Det tenkjer eg på

Eg må framom for å seia hei. Vart ein ufrivillig pause. Slikt kan skje.

 

Da eg starta med blogg var det for å leita etter energi. Eg forsto ikkje heilt kvifor ting var som det var. Etter kvart forsto eg både det eine og det andre, og eg aksepterte i staden for å kjempa i mot.  

Dette har hjelpt, plana er å fungera betre. 

Sjølv om eg synest det går alt for seint.

Å væra utbrent kan gje ulika uttrykk. For meg har det vore husken og konsentrasjonen. Ikkje angst, ikkje depresjon…..det gjer det nok enklare.

 

Men så viser det seg at den fysiske delen også har utfordringar. Blant anna atrose.

Det er dette eg har eit skikkeleg utbrot av dei siste vekene. Eg ville prøve å leve utan dei smertestillande preparatet eg har bruka det siste halve året.

Eg ville prøve å venne meg til smertene, tenkte det kunne gå. Det er dette eg har bala med.

No er eg på ein kur og i dag har eg fred.

Det er godt.

 

I helga hadde eg jentene mine her. Dei hjelpte meg med å få jula opp på loftet. Dei hjelpte med mykje anna også. Godt å ha dei heime.

 

Eg tenkte eg plutseleg skulle gjera noko drastisk. Fekk plutseleg lyst til å kutte fb og starta ein ny blogg. Etter å ha tenkt meg om fortset eg nok som eg gjer. Og om eg startar ein ny blogg treng eg ikkje slutta denne.

Men tanken om å starta ein ny der eg satsar med meg sjølv som innsats…….om å koma fram og opp, gjera dei gode vala for å greia å kvitta meg med desse problema.

Det da vel gå an.

Om ein vil nok…….

 

Det tenkjer eg på.

 

 

10 kommentarer
    1. så godt å få hjelp av jentene da ) ja det er en velsignelse med slike flinke barn )
      fb har ikke jeg og lever et godt liv uten,men jeg trives med det sosiale og alle mine gode venner her på bloggen,håper du fortsetter her,og skulle du finne på å starte en ny blogg så håper eg det er i denne bloggblokka så det er lett å følge deg videre som før ))
      ha en nydelig dag,artrose er noe skit,sliter med den jeg også nå

    2. Jeg tror det gjelder å være litt snill med seg selv. Jeg mangler ofte energi på grunn av sykdom, men finner hver dag og å glede meg over. Håper du også kan finne frem til noe som kan gjøre livet ditt bra. Men har man hatt tøffe tider så tar det kanskje litt tid.

    3. Ikke lett å finne den energien nei…får håpe den plutselig dukker opp :)) Godt du får hjelp av di fine jentene dine :)) Håper du fortsetter denne bloggen…du kan vel bare gjøre noen forandringer om du ønsker..men jeg liker den slik den er :)) Klem <3

    4. Det er godt å ha hjelp i nærheten når jula og andre ting skal pakkes bort. Kan bli veldig tungt å gjøre det alene. Jeg kjenner godt til artrose som skaper problemer for kroppen, noe jeg baler med selv for tiden. Er ikke så glad i spise smertestillende, og venter i det lengste før jeg tar noe. Om det er så smart er ikke sikkert. Jeg håper du fortsetter med bloggen, og den du jo endre på både med utseende og hva du vil den skal inneholde. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    5. fruensvilje: Det er veldig, veldig fint å ha gode hjelpere.
      Jeg fortsetter å skrive her, innlegget var nok et uttrykk for å være lei av å befinne seg i en situasjon. Har ønska jeg greide å være mer tilstede. Men alt er som det er og regner med det blir bedre. Ja, du kjenner til det, så du veit.
      Ha en nydelig dag.

    6. Siv Svanem: Heldigvis er det mye bra i livet mitt :). Absolutt mest bra, men jeg vil gjerne mer enn kapasiteten :)). Ønsker det en fin torsdag.

    7. annebe: He, he…det har vært kjekt, plutselig masse energi…men jeg er heldigvis ikke der jeg var, så energien er nok mye mer på plass enn den var da jeg prøvde å skjule hvordan det var…..eller ikke en gang skjønte det.
      Jeg fortsetter bloggen her. Takk for at du liker den slik den er. Ønsker deg en vakker torsdag. Straks jobb her. Klem <3

    8. Vera Lynn: Ja, jeg har skjønt du også sliter med dette “herket”. Jeg liker heller ikke å ta smertestillende, får leite etter alternativ.
      Jeg fortsetter med bloggen slik den er, fikk bare tanke om en til….men ikke helt realistisk når jeg i perioder ikke greier å betjene denne :). Ønsker det en super dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg