Hva har skjedd, da?

 

 

Hva har skjedd om alt har bitt tatt bort. Alt rennet, alt som gjør at jeg tror jeg er uunnverlig. Hva har skjedd da?

 

 

 

Det er sol, kaldt, grønt med rimfrost om morgenen.

Jeg sitter nede i kjelleren. Der jeg er uunnværlig, der verden går under om jeg ikke står på…

 

Jeg gjorde en øvelse, eller kanskje er jeg i gang med flere øvelser.

Noen kom av dette.

For etter denne dagen var jeg ikke til noe. Rennet var for stort og jeg var under «ikke i funksjon» i går.

Jeg- eller kroppen min, ville bare ikke, ville ingen ting. Midt i dette med å prøve å gjøre fikk jeg en telefon, en telefon med enda mer stress i kroppen enn meg. Jeg ble spurt om å tegne et kostyme for en stund siden og svarte «ja», for da må jeg tegne – enda jeg egentlig ikke har tid.

Dette er på fritid.

Etterpå hadde jeg denne følelsen av dess flere kokker desto mere søl. Og jeg kjente på at dette tror jeg bare blir for mye og ikke var det kreativiteten som ble etterspurt, mer å utføre. For alle ville være kreativ.

Sjøl om det førte til at jeg har måttet tegne, som jeg så positivt på, så følte jeg det oppsto noen jeg ikke ville ha. Å få enda mer stress fra sidelinja trenger jeg ikke.

Jeg ble spurt om å tegne en logo, tror jeg konsentrere meg om den.

 

Og ellers skulle jeg både i dag og i morgen.

Ut på farten, både hit og dit.

Etter den ufunksjonelle gårdagen, meldte jeg meg av. Ingen vits om en skal styre seg ned i apatien av at en tror en må…

Jeg fikk en melding på formiddagen, en nabo som hadde en kaffekopp. Det var så koselig at jeg sa ja, tok meg fri i lunsjen og satt ute i sola og var sosial.

Så i kveld er jeg varm i kinnene etter sola.

Snakka om barndom, om variasjoner- for jeg er oppslukt av utstillinga til sommere.

 

Hjemme igjen fikk jeg noen timer til på kontoret.

Dette rennet mitt.

Hva om alt hadde blitt tatt bort?

Når jeg er full av stress føles tanken besnærende.

Men hvem ble jeg da?

Neste år får jeg nok vite det.

Når det meste blir borte.

Det meste av den jeg er i dag ikke er mer.

Dette blir nok en enormt interessant reise.

Når jeg er ribba for jobb, bolig og blir sittende igjen med dårlig kropp, dårlig økonomi på reisa inn i alderdommen.

Og jeg ser hva jeg skriver, enormt følelsesmessig patetisk.

Men det er faktisk sannheta.

 

Da vil jeg få en frihet av en annen dimensjon.

Når jeg sitter her, over et år før hendelsen, syns jeg det må bli deilig.

Samtidig er jeg klar over at dette vil bli krevende.

Men det er også klart en muligheter.

 

Så hva har skjedd om jeg ikke har travelheta mi, ALT dette, som jeg MÅ…

Som jeg tror jeg må.

 

Det er ikke synd i meg, men er klar over at akkurat nå ser jeg denne framtida kan bli krevende.

Men dagen i dag er også krevende, når jeg ikke tåler for aktive dager. Og av og til ønsker jeg ikke at jeg har alt dette. Alt jeg må, tenker jeg må…

Men jeg er ikke uunnværlig, men må prøve å legge opp så at dagene ikke knekker meg.

Så derfor er det bra jeg ikke reiste bort i dag. Tror også det er bra jeg kutter dagen i morgen slik den var tenkt. Og denne tegninga av en kostyme er ikke så viktig å gjøre, om den fører til enda mer stress.

 

Nå er jeg nok «sulten» på et ferdig produkt, at jeg kan se resultat av noe av det jeg er i gang med. For det er veldig mange baller i lufta.

 

 

Er du flink til å tilpasse gjøremåla dine etter energien?

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det er hjerter på kyrne, haha.. så originalt! Klem til deg, fint å tegne/male og sånn for å få slappe av i tanker og følelser 🥰🐰

      1. He, he, artig du syns. Den skal ha hjerte, skal forenkle den til en logo. Et lite oppdrag. Men det er sant, når en tegner og maler blir en «borte» <3

    2. Ikke sikkert du blir ribbet for noe, bolig må det bli en råd med og du med så mange kunstneriske ferdigheter med både tegning, sying og skriving bli nok ikke arbeidsledig , håper bare det blir mindre stress og mer lystbetont.

      1. Det er mye som er lystbetont av det jeg holder på med i dag, det er bare tiden som er for kort til ALT jeg vil få til. Så det er nok der jeg skal lære en lekse. Huset eller garden, må nok gå. Jeg vil ha en økonomi som ikke fører til bekymring. Sannsynlig vil jeg fortsatt ha mye å gjøre, men er spent på hvordan det mentale vil greie å henge med.

    3. Fine kuer da!!!! Uff, det var mange tanker som kom. Du klarer det som kommer, om du tar en dag av gangen. Snakk med dine og banken, planlegg noe koselig, om det så er en skogstur i nye omgivelser. Ikke alle dager var fine i jobb for meg, og ikke alle dager som pensjonist er heller morsomme. Men en dag av gangen er mer enn nok, og tegne det skal både du og jeg fortsette meg. Klem

      1. Takk på kuenes vegne :).
        Dette er realiteten min, jeg har et drøyt år på å avvikle her jeg bor, sannsynlig. Trist, men en mulighet også. Har begynt å samle info, slik at jeg vet hva jeg har. Mye praktisk jobbing. Men tenkte på hvordan det mentale vil henge med, fra å skal ha kontroll på så mye- og så er det over. Hvem er jeg da, altså min opplevelse av det.
        Og tegne skal vi begge, MASSE :D. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg