En formiddag i all enkelhet

 

 

Tror at for meg er blogging en avkobling, et tilbakeblikk eller sideblikk på tid, tang og tanker. Nå var det godt å dra mac’en opp i fanget.

 

 

 

Tanken var en rolig formiddag, før en mer aktiv periode siste del av dagen.

Meeeen… den ble aldri rolig, og nå er straks formiddagen over. Har igjen stell og pleie av meg sjøl, før ferden går ut i verden. Med innlagt anløp og hjul på trill noen mil. 

Men nå har jeg en liten pustepause, mens jeg drikker kaldt limevann – det varme vannet som skulle bli lunka rakk å bli kaldt.

Jeg har satt i gang en ny porsjon(er) med ingefærshot og er gurkemeiegul på tommel og neglene på venstrehånda. Ser nesten ut som jeg har nikotinfingrer. Men glad for at jeg fikk laget det, det er en liten jobb med skrelling, skjæring og trekking i nesten en time.

Fikk også tatt bilde, for å høre om en av mine kunne kjøpe inn dette som jeg bruker når jeg lager meg fettkaffe.

Om jeg må vente er det ingen krise med en pause. Jeg har endelig bestilt meg Matcha-te, som jeg har pausa fra.

Jeg kan ikke ha i meg alt alltid.

 

Og så var plana å lage noe. Noe å bite i. Jeg har bevisst unnlatt å ta den rollen, “dame som lager møtemat». Bare handla inn. Men i dag tok jeg fram bakebollen, fikk en telefon mens jeg holdt på. 

Det høres ut som et sagbruk, fikk jeg vite.

Jo da, miksmasteren bråker den og jeg slo den så klart av.

Nå står en oversøt sjokoladekake til avkjøling. Den skal bli dekket av en like søt sjokoladekrem. Denne oppskriften var fast innslag i en mengde barnefødselsdager fra midten av 90-tallet og til langt inn på 2000. Den er enkel… og søt.

Velbruka oppskrift

Veeeeldig søt. 

 

Det er møte, sikkert det siste møtet i dette styret. Et styre jeg har jobbet med siden 2010. Ikke de samme folka da, folk har kommet og gått. 

Så denne rolige formiddagen har innehold tilrettelegging av dette, mailer, telefoner og kakebaking. Om mellom en og to timer må jeg være på tur. 

 

Nå er det godt å sitte her. Vite at jeg kan puste og være i meg sjøl, før jeg fortsetter.

Gleder meg til den timen jeg skal sitte i bil, til lydboka jeg er i gang med. Det er så fint å kjøre bil og høre. Den jeg hører på nå heter «Der drømmene møtes», veldig typisk, men fengende.

 

Trykk på bildet, så får du en smakeprøve på boka.

 

Kald og ganske opplys dag på nordre Nordmøre. 

Håper jeg er hjemme ikke alt for sent.

Hva skal jeg lage meg til middag da, i kveld…

Har du noe tips?

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Kjempekoselig innlegg du har skrevet 😊 Det er avkobling.

      Har aldri hørt om Matcha-te jeg.

      Sjokoladekaken høres nydelig ut 🥰

      Her i Trøndelag er det også kjølig. Det var +1 grader da jeg våknet i dag tidlig.

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Takk, Toril. Matcha-te skal ha en del positive egenskaper.
        Kaken er søt, møtedeltakerne forsynte seg opptil mange ganger, et godt tegn 🙂
        Vi får glede oss til mer varme i lufta, er omtrentlig det samme været her jeg bor.
        Riktig god torsdag til deg <3

    2. Du verden. Det var da rart med deg i ro!!!! Nei da, jeg unner det da virkelig det. Jeg hadde ikke orket alt det styret med fett og ingefær, men det er vel til hjelp tenker jeg. Middag? Her bli det Kjøttdeig og kål. Men det rekker vel ikke du i dag. Selv om det er lettvint, så skal det jo gjøres. Et kålhode og en løk skal finsnittes, kjøttdeig stekes lett, på med vann, salt og pepper, og så skal alt koke litt over en halvtime, eller mer. Jeg lager alltid for to dager, så er det bare å koke poteter andre dagen. I dag er det andre dagen, så jeg har det lettvint. Jeg var lur og kokte dobbelt med poteter i går, så så varmes det i retten. Herlig mat. Klemsiklem

      1. Maten hørtes god ut, litt slik kålrull-lakti, det er godt. Lurt å lage mat for flere dager. Det ble at jeg stekte grønnsaker i ovnen, slo over fløte og litt ost og noe kalkunbacon, ble godt.
        Jeg er mye i ro, jeg, men jeg trenger mange ganger mer enn jeg får til 😀
        Klem <3

      1. Fiskekaker er godt, spesielt når de er hjemmelaget. Håper jeg får til å ta meg en tur ned til sjøen med fiskestangen snart 🙂
        Ingfærshot tror jeg på, til tross for litt snufsing akkurat nå.
        Takk, Heidi, gårdagen lyktes jeg ikke helt med, men ny dag nå. Ønsker deg en nydelig en.
        Klem <3

      1. Ghee er klarert smør, denne kjøpte jeg i innvandrerbutikk. Sjokoladekaka falt absolutt i snak :D. Grønnsaksuppe er godt, det er mange gode supper og ganske enkelt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg