En skikkelig sommerdag

 

 

Etter en kort dag kommer en lang dag…eller noe i den dur.

 

 

 

Dette var virkelig svada.

Men likevel, noe mening er det i det. For jeg hadde en kort dag på jobb.

Jeg klarte det virkelig, det jeg tenkte.

Og så dro jeg hjem.

Så floa.

Den var høy.

Vel hjemme var det rett i badedrakta og nedover.

Det var grodd igjen.

Har ikke gått ned til sjøen i sommer.

Kanskje for at i år har jeg ingen hund å ta med.

 

Sjøen lå der og sa kom!

 

 

Et halveies smil til meg sjøl, dette blir nok bra….

 

Og faktisk.

Jeg gikk uti…

Det var ikke kaldt i morsetning til i går.

Det var bare å legge seg ned og svømme.

 

 

Jeg gikk heller ikke i land.

Der ute i sjøen prøvde jeg å huske på øvelsene i Tai Chi.

Oppvarming.

Svinga armer i lufta.

Først venstre og så høyre arm, slenge dem i rundt.

 

Faktisk var det litt båttrafikk på den stille fjorden…og tanken slo meg, hva om de trodde jeg sto å vifta.

Kanskje de trodde jeg hadde behov for hjelp…

 

 

Så jeg senka armene nokså fort, og igjen senka jeg legemet ned i sjøen og svømte en runde. Før jeg gikk på land.

Heldigvis kom ingen av båtene.

 

Og jeg var varm med en gang jeg var på land.

Men kjente en helt anna ro da jeg begynte på turen opp. Så denne turen hadde gjort godt.

 

 

Motlyset i bladverket -.

 

 

Bare nyte og ikke falle.

Jeg hadde vært dum nok til å ta på meg sko som er glatte soler i vegetasjon.

Jeg kikka etter sopp og molte. Fant noen kantareller, men ikke helt verdt bryet – så de fikk stå. 

 

Etterpå sovna jeg på solsenga, så ettermiddagen var lang og god.

En skikkelig sommerdag.

 

Og temperaturen er fortsatt 23 grader og klokka er straks halv ni på kvelden.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hørtes ut som en perfekt «svada» spør du meg. Enda godt du ikke vifta på deg redningstjenesten. DA kunne det blitt et heftig innlegg. Men det ble sommerlig og vakkert, så tusen takk. 🤗

      1. Kanskje man burde lage litt mer action :D…. I hvert fall er sommeren i år bare herlig, tror nesten den er slik over hele landet <3.

    2. Varme og gode sommerdager er fine når man har tilgang på sjøen, sånn at man kan få tatt seg et bad. Selv må jeg nøye meg med en kald dusj, men det fungerer det også 😉

      1. Kalddusj er nok et godt alternativ. Jeg har sjøen noen minutter bratt nedenfor meg og jeg har både en elv og et vann i grei kjøreavstand. Så skal ikke klage på mulighetene :).

    3. Nydelig! Og jeg ser på smilet ditt at du har tai chi-ro av fornøydhet inni deg! 😉 Jeg synes forresten du kan vifte mer med armer og bein neste gang, for det kunne blitt et morsomt møte med en eller annen… 😀

      1. Det er godt å være nede ved sjøen, litt artig å prøve øvelsen ved vann. Ha, ha, kanskje jeg burde ha testa ut, ja 😀 :D.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg