Og så var oktober slutt

Framom ligg ein haug av dagar som høyrer til november. Desse to månadane eg rotar saman namnet på. Men det er så full haust som det kan verta.

 

Ute bles det med kraft. Eg tenkte på alt som kunne blesa ned og fekk ikkje sova i natt. Døra inn til soverommet mitt gjekk opp gong på gong av lufttrykket og eg spekulerte på om eg skulle være drastisk å låsa døra.

Dagane denne veka gjekk så fort at eg mest mista pusten.

Fredagen hadde mine søte, lange og eg eit koseleg møte. Etter at både slik ein skulle og slik ein ville var gjort, åt vi middag hos yngste. Dotrene mekka maten og eg studerte den nye mobilen eg låner. Heilt grei arbeidsfordeling spør du meg -.

Eg har endeleg levert inn den knuste mobilen og oppdagar etappevis kva eg ikkje får gjort. Den største oppdaginga hittil er at eg kjem meg ikkje inn i banken min.

Om kvelden køyrde mellomste og eg heim. Yngste hadde så fullt av planar at ho vinka oss glad i veg.

I går sto vi to i huset opp med hovudpine. Eg veit ikkje om det var den kraftige temperaturoppgongen som kunne for det. Men til slutt kom vi oss ut på tur utan at hovuda vart så mykje bedtre.

Først gjekk vi nedom setervollen.

Så tok vi turen bort til eit vatn og mellomste fann eit tre som ho friska opp gamle kunster i.

Nede ved vatnet hadde vinden auka på, så bårene braut innover stranda. Vi labba stranda og nokre sprang. Friskt og herleg.

På tur attende ser vi plutseleg noko som ruver oppå ein haug. Eg måtte fotografere skapningen…….for det var nok eit norsk troll som hadde stukke seg fram på dagen til det amerikanske Halloween.

Kvelden avslutta vi i det litt meir skumlare hjørnet. Desse to skumle individa…….

………var ikkje skumle. Dei hadde berre eit lita spa-opplegg før det skumle startar.

For vi hadde ordna oss med smågodt og film. Her langt ut på landet finn ingen fram til med knask eller knep, så vi skulle kosa oss skummelt med kvelden, mat og stemning.

Og der på glasbordet ligg den fine vesle, veska eg fekk frå Frodith. Den passar også til en HTC som er litt større enn Apple. Bileta som eg har lagt ut er teke med lånemobilen. Men du verden for eit prakk for å få dei over til pc’n.

Men medan vinden duska skummelt i verda utanfor, mørket var kompakt og komplett og alt var riktig skummelt, gjekk dagen over i natt. Utan at vaksne damer…….og heller ikkje yngre…….vart så frykteleg skremte. Slik avslutta vi oktoberen for denne gong. Med soveromsdører som gjekk opp og mange merkelege lydar å høyra…..

Ein arbeidsom månad som krevde, tok, ……men likevel aller mest ga.

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg er såååå imponert over kvalitetstiden du får til å ha med de vakre unge 🙂 Det er så utrolig lunt og koselig å lese om <3
      Og nå når det er høst, er det ekstra kjekt å lese sånne koselige hverdags og helgesnutter 🙂
      Selv er jeg så sliten nå, at jeg henger veldig etter. Men koser meg med å lese blogg innimellom, gå turer, og strikke litt 🙂
      Halloween er ikke min tradisjon, men pyntet nå med en liten lanterne, og tok imot de søte (skumle) små som kom på døren. Det var faktisk ikke mange. Så jeg sitter igjen med litt sjokolade, som jeg nå kan kose meg med selv 😉
      En fortsatt god helg ønskes deg <3 Klem <3

    2. Ja årstidene bare suser av gårde..i dag er det utrolig mildt her til å være november..men det er egentlig veldig deilig :)) Koselig å se bilder av fin natur og søte jenter….hyggelig å være mye med barna..vi er også ofte med guttene :))
      Skikkelig stemningsfullt det nederste bildet :)) Klem <3

    3. Høres , og ser ut som en flott avslutning på en innholdsrik måned. Jeg synes det er godt å komme over i november, det er den verste måneden for meg, måtte den gå fort…:)

    4. Det virker som om du og jentene har det veldig trivelig sammen…og kreativitet skorter et ikke på! Data er kjekke saker….helt til det ikke fungerer! I dag er det jo “Håpløst” hvis man ikke kommer seg inn på nettbanken! I likhet med maiken er jeg ikke særlig glad i november……men den er nå med i årspakka den også. Når man gjør som deg og jentene, setter på en krim og koser seg med vin, da er det ikke så ille lell! 🙂

    5. Flotte bilder fra turen da 🙂 Så bra du lar de lage mat mens du koser deg med mobilen 😀 Nå ligger det vinter og vår foran oss 🙂 DET blir bra 🙂 Nå skal det bli middag her 🙂

    6. Eva: Så koselig sagt av deg. Jeg trives med å dele tid samen med de som holder på ta over ansvaret sjøl. Og så er det viktig å få til og kose seg i denne mørke tida.
      Jeg skal inn og lese hos deg, tida mi fyker for fort av garde for tida. Men ikke godt å lese at du er så sliten. Men det høres ut som du gjør de gode tinga til tross.
      Ønsker deg en riktig fin søndagskveld. Klem<3
      Jeg koser meg med rester etter helga her også nå...men har vært litt for mye koss nå for min del.

    7. annebe: Ja, deilig når vi får varmen om høsten…men da kommer ofte vinden også.
      Det er koselig å kunne kose seg sammen med sine, vi er heldige som får lov til det :))).
      Ønsker deg en fin søndagskveld. Klem<3

    8. maiken: Sannsynligheta for at også november går fort er høyst til stede :)….men enig at det er den tyngste måneden.
      Men du har rett, avslutninga av måneden var absolutt flott :D.

    9. karidansen: Vi koser oss sammen barna og jeg, og det er veldig fint og få ha det slik…..men tror det er slik hos deg også :).
      Data og telefoner BØR fungere HELE tida, liker IKKE det andre alternativet.
      Vi må vel unne oss massiv kos i denne tyngste måneden; talglys, filmer, strikking, vin, opptent ovn osv. Da går det bedre :)))))….tror jeg…..og enig med deg om at det ikke blir så ille.

    10. Oldemorbloggen: Vi kosa oss, men det rare var at ingen av oss orka så mykje godteri. Du også har erfaring med trøblete teknikk ja…..ikkje akkurat det ein vil ha.

    11. Ja, slik er det her også. Koser meg veldig sammen med unga de gangene vi ER samlet, men med de to eldste blir det ikke så ofte. Minstemann bor jo fortsatt hjemme! 🙂

    12. karidansen: Du er heldig som fortsatt har noen hjemme, her må de flytte på hybel som16 år. Tidig. Men herlig å bli med disse som tok reisa gjennom oss :))).

    13. natheless: Hodepina er borte :), og har hatt en fin kveld som jeg nå MÅ avslutte :)). Riktig god natt (regner med du har tatt den for lengst:).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg