Nyttårskonsert utan forsett

Den første dagen i eit heilt nytt år. Eg har tatt det heilt med ro og kost meg og køyrd ein super usosial dag.

 

Det å vakna til første dag i eit heilt nytt år er skikkeleg god. Det låg eit kvitt strøk over naturen. Det datt nokre filler utanfor vindauga.

Eg heldt på å gløyma å henge opp flagget til eg fekk ein snapp. Det er da første nyttårsdag og flaggdag. Fekk opp flagget og det slo friskt i blåsten.

Eg sette fram dei to pakkane eg ikkje hadde opna.

Eg rista brød, koka kaffi, smurte på. Sette det fram.

Eg hadde tent opp i omnen. Kjende kor eg gledde meg til å sette meg ned, nyte den første dagen i året. Med frukost og med nyttårskonsert.

Det å sitte å høyra på musikken og ha eit heilt år framom er fantastisk herleg. Eg har gledd meg over nyttårskonsertane sidan eg var tenåring. Musikken, krafta, gleda og optimismen.

Slik har dagen min vore…….ja, eg har snakka med folk på telefonen, ønsket godt nyttår……..slikt.

Eg vart bedt eit par stadar i dag, men denne dagen var min. Den første dagen i året var min.

 

Eg har hatt ein nydeleg dag. Og så har eg ingen nyttårsforsett. Ikkje for det eg ikkje treng, men eg forsøkje å forbere utan forsett.

 

Godt nyttår. Har du nyttårsforsett?

 

 

10 kommentarer
    1. Godt Nytt år! En sånn avslappet dag har jeg også hatt, og det er superdeilig! Alt er stille, for alle andre i blokken gjør akkurat som meg :o))

    2. Godt nyttår til deg ! 🙂 Dette høres ut som en perfekt start på året 🙂
      Jeg har ingen nyttårsforsett. Annet enn å gjøre hver dag verdifull <3

    3. God morgen ) Den starten der likte jeg utrolig godt ) var vel litt slik her også,bare att vi var to,)
      Sist nyttår hadde jeg en nyttårsforsett med meg selv,jeg sa det ikke til noen,men jeg klarte å gjennomføre et år uten søtsaker og chips )
      Jeg går for den varianten i år også,gi meg mål uten å skrive det,så kan jeg heller dele neste år om jeg er flink dette året også,er jeg det ikke så er det bare eg som veit om det hi hi
      Nyt dagen

    4. Høres ut som en fabelaktig dag i starten på et nytt år.
      Nyttårsforsett har jeg ikke tenkt så mye over, men jeg håper jeg kan bli flinkere å bevege meg og så har jeg et “hemmelig ” forsett å begynne på nytt igjen med å lære fransk, for det har jeg hatt så lyst til lenge…:)
      Og godt nyttår forresten!

    5. fruensvilje: Godt å være to og godt å være en, handler om å trives i slikt liv en har :).
      Syns det hørtes lurt å lage seg et forsett som en bare sjøl veit om. Og ikke minst at du greide å gjennomføre det, må være skikkelig godt. Klem

    6. maiken: Skikkelig god start på et nytt år.
      Ååå, så herlig forsett å friske opp fransken. Jeg skulle en gang lære meg det, men kom dit at jeg kunne si “jeg kan ikke snakka fransk”. Opplevde også å bli bedt om å snakke engelsk av franskmenn….så du skjønner, fikk fransken aldri til å fungere-
      Godt nyttår til deg også :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg