Fra godstolen

 

 

Det snør hos meg. Men er nok ikke alene om dette. Og alle har vi lørdag. Ikke så verst en dag, det. 

 

 

I dag sitter jeg her i stolen min med god samvittighet, fordi det er lørdag. Jeg har nesten ikke sagt til meg sjøl at det er noe jeg MÅ.

På bordet ved siden av meg er drikken min satt på geledd.

Men først drikke jeg limevannet i midten.

Rart dette med rutiner. 

 

Jeg har avtale som fører til en kjøretur. Må over det lille fjellpartiet i skillet mellom Møre og Romsdal og Trøndelag. Om ikke sola kommer fram for å smelte bort det som har falt ned, må jeg utsette. Orker ikke å legge ut på sommerdekk om det ligger snø på veien. Det er ikke så mye som har falt ned, men blir nok mer når en kommer høyere opp. Slik ser det ut når jeg ser ut.

Ikke mye snø, men kan nok være mer i høyden.

 

Utenom denne kjøreturen er ikke planene så mange. Alltid greit med pleie av huset.

Håper som vanlig at dagen må være veldig lang.

I går, da jeg dro inn til mor, plukka jeg fram noe garn. Det har ligget lenge på modning. Jeg liker så godt strukturen i det, så har tatt det fram før for å prøve. Hvordan skal jeg få strukturen best fram i samspill med de sarte fargene. Vil ikke strikke mønster, fordi jeg ikke vil ha tråder som ligger på vranga.

Dette har jeg tenkt lenge på.

I går tok jeg det altså fram for å prøve meg på en prøvelappe.

Så vi får ser. Om jeg får til noe.

Har ellers flere umonterte prosjekt liggende.

 

Det er lørdag, på radioen er det Pop-quiz. Kan bli imponert over kunnskapen hos mange.

Ute ser jeg det snør mer. Jeg drikker meg nedover glassene mine. Var tom for MCT olje, så må få kjøpt det inn. Likt meg ghee-smør, kanskje bestille på nett. Burde også bestille meg Matcha te. Kanskje jeg skal få dette i bestilling. Og så må jeg tegne på kua jeg la ut i sist innlegg. Den er ikke ferdig.

 

 

Håper du har en fin lørdag og har noe du gleder deg til.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg