Om å bli overrasket

 

 

 

Litt svimeslått av dagen, tumler jeg ned i min gråe stol. Etter først en tur foran tv’n som bare fikk meg til å sovne.

 

 

 

 

Hva skal jeg skrive om i kveld, tenkte jeg og satte mac’en på fanget?

 

Korona og sprøyter kunne være ett tema.

Eller hva som skjer når en har liten tid og på et mirakuløst vis greier å gjøre den enda mindre, med de farer det innebærer.

 

Jeg slår opp maskina og går inn på blogg.no.

Svarer på kommentarer.

Tar en kikk på de siste innlegga som er lagt inn.

 

Da ser jeg det.

Jeg ser!

 

Sjekka før jeg dro ut i travelheta, at jeg hadde tilrana meg 67. plass.

Så morsomt, tenkte jeg før jeg la alt i bilen og kjørte ut til dagens umuligheter.

For det skulle bli det, men det kan jeg kanskje skrive noe om en annen gang.

 

Så faller øynene mine på Gryende.blogg sitt innlegg.

 

Og HVA SER jeg!?

Min blogg er omtalt.

 

Bildet er tatt av Peter Lomas fra Pixabay

 

 

 

 

Jeg ble faktisk så flau at jeg nesten løper bak en stol for å gjemme meg.

Dette er ikke koketteri, jeg visste en stund ikke hvordan jeg skulle reagere.

 

Litt slik tralala mens jeg holdt for ørene.

Eller kanskje øynene blir mer riktig.

 

Bare forsvinne.

 

Om jeg ikke ble glad?

klart ble jeg glad, jeg ble så glad at jeg ble flau.

Visste ikke hvordan jeg skulle takle denne herlige oppmerksomheta.

 

Som alltid når jeg leses hennes vurderinger av blogger, er det alltid mange fine ord og superlativer. Ikke noe unntak denne gangen. Og ja, jeg inviterer folk inn i hodet mitt, som hun skriver. En verden uten oppskrift.

 

Når jeg fikk samla meg, var innlegget mitt klart, jeg måtte skrive om henne som skrev.

For det er heller ikke så lenge siden jeg begynte å ta turen innom hennes blogg. Hun skriver friskt og har meninger, men er aldri ufin. Den friske tonen er veldig befriende.

Og så viser bildene en flott dame med sterkt ansikt, der hun redigerer bildene til å bli enda sterkere.

 

Det er alltid fint å bli kjent med nye blogger.

 

Så egentlig, etter flauheten hadde lagt seg, syns jeg dette var veldig artig!

Jeg skal bli bedre kjent med henne, er i hvertfall plana.

 

Hun syntes forresten jeg hadde en særegenhet hun ikke helt kunne sette fingeren på, som vel kan handle at jeg nok har en tendens til å skrive ufullstendige setninger og la ting henge i lufta.

Kanskje.

Og så er det mest naturlig å være den jeg er.

Slik det er for alle :).

 

Takk, Gryende <3.

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg synes jeg ser deg der du nesten fløy og gjemte deg.😉 Jeg synes hun har truffet spikeren på hodet i karakteristikken av deg og din måte å skrive på. Stas å få hederlig omtale,. Det var vel fortjent!

      1. He, he, ja…følelsen reagerte i hvert fall slik. Jeg ble veldig glad. Det er hyggelig å få oppmerksomhet <3. Og hun er flink i å gi andre god oppmerksomhet…tror det var av den grunn jeg begynte å besøke bloggen.

    2. Å kjære vene!.. Nå er det min tur å bli rørt her! Jeg gir jo bare en beskrivelse av min opplevelse av de respektive bloggene, så det er jo dere selv som har laget bloggen, og dermed sørget for at den blir slik som det står i beskrivelsene! På bakgrunn av dette, følte jeg også det var alt for lite fremsnakk og anerkjennelse av den jobben som ble lagt ned her inne, så.. <3
      Men at konseptet skulle få den mottagelsen det har fått, både fra bloggerne og av publikum forøvrig -den så jeg virkelig ikke komme, så det er jo ekstremt 'rewarding' :).

      1. Jeg syns du er dyktig på å gi god og fin omtale av andre sine blogger. Tror du har en god evne til å gjøre en analyse av folk ut av det de skriver. En får lyst til å besøke de bloggene du skriver om. Og det gjør veldig godt den positiviteten du legger for dagen. Vi trenger det. Så fortjent at du får god mottakelse. <3

    3. Alltid moro med omtaler av andre. Selvsagt i den positive sjangeren. Skulle gjerne blitt flinkere til det. Jeg skulle også gjerne blitt kjent med flere bloggere. Men så var det å rekke det,,, 🤗

      1. Takk, veldig hyggelige ord fra deg og alle. Tror vi som er her, har en glede av det vi gjør, teksten og bildene…og det rare er at en får en følelse av mennesket bak tastaturet. Føler en blir kjent. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg