Det gode som er godt

 

Det treff. Eit eller anna, midt i-. Det blinke, glitrar og dryp.

 

Det er sooooool over kvite jorde. Eg blir treft midt i  senteret for lukke. For no er det i gong. No er det i gong.

Dei første strålande i heimen. Ja da, ser  alt støvet. Men kjenner også kriblinga. For vi har nådd den lette  årstida. Våren er så vidt starta. Og sola – sola skiiiin.

 

Og så er det laurdag. Fantastiske  laurdag.

– Fri og frank.

– Blid og blank.

 

I tillegg er verda mi mykje mindre vondt. Av ein eller annan grunn. Og eg tek i mot.

Og eg har lyst til så mykje. Hente ved. Dra fram skrikande og strikande  Støvsugaren. I dag er alt mogleg. Sjølv om dagen ikkje varer evig.

 

Eg skal baka ei kake. Den vesle, lange jenta mi fyller år i morgon. Heile 20.

I kveld skal eg på kino, skal sjå La, la land.

I morgon blir det feiring av rund dag.

 

Og veka, veka som kjem er for full. Eg veit at det som rime på full er tull.

Men det er vel  ikkje det, og eg veit at neste helg vil eg ha funne ut at eg har vunne over den også.

Eg vert mest svimmel, over alt eg kan  NÅR eg kan.

 

Skikkeleg god helg over alt den finn vegen.

Til kvar krinkel og krok.

Som ord i ei riktig god bok.


Torsdagskveld på tur heim i vakkert kveldsljos.

 

 

18 kommentarer
    1. Så flotte bilder det var her ..og fine rimeord :)) Ikke sol her i dag, men jeg også elsker soldager :)) Høres ut som du er fornøyd med dagen.. her er det motsatt etter en ok periode har jeg mye vondt og da føles alt litt tyngre… men så blir det sikkert bedre dager snart.. Kos deg med kino og andre sysler :)) Klem <3

    2. annebe: Takk skal du ha. Hjelper godt med sol. Men jeg har en god dag, det er sant. Håper det blir bedre SNART, veit litt om sammenhengen mellom gode og dårlige dage. Stor klem til deg og sender deg gode ønsker <3

    3. En flott formidling av den ekte “Go-følelsen” som vi gjerne får når vi merker at våren er i anmarsj! Alt er så mye enklere nå! Jeg måtte opp kl 05.45 i dag fordi jeg skulle ha tidligvakt, men det er på langt nær så tungt nå som det er i de mørkeste månedene! Gled deg til “La-la-land”. En Gla’film, men også med et snev av vemod og alvorlig undertone! 🙂 De beste ønsker for bursdagsbarnet!!:D

    4. For et flott innlegg om de små gledene i livet som egentlig er de store. Jeg ble glad over å lese om din entusiasme. Beste hilsen Ingrid

    5. herlige bilder,du er så positiv og ser så godt det som er verdifullt i en travel hverdag ) ja våren er her nå selv om mange fortsatt har snø,den forsvinner sakte men sikkert som varmen stiger mer og mer )

    6. Hører du er i vår-modus..:)
      men jammen er det mye snø der. Uansett , solen gjør noe fantastisk noe med oss….
      God kommende uke!

    7. karidansen: Takker, bursdagsbarnet hadde flere fine feiringer.
      Filmen fanga meg ikke noe særlig, utenomen fantastisk bruk av farger og scenografi. Trodde ikke helt på rollene og følte det var prøvd for mye. Er kanskje ikke så glad i musikal egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg