Søndagen gjekk over

Der kom natta. Den er der plutseleg. Søndagen forsvann inn i historia. 

 

Plana var å legga seg tidleg og så stå opp i morgon for å finna ut av dagen.

No er det for seint.

Kvelden går så fort. Og når eg oppdagar at det var søppeltømming i kveld, ei veke før det skulle, da var det berre å gå i gong med rydding. Så no står det berre att å vaska kjøleskåpet.

I dag kom eg meg ut litt lengre enn vedbua. Eg tok med meg smultringar og besøkte foreldra mine.

Vi drakk kaffi og snakka til mørket kom.

Gjorde nok godt for oss alle tre.

Heime att monterte eg ferdig ein genser. Den var eg godt fornøgd med.

Har att garn og tenker å strikka skjerf til.

I morgon har eg tenkt på handling og bytur, men er kanskje for slapp enno. Kanskje eg skal ta nokre timar på arbeid, og så sjå an.

På tirsdag er det eit møte, eg har meldt meg på ein julelunsj som eg er usikker kva for dag er.

Ellers må eg få unna meg opp til fleire ting før juleferien. Får håpe at i morgon, i morgon så fyk eg avgårde som eit prosjektil.

No skal eg drikka opp teen min og så eg det rett i seng. 

 

10 kommentarer
    1. hei Ingvild,smultringer er godt og genseren er nok varm og god :=) og du er heldige som kan kose deg med dine foreldre ,det er det som er vondt for meg,min pappa er i ferd med å forlate oss,så dagene er tunge og såre,blir en jul jeg ikke vil ha en reprise på ,men jeg har gode mennesker attmed meg,håpe du får en fin jul om jeg ikke hører fra deg igjen før jul,klem :=)

    2. fruensvilje: Er det slik hos deg, da skjønner jeg tida er tung. Det var trist å høre. Bra du har mennesker rundt deg. Det trenger en.
      Ja, jeg vet jeg er heldig som har foreldra mine ennå.
      Sender deg masse varme hilsninger. Tenker på deg. Klem<3

    3. Jeg fikk kjøpt det jeg skulle av gaver i dag og stekt medisterkaker så da er det bare litt handling og vanlig rengjøring som gjenstår 🙂 Fint med en god prat…<3 Husker både farmor og mormor lagde smultringer og di var såååå gode . Ser gode ut di her også.. da har dere jo litt å kose dere med til kaffen i jula ..selv om dere har begynt å spise av dem alt... Gode ønsker til deg og dine <3

    4. De smultringene…., ser vidunderlig deilige ut! jeg kjente lukten, husker den hvertfall. Det ble alltid bakt det før, ikke jeg, men mor pleide. Ja, jeg burde ha lært meg det….:)
      Synes du får gjort mye jeg, men passe på helsen da…

    5. pensjonistgunna: Jeg sier det til meg sjøl jeg også :))). Det viktigste. Uansett, det blir… og noe av det vi tror er viktig er det egentlig ikke :))).

    6. annebe.blogg.no: Takk skal du ha <3. Faren og sønnen min er glad i smultringer, derfor jeg lager det :))). I år rekker jeg ikke gaver, høres nok forferdelig ut - men finner en reserveløsning. Ser kapasiteten er for dårlig. Men vi skal kose oss. Det er det viktigst. Godt du er kommet dit du er med gjøremålene :))).

    7. maiken: Da jeg ble mamma, ble jeg slik superjulete og måtte mestre smultringene. Så jeg bygde opp over den gammeldagse jula. Nå må den børe mye, mye enklere – men vi skal ha noen hyggelige dager. Det er viktig!!!! Prat og mat :)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg