Det går rundt

 

 

 

Så er vi framme ved søndagskvelden, uka har tatt runden sin. I morgen er det atter mandag.

 

 

 

 

Natta var runda da sola sto gul og rund opp på himmelen.

Jeg tok runden innom stua, på golvet lå boccia’en. De har blitt glemt, men nå er de tatt fram med håp om nye runder denne sommeren.

For alt går rundt.

Det er Utifriluft som oppfordrer til denne runden om det som er rundt.

 

Jeg hadde avtalt en runde opp i fjellet og i dag var det kjørbart helt inn.

Hvitveisen blomstra litt mer forsiktig med fargene enn nede ved sjøen. Den runde gule midten var litt mindre gul.

Elva rann klukkende i sin evige runde.

Etterpå ble det runde boller og kaffe ut av runde kopper på setervollen.

Nede igjen tok jeg runden innover til mor, der blomstra søtmispel’en atter en vår.

Så var jeg hjemme igjen, det runde rattet har styrt meg tilbake. 

På badet så jeg tilbake på meg sjøl, et rundt ansikt med runde øyner. Til og med toppen hadde rundinger i mønsteret.

Jeg tok igjen runden på stua, der den runde vasen står sammen med den runde lampefoten.

Dagen har gjort runden sin, sola hadde gått ned under horisonten og nok en runde var tatt.

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg