Hvordan skal dette angripes da, skal tro…

 

 

Etter en idiotisk natt, der jeg ikke forsto at jeg skulle legge meg, sitter jeg her.

 

 

 

 

Med bandasjert tommel, eller…plastra tommel.

Innballa, kan en si.

For jeg er en skjør skapning…

 

Sukk!

 

 

I går fant jeg ut at nå måtte jeg.

 

Se dette her da:

 

 

Ingenting som vokser så godt som ugras.

Under villnisset her har vi lagt ned våre firbeinte.

Plana var å lage blomsterbed. Et fint minne om våre fine medseilere gjennom åra.

Så jeg fant en hakke og gikk til åtak på det som måtte bort, for å få planta.

En oppgave som var mer en stor nok for meg. Følte behovet for å kapitulere flere ganger.

 

Kan ikke påstå det ble pent og rent og perfekt.

 

 

Men får ta luking etter hvert.

Fikk satt ned flere stauder.

 

Slik ble det:

 

 

Her er to sorter astilbe og solhatt, blant anna.

 

 

Men jeg var skadd etter innsatsen.

Jeg hadde greidd å skrapa av det øverste hudlaget nedmed rota på tommelen. Så nå må jeg få det til å gro fort, akkurat nå oppfører det seg slik som slike sår gjør.

Det bør være tørt.

Men jeg skal styre og vaske kopper og golv.

Skal få hjemmet mitt til å skinne.

Burde så mye, veldig mye, som vil aktiverer tommelen både vått og hardt.

Altså, skikkelig upassende.

 

 

Så hva har dette å gjøre med at jeg ikke fikk lagt meg.

Ingenting, faktisk.

For det var bare dumskap.

Jeg kom sent hjem, og så ble jeg bare sittende der…og tida rasa bare avgårde. Slik den har en evne til å gjøre. Så timene med søvn ble ikke mange.

 

I tillegg til skadd tommel, er jeg altså trøtt.

 

Derfor tenker jeg på-, akkurat nå, hvordan skal jeg angripes dette…

 

Rydde jeg.

 

 

 

 

14 kommentarer
      1. Vil vel helst klare det jeg må, sjøl. Men de hjelper bra til, men har sine liv andre steder :). Må så klart bruke hansker, men lett for både fuktighet i hansker og gnaging. Får håpe det gror fort, men dessverre mer utsatt at kroppen ikke ordner opp fordi jeg setter sprøyter som demper immunapparatet.

    1. Tre ting..

      Nr 1: Må fortelle deg dette.. jeg satt en gang og prata med en eldre dame på torget her i Drammen. Hun var veldig fortvilt for hun hadde fått en bot på maaaaange tusen etter å ha begravd sin firbeinte venn, hennes beste venn i nærmere 20 år, i egen hage som hun eier. Naboen hadde meldt det. I tillegg ble hunden henta og kremert. Denne historien sjokkerte meg først og fremst fordi noen kunne få seg til å gjøre dette mot denne dama, jeg snakker en eldre skjønn «gammel» dame, hun var bare god hun da.. så jeg ville ikke delt noe innlegg i bloggen min om jeg hadde måtte begravet noen av mine firbeinte venner. Det er som en tilståelse.

      Nr 2: veldig leit med tommelen din. Jeg skar nesten av meg en av mine en gang. Bare kikka på beinet og teipet og tullet sammen. I en del år var deler av den tommelen nummen/følelsesløs.

      Nr 3: Har noen gang noen fortalt deg at det er veldig tungt/vanskelig å lese innleggene dine? Bokstavene er så store at jeg får bare 1-3 ord opp på skjermen av gangen. Da er det veldig slitsomt og lese sammenhengende. Jeg får nesten litt vondt i hodet av det. Bare sånn i tilfelle ingen har nevnt det…

      Fin fin dag til deg 🌹

      1. Takk for et så utfyllende svar og omtanke
        Nr.1, stakkars dame. Det var en trist historie. Veterinæren informerte oss om at vi ikke kunne begrave om det fantes vannledninger i grunnen, noe det ikke gjør. Men greit at innlegget står, så andre kan se og undersøke, slik at de slipper slike konsekvenser.
        Nr.2, himmel, håper tommelen din er bra nå. Dette er en bagatell og bare irriterende, men jeg er bedt være obs. på bagateller.
        Nr.3, nei, ingen har noen gang nevnt det du sier. Når jeg sjøl tar det opp, enten på iphonen min eller mac, er det lesbar fontstørrelse. Kanskje det kan ha noe med nettleserene vi bruker, å gjøre. For jeg sliter med en del andre innlegg pgs. små fonter. Jeg skal innrømme jeg blåser det opp til 18. For da blir det greit lesbart for meg. Tror jeg skal lage et innlegg for å få flere tilbakemeldinger, for jeg vil ikke gi folk vondt hode og unødvendige utfordringer. Jeg begynner å bli så voksen/gammel at jeg for tiden har problemer med tekst (venter på utbedringer):).
        Takk for gode tilbakemeldinger. Nyt dagen din :).

          1. Takk for tilbakemelding :). Prøvde meg på ett på 14 nå…der jeg spør, men jeg kan prøve å holde meg på 14. Vil så klart ikke du skal ha problemer om du stikker innom for å lese. Takk det samme <3.

      1. Ja, regner med at det skal bli bra fort. Egentlig nå :D, men jeg får bruke hansker og minimalisere vannkontakten. Takk og fortsatt fin dag til deg også <3

    2. Uheldig det skulla bli slik med tommelen 😩 men det veldig fint ut det du har fått planta <3 fint minne om dæm.

    3. Jeg synes du fikk utrettet mye. Jeg begrav min katt i hagen min også. La masse stein oppi.
      Synd med hånden din da
      Håper det gror fort.
      Ha en fin dag:)

    4. Takk, følte ikke jeg fikk utretta så mye. Trist når en må begrave sine kjæledyr.
      Håper også det gror fort, takk skal du ha <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg