Kjærlighet, gamle sko og barføtt i skogen

 

 

Så er nok en uke klar til å brettes sammen og legges bort. Nok en helg står foran oss.

 

 

 

 

Uka har hatt mye innhold.

HER skrev jeg om ett av besøka, et veldig hyggelig treff med Heidi fra bloggen.

 

Om kvelden kom yngsteberta hjem. Skikkelig godt å se henne. 

Vi reiste en tur innover til mor slik at barnebarn og mormor fikk møtt hverandre.

Ja, vi rakk også en tur inn til mor før hun dro tilbake på torsdag. Disse to er så glade når de møtes.

 

I tillegg er hun glad i å finne…, disse hadde hun vist nok funnet på mørkloftet ved et besøk tidligere hos mormor’en.

foto:ingrun

Hun spekulerte på hvem sine de var og sendte spørsmålet rundt på en felleschat. Alle hadde vi diffuse minner, men i forhold til størrelse og tidsalder, kan de ha vært mine. Det er bare hælene som gjør meg usikre om de har vært det.

 

Vi rakk akkurat å lage og spise middag før hun dro.

En indisk gryte med kikkertersalat og nanbrød til.

foto:ingrun

Overraska hvor lett det er å lage nanbrød. Har alltid kjøpt de ferdig.

 

Hun fikk også rydda rommet sitt i løpet av at hun var hjemme.

Her sitter hun i kaoset av plasserte minner med å flytte fra og til.  En periode i unges liv, etter de flytter ut fra bardomshjemmet og i veien til eget voksenliv.

foto:ingrun

 

Nå ser rommet slik ut og jenta var letta for at jobben var utført.

 

 

 

I går hadde jeg en fullstendig asosial dag, eller nesten-.

Hadde noen telefoner og en veldig overraskende. Men jeg er kommet dit at jeg ikke engasjeres om dagen, det har blitt for mye å bearbeide i det siste.

Så da er det kanskje lurt slik jeg valgte å gjøre i går. For jeg har lest at for å jorde seg skikkelig bør en gå barfot i naturen.

Derfor tok jeg turen opp i skogen barfot.

Jeg tenkte at har jeg falt om her og folk har funnet meg i skogen uten sko, har de sikkert tenkt det har rabla for meg.

Jeg mener det ikke har.

Men kaldt var det, for i grunnen var det vått og vannet var kaldt.

Da jeg kom ned igjen føltes varmen i huset ordentlig varm.

 

 

Satte meg ned for å meditere og tror jeg satt bort i en halv time.

Tankene var urolige, så rekna tilbake fra 100. Brukte meditasjonsmusikk, og midtveis i sekvensen kom Sorgen opp, vet ikke hva den representerte, men tårene trilla  – så var den over.

 

Etterpå tok jeg fram en bok, skrev litt og tegna. Dette er ett av tips jeg har fått, som jeg syntes hørtes veldig fint ut å gjøre.

Og til slutt starta jeg opp med de Tibetanske ritene igjen, har pauset fra de i noen uker.

Så jeg syns jeg var flink til å ivareta meg sjøl.

Uansett, utover ettermiddagen sovna jeg gang på gang. Hadde et enormt sovebehov.

I økonomiens navn fikk jeg sagt opp nesten alle abonnement jeg har, men Spotify ble beholdt. For musikk er så viktig.

Innimellom sovinga mi så jeg på realityserien «Kjærlighet over alle grenser».

Ble sittende igjen med spørsmålet; hva er kjærlighet?

Er det en reel sak eller et behov vi mennesker har for tilhørighet, høre sammen.

Fant ikke svaret, men tror det er en substans av behov, syn, lukt, hormoner – ikke minst og tilhørighet.

 

I dag våkna jeg med hodepine.

Den sitter fast. Kjenner muskulaturen er nokså hard rundt hals og skuldrer.

Har bevega meg inn i et nytt felt av ‘hvordan finne ut om egen helse’, det handler om lyd, frekvenser og hertz.  

Hvordan vi blir påvirka av lyden…

 

 

Ut av mer håndfaste planer for dagen er å rydde kjøkkenet og ta en liten omgang med riter.

Ellers er det en dag der høsten sitter langt inn i sjelen.

Jeg må letne tankene. Få opp spiriten. Musklene må mykgjøres. Kanskje en god, varm dusj vil gjøre susen…

 

Og så mye mer planer har jeg ikke for denne lørdagen midt i oktober.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Godt med lørdag uten planer ☺️
      Godt å kjenne skogen barføtt, men kan tenke meg det var kaldt.. 😄
      Og husk…du MÅ ingenting…ikke engang ritene…ikke på dager hvor du trenger å ikke måtte noe. Bare sove, eller være til.
      Jeg tenker fortsatt på besøket hos deg, det gjorde meg godt 🥰
      Støvlettene lurer jeg på om de tilhørte eldste søstra mi 😉
      God klemmer til deg ❤️

      1. Tenkte på det du skriver, at en ikke MÅ noe. Og helga har vært slik, litt slik vrakhelg 🙂
        Var veldig koselig å ha deg på besøk <3
        He, he, nå måtte jeg smile, kanskje det er søsteren din sine, ja 😀
        Takk for fin kommentar og god klem tilbake <3

    2. Flotte støvletter da! Arrig med farger. Hun fikk svingt seg hjemme med ryddingen og du fikk visst mye ut av dagen etterpå. Barbent er fint, men jeg er en frysepinn i høsten. I dag har jeg hatt huset fullt, men jeg rakk da en tur ut i solnegangen. Godt å roe tankene før kvelden. Ha en vakker helg. Klemsiklem:)

      1. Tror du har mange fine turer ute, det vitner bildene dine om. Her regner det vannrett og er skikkelig ‘hustre’, så holder meg inne med ullsokker på, ingen barfotdans…og det var kaldt. Det var noen fine dager med yngstedatterbesøk, slikt er ordentlig koselig. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg