Det ble ikke slik

 

 

 

Varmen har sirkulert gjennom hus og åpne dører. En snill dag med lukt av høyonn.

 

 

 

 

Gårsdagen var en ordentlig sommerdag.

 

Jeg kom meg stiv og støl opp om morgenen.

Måtte bare… først.

Drikke lunka limevann.

 

Vente.

 

Se på blogg, skrive og svare.

Vente mer.

Til slutt må jeg prøve mer.

Ritene.

 

Ser ut av vinduet.

Overskya.

Når er det flo i dag, tenker jeg og ser ut.

Det virker forbausende høy den vannstanden.

Så jeg finner fram data og får sjekka.

Vannstanden var 236 cm opp for 15 minutter siden.

 

Det er høyt.

 

Og der og da får riter være riter.

Jeg finner den gamle badedrakta og er på tur.

 

Det blomstrer ennå.

 

 

Jeg kommer meg nedover jordet som er trappa opp av firbeinte mø-dyr…sammen med alt regnet trapper jeg plutselig nedi…

 

 

Gjennom skogen og nede ved sjøen ser jeg den herlige høye floa.

 

 

Jeg har ikke vær der nede med så høy vannstand siden siste tur ned dit med Lucas for to år siden.

Jeg labber bortover stranda, i varm god luft, som den gangen-. Trapper uti med de møkkete skoa.

 

 

Og så ble det ikke slik jeg skrev i et innlegg, at dette ble sommeren jeg ikke bada.

 

Jeg HAR bada.

 

Da jeg kom til enden og sto der med vannet høyt og den varme lufta, var det bare å vrenge av seg og labbe uti.

 

 

Jeg dukka meg, jeg fikk tatt noen svømmetak.

 

 

Jeg fikk etterpå tatt enda noen fler svømmetak.

 

Så dette ble ikke sommeren jeg ikke bada.

Det var både deilig og godt.

Og kaldt.

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg