Er det påskeværet…

 

 

 

Før og etter, mørke og lys. Formiddag og ettermiddag. Rett og slett mandag.

 

 

 

 

Atter en helg over.

 

Koke vann, ordne limevann, matchate, fettkaffe og en vannflaske for å sette på et brett og tusle ned.

Drikke opp alt, min «frokost».

Mandagsmøte på nett.

Ute er lyset sterkt.

Måtte trekke for en tynn gardin.

Stenge ute.

Samle tankene, prøve å konsentrere.

Fokusere på oppgavene.

Sjøl om verden ute lokka med alt lyset.

Til slutt greidde jeg å ha fokus.

Da ikke alt jeg skulle bruke kom bort, til og med brillene.

 

Men endelig fant jeg ut at arbeidsdagen var over.

Og det var den også.

Slik tidsmessig.

 

 

Og sola hang høyt på himmelen.

På med sko og uuuut!

Mens jeg gikk spekulerte jeg på hvor jeg skulle gå, ned på veie eller rundt området.

 

Skaren bar.

Oppå skaren var et lag nysnø.

 

 

Oppover jordet på den glitrende snøen skjønte jeg at det var ski jeg skulle hatt.

For et føre.

Men skaren bar helt supert.

Veien måtte gå til skogs.

Oppover bratta og inn skogen.

 

 

Opp, opp, opp og opp.

Det var helt påske.

Laget med puddersnø over den harde snøen.

 

 

Lufta var kald, men sola varmet.

Ennå lengre opp.

Kjente på gleden.

 

 

Før jeg snudde og veien gikk ned igjen.

En gang gikk foten igjennom og nedover i snøen.

Bare en gang.

 

 

Turen gjorde godt.

Komme inn igjen, lage middag, slappe av.

 

 

Og så kom kvelden og mørket og en dag var over.

 

 

 

 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg