Kanskje ikkje så ille

I kveld er eg fryktleg sliten. Så i kveld skal eg klara å leggje meg i det som heiter rett tid. Eg trur på det.

 

Det  tek på å ha så lite på stell. Der ein er avhengig av andre og må vera glad for all hjelp. Misforstå meg ikkje, eg er glad for hjelpa eg får.

Dagen i dag har vore tettpakka av både hjelp og folk. Frå eg starta i bassenget i dag tidleg til no.

To maskinvaskar har eg fått tatt. Hengte kleda opp da eg kom heim i kveld.

Eg få kjøpt meg ei vaskemaskin, det er for tungvindt å ikkje ha. Men gjett kor glad eg vil vara når den atter er i hus.

Ikkje har eg høyrd noko meir korleis det går meg bilen heller.

I morgon skal eg atter ta skulebussen. Vurderte om eg skulle ta den eine rutebussen, men den går forbi her eg bor i sekstida om morgonen. Vert i tidlegaste laget.

Kan ta den einest rutebussen andre vegen, i staden for skulebussen, den går frå sentrum litt før seks i om kvelden. Vi får sjå i morgon……

Tenk kor godt det vil vera når eg atter har vaskemaskin og bil. Dette som ein tek som sjølvsagt i kvardagen.

 

Det meste virkar…..straumen, vatnet…….både varmt og kaldt, eg kan dusja og eg kan lage meg mat. Eg har ved i omnen. Mobilen virke. Dei aller næraste er friske…….

Slik kan eg fortsetja i det uendelege.

No har eg ete panettone med brun ost. Eg skal straks leggja meg i ei seng.

 

Sov godt du som akkurat er inne å les no.

 

 

8 kommentarer
    1. Sov godt. Jeg var uten vaskemaskin i ei uke da jeg flyttet i vår. Det gikk jo fint i og med at jeg bor alene, men jammen var det godt å få den hit! Det er disse hverdagstingene som vi tar som en selvfølge….Og så merker vi hvor godt det er å ha dem når de ikke er der!

    2. Jeg skulle gjerne ha vasket både oppvask og klær for hånd i mange uker, for ikke snake om måneder, men den bilen….
      Og du som trenger den nok mye mer enn meg…skulle ønske eg hadde en å låne deg…:)
      Må fortelle når du får trille i egen bil igjen….

    3. Håper virkelig du får på plass både bil og vaskemaskin snart…greit at ting ikke blir så tungvindt og særlig nå mot jul :)) Så den flotte videoen fra kommunen du bor i også .. Stilig “speilbilde”i innlegget her :)) Stor klem og fin dag videre til deg <3

    4. karidansen: Ikke sant, så kanskje en skal huske på å glede seg mer :).
      Men har fryktelig full forståelse av at det var godt å få maskina i hus for deg:).
      Nå står en ny natt foran døren, så god natt til deg.

    5. maiken: Så snilt sakt av deg, at du har et så fint ønske <3.
      Må nok ringe i morgen, nå er det en uke siden jeg "mista" den - de burde hatt nok tid til å ringe nå. Jeg kommer nok til å fortelle når jeg veit :).

    6. annebe: JA – jeg HÅPER jeg også. SNART :)).
      De er flinke de som laget videoen, men er helt enig med deg.
      Takk, bildet fra den gang jeg hadde bil…før solen forsvant bakom fjella….her ble det nesten dobbel betydning :).
      Håper du har hatt en god dag…og en stor nattaklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg