Fridag og fredag

 

Enno ligg dagen der med mange timar. Dei har eg ei plan på å bruka godt.

 

Snart kjem sola over fjella, ikkje mange dagane igjen-. I dag kjem barna, alle tre og to kjærester. Den eine har eg ikkje helsa på. Det blir spanande. Eg trur det blir bra, ho verkar snill.

Når barna vert glad i nokon så kan det fort henda ein sjølv og vert det. Og når forhold tek slutt får ein vera med på at det er trist. No er ikkje ungane mine av dei som heile tida må ha nokon. Det er nok sonen som har vore ivrigast.

Kva for partnar ungane finn er interessant. Går dei godt overeins med familien elles og kvarandre er det ein skikkeleg god sjanse for mange fine stunder som storfamilie. Det er å ynskje.

 

Men før dei kjem må bad, stue og soverom få ein omgang med støvsuger og vaskefille. Og eg satsar på at kroppen min er på parti og oppfører seg som ein kropp skal.

I går hadde eg ein så hard behandlingsdag at eg hadde lyst til å dra opp “glidelåsen” og gå frå heile kroppen. I gårkveld tenkte eg at eg må finna vegen bort og vekk frå dette. Og den vegen går nok gjennom vektreduksjon og aktivitet.

Sukk!

Eg er berre så lei av det. Av tanken, av å prøva og av ikkje å få det godt nok til. Ikkje få til eit nytt mønster.


 

Men snart trillar sola over åskammen. Eg hugsar ikkje datoen det skjer. Men uansett er det snart. Om det 9. februar eller 14. februar….. Men det er ikkje riktig enno.

No må eg gå til oppgåvene. Ha ein riktig fin dag både du i nord og du i sør.

 

Kva er dine planar i dag?

 

 

8 kommentarer
    1. du har en spennende dag forran deg ser eg ,ja som mor er det spennende å hilse på barnas utvalgte for første gang ))
      Om du såg bilde av boka jeg kjøpte i går,la den ut på ett innlegg ja da anbefaler eg deg å kjøpe den,en meget god og fornuftige kokebok som gir gode enkle oppskrifter og tar for seg mat,helse og livstil for alt henger jo ihop )

    2. SÅ spennende å hilse på ny kjæreste. Uansett er det ungenes valg, men vi synes jo det er ekstra stas hvis vi får god kjemi med svigerbarna. Dattera mi har nylig fått kjæreste, men jeg har ikke hilst på ham ennå. 🙂 Ja, det med trening og vektreduksjon er et tiltak! Jeg var tre – fire kilo tyngre for et par år siden, og jeg merker at det er blitt lettere å få “Bøy på magan” + mindre tendens til sure oppstøt etter at de kiloene ble borte. MEN : Jeg må øke trim-mengden utover våren! 🙂

    3. Ja, er rart det med å hilse på nye kjærester. og trist når de går hver til sitt, i alle fall når de har vært lenge sammen. Har kjent på det ….
      Men man får bare prøve å oppføre seg like bra mot neste, er ikke vi som velger….:)

    4. Fin plan for dagen, og jeg håper du fikk det fint med dine. Alltid spennende med nye kjærester hos våre. Men som regel går det jo så fint atte!
      Liker ikke at du ikke er helt i farten med deg selv og kroppen. Dra opp glidelåsen høres fint ut, men hos meg var det for trangt til det. Jeg måtte ta meg selv i nakken og tenke over hva jeg koste meg med. Det var mye kake, sjokolade og potetgull. Jo da, jeg koser meg med det nå også, men bare av og til. Ti kilo er vekk, men det har tatt fryktelig lang tid, over to år!!!!!, for jeg orker ikke det sultegreiene. Men med en bestemt tanke i hodet, sunne valg i hverdagen og litt trimturer har det gått. Fortsatt en del igjen, men det bekymrer meg ikke lenger. Begynn i dag med å planlegge og ikke stress med det, er mitt råd. Klem til deg på søndagen. Håper sola kommer din vei snart!

    5. fruensvilje: Skal se på boka…har vært for travelt til å være på nett de siste døgna. Ja, alt henger i sammen.
      Da er helga over og den gikk veldig bra :).

    6. karidansen: Det er spennende og absolutt ungenes valg :).Så da har du et spennende møte i foran deg du også, kanskje det blir en Trondheimstur på deg snart :)???
      Så godt å lykkers med å letne litt….jeg har prøvd, lyktes noe, men så skjer noe. Men MÅ nok, hjelper antakelig mye på mangt.

    7. maiken: Vi må være med på valga barna tar, både de gode og de ikke fullt så gode.
      Ja, en må så klart oppføre seg og heldigvis er det ikke vanskelig når det viser seg at det finnes mange fine mennesker :)).

    8. natheless: Har hatt en veldig fin helg og hyggelig helg:).
      Det er nok grepet i nakken jeg også må ta, men jeg begynner bli så lei over aldri greie det lenge nok.
      Men ser du har klart å vært kjempeflink og fokusert. Godt med kilo som er borte.
      Ja, snart er sola her….det blir veldig deilig :))))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg