På hjul

 

Borte bra, men heime best. Trondheimstur, søsterbesøk, kontroll og Ikea.

 

I kveld er det godt å være heime igjen. Men det har vore eit triveleg døgn.

Henta foreldra mine og plukka opp dotrene på returen i går. Turen inn til byen er litt krevjande om dagen. Det er omlegging, graving og rundkjøringar an mas. Men vi kom oss fram og på plass.

Søster mi har vindauga fulle av orkidear. Dei var overdådige.

Og kveldshimmelen var vakker utanføre stoveglasa.

I dag vart ærenda utført og turen attende var etter kvart klar. Vi kjøyrde innom Ikea, for glasa mine hadde liksom forsvunne på eit mystisk vis. Eg er glad i desse store. I dag gjekk eg for farga grøn.

Yngste hadde fått kjøpt seg nytt brett etter det gamle knakk. Ho er lykkeleg ogrulla nettopp ut i kvelden med boffen.

foto:ingrun

No er vi heime, vi er trøtte og skal straks sova både ho som brukar tastatur og ho som rulla ut.

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg får aldri orkideene til å leve mer enn noen måneder, men jeg “fyller” på – på IKEA eller REMA1000. Fikk tak i noen flotte på sistnevnte plass nå nylig – til den nette sum av kr 99,- pr stk. IKEA er en plass jeg også trives på! Det er noe nostalgisk over grønnskjæret i glasset. Jeg liker også sånt som ser litt “gammelt” ut! Du beskriver så godt i bilder, og det liker ei som har veldig lett for å “se for seg” ting. Jeg “ser” ei som ruller ut med boffen med det lange flagrehåret i vinden – og kan forestille meg den gode frihetsfølelsen ved å seile av gårde! 🙂

    2. karidansen: Jeg får heller ikke orkideene til. For tida har det meste av grønt lidd den triste skjebne av å bli glømt.
      Ikea har mye fint, med er et sted som sluker både deg og tid :).
      Tror også det gir en fin følelse å skate avgårde, kanskje vi må prøve :)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg