Antrekk for sin katt

Hei og hå, sa yngste. Ho hadde vore inne i skåpet sitt. 

 

Der hadde ho plukka fram ein dress av silke. Eit antrekk eg laga på åttitallet. Det kom ho sprettende med.

Hoppa opp og ned.

-Og opp i sofaen der ho la seg til rette. Etter hoppa Miranda, sjefskatta. Å la seg til rette på henne som hadde lagt seg til. Kanskje ho visste at dette antrekket passa ho perfekt i fargane. I alle fall låg dei der å passa kvarandre som hand i hanske.

Over tretti år etter drakta var designa og hang i ein butikk i Markveien i Oslo. Og eg visste verken om mellomste eller Miranda, sjefskatta.

«Eg er glad du valgte mellomste og ikkje designlivet», sa han som er kjæreste, og klemte godt om ho i gamalt design.

For livet er ei merkeleg reise, det er ikkje sikkert det ein trur er det beste, er det-.

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg kjenner igjen fargene fra den gangen ;o)) Hadde noen plagg med de fargene hvis jeg ikke huser helt feil. Pus vet å finne den beste plassen til å kose seg.
      Ja nå er det min tur til flytte på meg, fikk akkurat mail nå så da er det vel bare snakk om minutter eller timer innen jeg er over å vekke herfra. Kjenner jeg gruer meg litt.

    2. Så koselig <3 Livsglede for noen og enhver her 😀 Og ja, de kledde hverandre de to der i sofaen 😀
      Det er rart med hvordan planene man hadde ble til noe helt annet 🙂
      Jeg ville bli fotograf, men endte opp som kone og mamma, og barnehagetante 😀 Nå er jeg mamma og kjæreste, og hobbyfotograf 😀
      God helg til deg <3

    3. Vera Lynn: Skal tro om en mister oversikta her når en blir flytta…får vel bare avvente å se hva som skjer.
      Ja, kanskje var jordfarger en greie da, husker visst ikke helt :))).

    4. Eva: Det var så morsomt når jeg så hvor godt katten og antrekket passa. Jeg jobbet en stund, etter endt utdanning, ned klærne mine. Men det var verre å kombinere da det ble familieliv. Og for å være ærlig, jeg er ingen god håndtverkere. Men jeg er glad i livet mitt. Det tror jeg er viktig at vi er <3<3.

    5. For å holde oversikt over de du følger på blogg.no, så kan du gjøre som mange av oss har gjort. Opprette en profil hos bloglovin, søke opp de du følger å legge dem til. Da har du full kontroll på alle sammen, og du kan også kommentere bloggene derfra ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg