Ikke sol ute, ikke inne…..men over skyene er himmelen alltid blå

 

For en sommer. For et vær. Dette er være eller ikke være…all ære til værgudene.

 

 

For alt som er grønt, vokser helt skjønt.

 

Men i går kom den fram. Skjønte nesten ikke hva det var. Men det var altså den berømmelige sola.

 

Jeg satt helt fast i meg sjøl.

Igjen-.

Har hatt en, bokstavelig, tung tid. Jeg sitter som sagt fast, og til mer jeg tenker sunne tanker, til mer får jeg usunne handlinger. Så jeg er misfornøyd på høyt nivå. Bortimot rødt nivå, i hver fall sterkt oransje.

Jeg får det ikke til-.

Med nød og neppe får jeg gjennomført en omgang med solhilsen, og jeg kjenner det….planken er tung, bivrende tung.

 

Men i går, da sola viste seg fram. Sto jeg overfor flere valg. Noen dro opp på setra for rydding, og følte på at jeg burde…

Hadde også lovet mor og far at jeg kanskje kom dit en tur. Det gikk jeg for til slutt.

Far har ikke vært ute av huset eller nede i underetasjen, siden han kom hjem for tre uker siden.

 

Derfor ble det tur på mor og far. Vi stoppa på en rasteplass, en kald opplevelse, til tross for sola.

 

Og bilens varsku-senter blinka; oljeskift og påfylling, sto det. For på fredag glemte jeg timen jeg hadde til slikt.

Må ringe og innrømme glemsomhet og be om aller nådigst bli satt opp igjen.

 

Men tilbake til turen. Foreldra mine var både slitne og godt fornøgde med timene i bil.

På facebook i dag ser jeg bilde av de som var å ordna på setra, kjente på dårlig samvittighet der.  For jeg er inn i hampen tungrodd.

Som allerede nevnt.

Tenker på å bruke en av bøkene til Berit Nordstrand som bibel. Har kjøpt inn masse grønnsaker.

Så det blir, det blir.

Alt.

Og dårlig samvittighet er ingen tjent med. Så det er bare, bare å gjøre det en kan, så godt som er – dagen lang.

I morgen er det faktisk meldt sol igjen. Og da blir det vist ikke så verst. I de siste dagen av ferie nummer en.

 

 

8 kommentarer
    1. Huff, det er et slit når alt føles tungt. Og været har jo ikke akkurat hjulpet til å lette følelsen. Godt med litt sol da. Det ser ut som at det kan gjøre litt godt 🙂
      Man kan uansett ikke gjøre annet enn sitt beste, og det er godt nok samme hva ♥
      God klem, og fortsatt god ferie ♥

      1. Det er rart, men det er på en måte interessant at en føler mer ubehag, hva kommer det av, hva skal til…slikt.
        I dag er det lovet sol, håper det stemmer.
        Takk for god kommentar og ha en fin dag du også. Klem <3.

    2. Bra du gjennomfører solhilsenen. Så får vi tro sola vil hilse på for alvor også. Jeg er snart ferdig med krabbeperioden min. Sju minutter hver dag i sju uker. Suser ellers fælt om dagen, men er ikke tung og trist. Bare litt i vakum!🌹

      1. Solhilsen gjør så bra, helt utrolig egentlig. Så den MÅ jeg :).
        Krabbeperiode? Her er det nok noe jeg ikke har fått med meg…må ta et søk, regner med du har skrevet om det.
        Vakum kan være greit i perioder. Tilstanden har ikke så mye å si, bare det føles ok. Klem :).

    3. Så fint du tok med foreldra dine på tur, og det var et flott bilde der di sitter å koser seg ved utsikten …Tenker det er viktigere enn den setra..men skjønner den der burde tanken..
      Har ikke så mye “piff”selv om dagen..men helt klart litt lettere å kose seg i finvær..selv om bekymringer og plager kan være di samme.. Kos deg med sommeren som best du kan <3<3

      1. Ja, foreldra var glade for den turen.
        Fryktelig kjedelig med lite “piff”. Håper den kommer seg. Men som du sier, sol og varme hjelper. Takk, du må også kose deg masse. Klem :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg