Times og sommertid

 

 

Husker du Sign O’ The Times med Prince?

I hvert fall raser tiden. Hele tiden denne tiden.

 

 

 

 

Jeg henger etter, prøver og prøver igjen.

Med det meste.

Skriving blir det dårligere med. Altså skriving som i blogg.

 

 

Her en dag ville jeg vise dere løypa mi. Mens snøen lå breddhel.

 

 

Åttetallet mitt.

Jeg traska i vei og knipsa.

 

 

Ville vise.

Vise veien min.

 

Vise hvor veien kryssa i åttetallet. Det uendelige.

 

 

Labbing gjennom snø.

 

For snøen kom i mengder etter påska.

Den kom som en ny vinter.

 

 

 

Så når sola  plutselig synte seg fram en dag før helga, var det som en ikke trodde det var sant.

Men løypa mi har jeg gått.

Nesten hver dag.

 

 

Og i går starta jeg med to runder.

Det er mye enklere nå. Når snøen holder på å forsvinne. I sporene mine smelter snøen raskere, slik at det blir enda enklere å gå.

 

 

Fuglene kvitrer, for det har blitt VÅR !

 

 

To runder går som en røyk.

Før resten av dagen starter – eller fortsetter.

 

Kanskje går jeg ut for å sette meg i bilen etterpå -.

 

 

Men først passerer jeg inngangsdøren nede, for å ta siste biten før jeg går inn oppe.

 

 

Dette er så enkelt at det funker.

Så lite som skal til. Bare ta på seg skoa og ut.

Så enkelt at det bare fungerer. Enkelt og greit.

 

For akkurat nå er det lite som gjør det – fungerer.

Slik ellers.

Med meg og kroppen min.

Så dette tror jeg på.

Terrenget er litt kupert. Både balanse og litt smidighet får øvd seg.

 

Tiden går og snart er det sommer. I dag oppdaga jeg at sommertida var kommet, for det ble så merkelig stille på kontoret. Alle gikk så tidlig.

Dørene var innstilt på sommertid.

Dit er vi kommet.

 

Jeg har et STORT ønske om å fungere.

Fungere bedre enn nå.

Mye bedre.

For nå er jeg en tanke sliten av at det ikke er slik jeg vil.

Men det blir.

Det blir.

 

For det tror jeg på.

Det vil jeg tro på.

 

 

 

24 kommentarer
    1. Så fint å få bli med deg på ei runde i snøen..mot våren <3 Tenkte på deg i stad..men googla B for B og fikk ikke opp noe.. så det var bra jeg så innlegget ditt her nå.. Er litt til og fra på bloggen selv..men prøver å følge med litt hos dere jeg "kjenner"..:) Fint å komme seg ut å bevege seg litt.. og om man tar noen bilder på veien blir det ekstra hyggelig 🙂 Skulle gjerne fungert litt bedre selv jeg… så vi satser på at vi begge blir "unge og spreke"igjen..hehe… Klem og fin uke videre til deg <3

      1. Så koselig at du tenkte på meg, rart dette forumet – dere er med i tankene mine sjøl om det blir pauser. En blir på en måte glad i bloggvennene sine.
        Tror nok du har mye større grunn til å klage enn meg, for jeg tror dine utfordringer i hverdagen er mye mer krevende. Til tross for det er du aktiv, viser glede og er en berikelse her inne. Men er helt med på at vi satser på å bli unge og spreke 😀 :D. <3

      1. I år ble våren sen her, men tror våren hos dere er uansett tidligere ute. Ja, det det åttetallet ble en greie som virker og det er bra! <3

    2. Så enig. Om i ikke alle går i åttetall om dagen, så går vi som i ring. En runde til, en bakke til, en sving til, en utfordring til…. Ja, det er vek livets irrganger. Jeg synes vi merker det ekstra i disse koronatider. Det er lys der framme, men jammen er det mye vi må gjennom før vi kommer dit vi vil. Nydelige bilder var det jammen. Nyt våren og dagen. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk. Uff ja, får håpe det begynner å letne. Hørte nettopp at smittetilfella var på tur ned i Oslo. Våren må vi nyte, sjøl om det snør. Her har det blitt kritthvitt igjen. Ha en nydelig ettermiddag og kveld <3.

    3. Det er de små stega… Den følelsen av å gå i spor der snøen har smeltet, den KJENTE jeg inni meg. Jeg har gått i slike spor mange ganger. Det meste blir litt enklere, litt lettere og litt mer tilgjengelig etter hvert som snøen smelter vekk.
      Og: På kontoret “er dørene innstilt på sommertid”. Den var fin… 🙂

      1. Det blir enklere når snøen forsvinner, her kom den tilbake igjen, med full styrke. Skal snart ut for å vea i den. Takk for en koselig kommentar <3.

    4. Fine turer du har da. Det blir vel vår.
      Det er prioritering og helsa kom først.
      Jeg kan være av og på blogger også:)
      Ha en fin kveld:)
      Så ikke innlegget ditt før nå.

      1. Det blir det, vår. Til slutt. En kan nok ikke blogge uten en har energi til det. Skal ta en runde med lesing nå utover ettermiddagen. Har vært inne hos deg og lest av de tidligere innlegga dine. De var interessante og lærerike. Du forteller om et så annerledes liv og jeg ble imponert av deg. Jeg vil lese mer om historien din <3

        1. Tusen takk at du leser:) Gud velsigna deg!
          Ja, vi kan ikke gjøre mer enn kroppen våres klarer. Jeg lærer å leve med det også. Men litt kan vi:)

    5. God morgen 🙂

      Man må ha trua <3

      Prince har jeg hørt mye på og den sangen er en av de 🙂

      Lag deg så gode dager det er mulig – og våren er her og turene kommer til etter hvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg