Når det ikke blir, er eller vil være

 

 

Der susa vannkokeren seg ferdig. Dagen er godt i gang og sola skinner, faktisk.

 

 

 

 

 

 

I tillegg føles dagene litt mer i plan, en liten bedring fra surret mitt i det siste.

Nå sitter jeg her med limevannet, så skal jeg lage meg matcha te og et krus med fettkaffe for å ta med ned. Straks et teamsmøte, men vil drikke opp glasset mitt før jeg går ned.

 

 

Jeg våkna en time senere i dag enn i går, var oppe klokka 7 i dag.

Og etter det har jeg gjort noen øvelser, dusja, tatt tre telefoner, to for mor; bestilling av mat og hjemmesykepleien og en for meg sjøl; bestilling av dekkskift.

Nå må jeg tørre å skifte disse dekka -.

Håpa jeg skulle få det til denne uka, men det ble på mandagsmorgenen.

Mandagen ble med det en slik dag jeg ikke ønsker, alt for mye som skal rekkes.

Se her da; dekkskift 7.30, møte i teams 9, som betyr kjøring fram og tilbake, lege 11.30, ennå mer kjøring, befaring klokka 13 som blir på tilbaketuren.

Forresten blir det mye kjøring i helga også, på lørdag. Da blir jeg borte hele dagen med å hjelpe til med toving.

I tillegg kommer sønnen på fredag med sin nye kjæreste, slik at jeg får hilse på henne. En samtale som må foregå på engelsk, og min engelsken er rusten. Hun er veganer, det betyr å finne oppskrifter. Jeg lager mye vegetar, men vegansk måltid er en ny erfaring.

I tillegg hadde han planer om å ta henne med seg opp på skogen for overnatting i hengekøye, om været ikke er alt for dårlig.

Så en tanke spent på den fragmenterte framtida.

 

 

Men nå må jeg ned for å jobbe.

Så får jeg skrive litt etterpå.

Skrive i zen-modus.

 

 

Altså være i zen…rolig, avslappa og i full harmoni.

Akkurat det er jeg ikke.

Data som svikter og følelse av ikke å bli hørt er ikke den beste veien inn til balanse.

 

 

Men mat var godt.

I dag går det i havregryn med blåbær og yoghurt til lunsj.

Jeg har tatt meg ut en times pause i håp om at alt er bedre etter pausen.

 

 

I stua er det kaldt, temperaturen skrus ned midt på dagen og jeg har ikke forandra temperaturstyring etter jeg flytta kontoret hjem.

Jeg skal uansett ikke være her, men kan være greit å ta maten oppe i stua.

Tente opp i ovnen etter at jeg fant fyrstikkene, de lå heller ikke på passen sin.

 

 

Tror jeg skal sette på en vask også, mens jeg er her.

I trærne utenfor leiker dompaper, både hunner og hanner.

Kanskje jeg må ut med mat til fuglene…

 

 

Våren er ikke helt her, sjøl om trærne begynner å få et grønt slør.

En onsdag midt i uka i starten av mai, der jeg er piggete utenfor meg sjøl.

Jeg må nok vatre meg, tror jeg skal legge inn en lang tur i skogen etter hvert.

 

Men først litt mer arbeide.

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Fuglene trenger mat, og du trenger også påfyll 🤗 Det blir spennende for både dem og deg når sønnen din kommer hjem med ny kjæreste. Håper det blir positivt og ikke for krevende! 😀

      1. Tror det blir positivt, med besøket…det er bare at denne tida som går så fort er litt trøblete, til det jeg vil rekke :).
        Fuglene får mat og jeg får nok påfyll, føles som det går rette veien, likevel – heldigvis. <3

    2. Ja, det blir spennende med en veganer i huset. Det har jeg ikke hatt. Men både melkeintoleranse, vegetar og cøliaki har jeg fikset ofte. Du finner nok noe artig å lage. Ta det lekkert og få deg en tur ut ja. Klemsiklem😁

      1. Mye fokus på mat i dag, men alt går. Har begynt å lese oppskrifter.
        Det ble en tur ut, i sol og spiss temperatur. Godt når en føler en må. Klem <3

    3. Fint at det e sol og begynne å vises på trærn. Håpe du fikk gått en lengre tur <3 bli spennende med helga! Æ tror det vil gå suverent med engelsken ❤️

      1. Fikk æn tur om Øverbakk, denj runden, vettu :). Bli spennanes na hælga. Denj e vel litt for kaotisk me toving å alt. Å usekkerhæta på lørdagskvelljen…men alt går. <3

    4. Jeg mater også fuglene. Her er det både snø og sol om hverandre i dag.🤗
      Det blir et spennende møte i helga.🥰
      Sønnen får hjelpe litt til der ordene mangler.😅
      Det blir sikkert koselig.😍
      Nyt kvelden!🤗

      1. Ja, dere har nok fått været til gangs denne vinteren…og våren.
        Har sagt det til han, at han må hjelpe meg om jeg står fast. Heldigvis tar jeg ikke meg sjøl så høytidelig.
        Tror også det blir koselig, døtrene har gitt gode tilbakemeldinger og min eldste er så glad :).
        Takk, riktig fin torsdag til deg 🙂

    5. Det blir spennende å bli kjent med sønnens nye kjærlighet, og jeg er sikker på at du fint fikser dette med maten. Det er jo så mye god vegansk mat å finne på nettet. Jeg har ikke skiftet til sommerdekk enda, men ettersom jeg kjører piggfritt stresser jeg ikke med det. Ønsker deg en nydelig torsdag, klems 🤗

    6. Kjempespennende med besøket da! Har ei venninne som er veganer, og en gang hun kom på besøk så laget jeg verdens beste veganske sjokoladekake! Den var virkelig nydelig 😊

      Tipper du kommer til å lage god mat jeg 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    7. Deilig når solen skinner:)
      Vi har skiftet til sommerdekk, men det snør fortsatt ..
      Artig å få besøk selv om du må snakke engelsk. Det går nok bra:)
      Overnatte i skogen…spennende. Jeg tror jeg foretrekker det om sommeren hvis min mann er med:)

    8. Nå får det værsgo være vår hos deg og! Håper ikke helgen blir så travel som den høres… , og du bør slippe å lage mat annet enn til deg selv. Veganere kan få lage selv og det greier de nok , de to unge sammen

      1. Helga gikk fint og jeg tror vi endelig er kommet til den varme tida, nå. Helga ble nok travel, så akkurat nå er jeg sliten. Tror det blir tidlig kveld i kveld :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg