Danse med katt

Fritid, eva, reiser, impuls, eventyr

…… F-E-R-I-E!!!!!! Jaaaaa!

 

Da er den i gong. Med min ferie på tampen av sommaren. Heile fire veker.

Det kjennes som ei eve.

Det regna da eg kom heim. Men kva hadde det å seia?

I glede tok eg meg ein dans med sjefskatta.

Men å sette seg ned på terrassen var for vått og rått.

Eg såg utover og drøymde om ting eg kunne gjera. Heime.

 

Dagen fekk nokre arbeidstimar; på museum og innom kontoret.

 

No til slutt har eg henta yngste i sentrum. Ho var med både på eit oppdrag og fekk treft venner og falt av rullebrettet sitt. Mellomste som hadde feira bryllaup i Oslo, hadde ikkje kome seg heim. Problem med mobil og mista bankkort. Og i morgon fyller min eldste 26 år.

Ein er i verda om ein har ferie. Og ute står seks korger bringebær som eg henta no. Det blir vel bringebærsyltetøy.

Trur eg.

Men no skal eg ta meg av mi slitne, småskadde. Finne fram mat.

 

Og så spekulerer eg på om eg greier å skriva blogg kvardag i ferien.

God natt, både frå meg og mi dansande katt!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Den beste dagen i året, er dagen før ferien starter. Da sitter man der med flere uker med blanke ark, som skal fylles med opplevelser og fritid :o)) Ønsker deg en fin ferie!

    2. ja nå kan du kose deg mange dager,gjøre nett det du vil :)) vil du blogge gjør du det passer det ikke,ja så gjør du det en annen dag,ferie skal nytes og jeg opplever ofte att august er en vakker måned,særlig om en liker seg i fjellet :))

    3. Håper du får en fin sen ferie, for dette er sen sommerferie….
      Du vil ikke ta et fly utav landet og legge deg på en strand i det minste da?
      Jeg er svært glad for å ha en uke tilgode i September der jeg skal ut av drittværsbyen….:)

    4. Ja, så var det din tur til ferie. Jammen var det lurt å starte med en dans med katten!!!! Håper ikke din søte har skadet seg for mye da, men at det hjelper med litt trøst. Nyt ferien din og jeg håper du får mange innholdrike, feriefine dager!

    5. fruensvilje: Det kan jeg :D. Plana om blogging hver dag forsvant fort, to dager i Trondheim ga ikke plass til det :).
      August kan være riktig nydelig. De to siste åra har mye av den vært varm og god.

    6. maiken: Ja, den er nok litt sen denne ferien. I år blir jeg nok sannsynlig i nærmiljøet.
      Godt med ferieuker igjen. Jeg har også en til, som skal brukes opp utpå høsten. Da kan det heller tenkes jeg tar en tur til en strand sør :).

    7. natheless: Hun som falt av brettet pådrog seg noen skrubbsår, men det går bra. Mellomste greidde å bryte ankelen på brett for noen år siden….men ikke vits i pekefinger.
      Takk, ja feriedagene skal NYTES:)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg