig rensende planter inn i huset, kala sto ikke på listen min -men syns den var så fin.

    3. Fint du fikk en sommerdag da, selv om du ikke var kledd for det. Koselig med sånne turer. Jeg var med mine på fredag. Minner vi tar med oss videre. Nydelig kala. Jeg liker den fargen du hadde, men hvite er også så stilig. Ha en vakker dag i høsten, og kanskje har du det like varmt i dag!

    4. Kala er nydelige….liker formen på dem så godt. De hvite er vakre , og det er også de som du har avbildet! Du skriver så elegant. Det er ikke noe unødvendig fjas, og det står en del mellom linjene. Dessuten får leseren lov til å tenke litt sjæl…. Ja, noen ganger er det bare “Hysterisk godt å sitte å trykke bokstaver utover skjermen!” Hadde jeg lært meg “Touch-metoden” hadde det vært enda bedre, for da hadde jeg unngått mange av feilskjærene. 😛

    5. natheless: Det er godt med sommer, sjøl om høsten egentlig er her.
      Har ikke helt vært klar over kala….har lyst på mer :).
      Ha en vakker høstdag du også :).

    6. karidansen: Tenk deg et vindu med hvite kala….tenk så nydelig. Den jeg kjøpte trives og jeg skal prøve å passe på den :).
      Takk karidansen, setter veldigpris på at du sier det om skrivinga mi…jeg syns du skriver svært så godt.
      Jeg lærte meg touch en gang….ha, ha ….i niende :). Men den pc’n min er et monstrum, tastaturet gjør egentlig bare det det “sjøl” vil……så feila hagler.

    7. Ja, hvite kala i et vindu , det er vakkert. Jeg tror aldri jeg kommer til å gifte meg igjen, men OM jeg hadde gjort det, ville jeg trolig ha valgt kala i brudebuketten! 😉

    8. fruensvilje: Ser at svaret jeg skrev ikke vart lasta opp….og hva jeg skrev er glemt :)…..men noen dager er ordentlig gode :))). Og fortsatt er temperaturen god – en fantastisk september.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg