Når du ikke vet om du er i himmelen

 

 

 

 

Paradis, tenkte jeg da jeg tok turen opp i skogen uten fotoapparat. Det er lørdag.

 

 

 

Min form er fortsatt ikke helt der. For denne dagen har også vært tom for energi.

Men til gjengjeld er det nesten hinsidiges vakkert.

Jeg starta likevel med å rote til enda mer på kjøkkenet, med å forvelle gårkveldens fangst av skvallerkål. Laga meg lunsj med det som hovedingrediens og rømme som jeg kjøpte fra gårkdmatutsalget jeg har tegna logo til. 

 

Senere tok fram en solstol og med lydbok på øret sovna jeg. 

Så det ble verken raking i hagen, plukking av bjørkeblad, graving og planting av frø, vasking av bil eller rydding av hus. Ting jeg burde ha gjort.

Så jeg kan i alle fall ikke invitere noen inn.

Og det er nok like greit.

 

Sola holdt på å gå ned, da tok jeg turen opp i skogen for andre gang.

Denne gangen for å ta bilder.

 

Gjøkesyra hadde kommet i blomst.

Dette lille rognbladet fanga solstrålene.

Stien oppover var ikke like solfylt som da jeg tok turen tidligere i dag, men fint likevel.

Ved siden av min lille sti ligger et jorde.

Her er jeg kommet opp dit jeg kan tenke meg en benk, en benk å ta med seg en kopp kaffe til og bare nyte. Naboen sa det også, at hun likte dette området.

Og nå ser det slik ut…

Blått i blått.

Masse skogfiol som lyser opp.

Og gjennom skogen blinker sjøen metallisk og sola lager trolsk skjønnhet.

Se her da…

Jeg går bort til tvillingtrærne.

Sola får løvverket til å gløde.

Nærstudie av et bjørkeblad som holder på å sprette ut.

Det er vel nå en skulle pukka skudd for bjørkete.

Og så er jeg nede  igjen.

Nede på «plenen» som skulle vært raka.

 

Kvelden kom etterpå.

Etter alle disse opplevelsene går jeg inn i natta.

I morgen er en ny dag. Jeg håper inderlig jeg må virke bedre.

 

Håper dagen din også har vært fin. Og så må jeg beklage at jeg er så lite innom og leser blogger om dagen, det blir bedre.

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. En vakker tur du fikk i kveldinga og med sola som sakte siger ned og lager vakkert lys mellom trær og bladverk 🙂
      Du trenger hvile gode du <3
      Håper søndagen lager seg fint til for deg 🙂 klems

    2. du fikk to nydelige turer og det er viktigere enn å rake plen ,og kanskje du ikke trenger å rake plena men slå den ,det gjorde jeg nå til helgen ,slo plen for å få den jamn og fin for etter vinteren ser den noen ujamn ut synes eg :=)ønsker deg en fin søndag med nok energi

    3. Såååå nydelig 🙂 Når sola skinner sånn gjennom blader og på blomster, blir så vakkert. Himmel ja 🙂 Håper du får en fin dag 🙂

    4. Er nesten høytidelig å gå slike turer ut nå og bare oppdage alt. På nytt.
      Jeg virkelig elsker denne måneden selv om det kan være mye arbeid, men alt alt etter som man lager seg…
      Tenker det var lurt med solstol og lydbok…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg