Jeg velger meg en blå kveld – dag 5

 

“FRODITHS FARGEUTFORDRING”- DAG 5 – BLÅ

 

Dager som forsvinner i alle blåner. Denne dagen forsvant også som en blå røyk.

 

 

 

 

Etter å ha vært oppe siden halv seks og nettopp landet i stolen, med alskens gjøremål lagt attom… må jeg bare si at fredagsfølelsen er enorm.

Sjøl om dagen straks bikker midnatta.

Jeg er hjemme!

Jeg deler blå bilder.

Starter med en blått bilde malt i akryl.

Jeg er veldig glad i å male og tegne ansikter.

 

En kveldsblå himmel med en halv måne på, en gang i vinter.

 

Bølgenes blå klukking og surkling inn mot en blågrå stein en sommerdag.

 

Eller en blå bok  som jeg fikk gleden av å illustrere.

 

En flokk svømmende ungdommer i Trondheimsfjorden en blådisig dag sist sommeren.

 

Eller ‘my self, I‘ med blått hår, som jeg posta her en gang av en grunn, men hvorfor jeg hadde tegnet på meg blått hår huskes ikke.

 

En blå himmel med blå skyer en sommerdag.

 

Hva med å våkne til en blå dag i en hengekøye, mens fuglene kvitrer og morgensola begynner å varme opp dagen. Det er da en vet hva lykke er.

 

Ett tre, som har vokst seg gammelt, tørka og skrukkete.

Himmelen er like blå bak et slikt tre, som om det hadde vært ungt.

 

En kald kveld med varme i huset.

Blikkstille.

 

Bading i de blå bølgene en kald høstdag.

 

Eller blå steiner som ligger i en tilfeldig form på en strand. 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg