Pause og en kopp kaffe

 

 

Det trengs, en pause fra ting som ikke legger seg i riktig retning. 

 

 

 

 

Det tok tid før jeg kom meg på jobb og da jeg endelig satt der var det liksom ingen ting som var i flyt.

Og jeg kan tenke meg hundrevis av ting jeg heller vil.

Enn å sitte der foran Pc’n.

Ville den slå seg på?

Nei.

Eller jo, men den gikk i svart etter en liten stund.

Og så er det disse plakatene, som strengt tatt ikke er min jobb. Kjøre mange mil i bil for å få de opp føles ikke helt greit. Og ikke får jeg til å skrive ut.

Jeg kikka olmt bort på skriveren.

Lenge måtte jeg klare meg uten, men nå har jeg fått en for en god stund siden.

Kobla den glad og lykkelig til.

Og lykke over lykke, den begynte, kom ut et ark med farger på.

Sikkert en prøve, tenkte jeg og prøvde å skrive ut et ark.

Skriveren begynte å sluke ark etter ark, alle kom ut som «fargeprøver».

Plutselig hosta den litt og alt sto bom fast.

Jeg har prøvd.

I dag prøvde jeg igjen.

Ser du, den retter tunge til meg…

 

 

Gikk på badet for å tørke av den sverte jeg hadde fått både på fingrer og skriver. Registrerte at dusjen var ruskete. Prøvde å spyle det ned. Skjønte at sannsynlig var sluken tett.

Det også, altså.

Til slutt satte jeg meg ned for å gjøre det jeg skulle uten å få det til.

Sendte ut en mail.

Leita etter info om Lloyd deMause, hva han sier om barndommen. Det kommer opp på engelsk. Så ukonsentrert jeg er nå orker jeg ikke å lese noe på noe annet enn norsk, nok det eller mer enn nok, slik hodet mitt er. I dag.

 

Kaffe, tenker jeg.

 

Så nå sitter jeg oppe, koppen er tom. Plukka med meg fem jordbær som søtt.

Skal bake ut en deig jeg satte tidligere, før jeg går ned.

Jeg laga ferskost i går, den ble nydelig. Men mysen måtte jeg også bruke, derfor satte jeg en deig. Av en eller annen grunn har jeg mange melposer med sammalt hvetemel, grov type, i matskapet. Så det blir grove rundstykker.

Vurderte å gå ut for å plukke inn vekster for å putte i deigen, men det tar jeg meg ikke tid til. 

For jeg må ned igjen. 

Siden må jeg opp, må se om jeg greier å være litt husmoraktig. Det er da vel helg på helg. Sjøl om jeg ikke kan påstå det er den beste egenskapen jeg er utstyrt med, lite husmorgen – men jeg liker å ha det ryddig.

 

Egentlig tror jeg at jeg trenger en skikkelig musikalsk trøkk.

 

 

Eller kanskje denne passer bedre…

 

 

 

Takk for meg, nå må jeg ned å jobbe, og hører du godt etter hører du jeg tramper ned trappa.

Man er ikke eldre enn en føler seg…

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. På slike dager gjør en kopp kaffe susen ja 😊

      Slike dager kjenner jeg godt igjen. Så er det typisk at noe skjer med skrivere når det ikke passer.

      Glemmer aldri på eksamen da skriveren klikket når en av mine studievenner skulle skrive ut eksamensoppgaven. Hun hadde trykket på “skriv ut” flere ganger. Hun trodde hun hadde trykket “stopp”. Det hadde hun ikke gjort. Skriveren spøy jo ut papir etter papir. Trodde aldri den skulle stoppe.

      Håper dagen din har vært fin ellers 🥰

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, noen dager vil seg ikke helt.
        Huff, for et mareritt for venninna di 😀
        Håper slik denne dagen ble, er til hjelp for andre dager.
        Takk og klem <3

    2. Mye greier for deg – kaffe er et must altså! <3 måtte le litt av det med husmorgenet…. er ikke så velutstyrt på deg jeg heller – men ryddig skal det være! klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg